וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל למתגייסים החדשים: "צבא העם מקבל משמעות אחרת בימים אלו"

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 17:03

הלוי שוחח עם המתגייסים החדשים בתל השומר, על רקע המהפכה המשפטית ומחאת המילואימניקים, ואמר להם כי "בתקופה הזו, השירות בצה"ל הוא בעל משמעות רבה יותר. הכוח שלנו מגיע כשאנחנו ביחד - רק ככה המדינה שלנו תוכל לשגשג"

בוידאו: ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום בלשכת הגיוס ׳תל השומר׳ ופגש מתגייסים ומתגייסות ללוחמה/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי שוחח היום (ראשון) עם המתגייסים החדשים לצה"ל על רקע המהפכה המשפטית ואמר להם, "בתקופה הזו, השירות בצה"ל הוא בעל משמעות רבה יותר. צבא העם מקבל משמעות אחרת בימים האלו, וכל אחד מכם מתגייס היום לצה"ל עם משימה כפולה - מצד אחד, שמירה על ביטחון המדינה, ומצד שני, לא פחות חשוב - לשמור את צה"ל אחיד, מלוכד ואחוד".

הלוי סיכם, "הכוח שלנו מגיע כשאנחנו ביחד - רק ככה המדינה שלנו תוכל לשגשג". זאת, על רקע מחאת המילואימניקים, במסגרתה לוחמים, חיילים ומפקדים אמרו כי יפסיקו לשרת במילואים אם המהפכה המשפטית תעבור. "אתם עוברים היום מללבוש בגדים אזרחיים, ללבוש מדים", המשיך הרמטכ"ל. "אתם יוצאים מכאן ומשאירים את המחלוקות ואת הדעות האישיות בחוץ, החל מהיום אתם פועלים על פי רוח וערכי צה"ל כשמולנו משימה אחת - להגן על מדינת ישראל".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום  בלשכת הגיוס ׳תל השומר׳ ופגש מתגייסים ומתגייסות ללוחמה. 26 במרץ 2023. דובר צה"ל
הלוי עם מתגייסים חדשים בלשכת הגיוס, היום/דובר צה"ל

דבריו של הלוי מגיעים על רקע המחאה נגד המהפכה המשפטית, שמקבלת תנופה מצד אנשי מילואים המסרבים להמשיך לשרת כל עוד החקיקה אותה מקדמת הממשלה תימשך. בעקבות התרחבות המחאה מצד חיילי המילואים קרא אמש שר הביטחון יואב גלנט לעצור את החקיקה בהצהרה פומבית ראשונה, בה גם הזהיר מגל הסרבנות לשירות במילואים.

בשבוע שעבר פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי הלוי הזהיר את בכירי הממשלה באשר להשלכות של מחאת המילואימניקים. לטענתו, עקב המחאה, מספר אנשי המילואים שהתייצבו החודש לשירות ירד עד כדי כך, שצה"ל נמצא על סף צמצום ופגיעה בהיקף מבצעים מסוימים.

"הפיקוד הצבאי הבכיר מודאג גם מאפשרות של עזיבת חלק מאנשי הקבע", נכתב בכתבה שתיארה את המצב כיום בארץ כ"אחד מהמשברים הפנימיים הקשים בהיסטוריה הישראלית". את המידע שפורסם בעיתון, אישרו שלושה גורמים ישראליים המעורים בפרטי הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully