וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי על הפיגוע בחווארה: המחבל ירה על אוטומט - הלוחמים לא הספיקו להשיב אש

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 8:04

נמשך המצוד אחר המחבל שירה לעבר חיילים היו בעמדה צבאית ופצע שניים מהם קשה ובינוני. לדברי הגורם הצבאי, המפגע הכיר היטב את השטח, ונמלט במהירות מיד אחרי הירי. "בשלב הזה המצוד עובר למישור המודיעיני, מחכים ל'ידיעת זהב' של השב"כ"

פיגוע ירי בחווארה/מערכת וואלה!

גורם צבאי התייחס הבוקר (ראשון) לפיגוע הירי בחווארה שאירע אמש, שבו נפצעו שני חיילים, ואמר כי ככל הנראה הלוחמים לא הספיקו להשיב באש לעבר הרכב שבו היו המחבל או המחבלים. לדבריו, המפגע הכיר היטב את השטח, ירה שבעה כדורים על מצב אוטומט, והצליח להימלט מיד אחרי הירי. על פי הערכות, הוא ברח לכפר ביתא הסמוך.

בסריקות שבוצעו לאחר האירוע אותר מרבץ התרמילים של המחבל שתאם את זווית הירי לעבר הלוחמים. הגורם הצבאי ציין כי צה"ל הקים באזור יותר מ-20 חסמים, כדי לשבש את נתיב הבריח, אך ללא תועלת. "בשלב הזה המצוד עובר למישור המודיעיני, מחכים ל'ידיעת זהב' של השב"כ. יש מספיק יחידות מיוחדות במרחב שייתנו מענה לפשיטה על מבנה", אמר.

פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, 9 במרץ 2023. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון. ארכיון/דובר צה"ל

אתמול בפיגוע נפצעו באורח קשה ובינוני שני לוחמי צה"ל שעמדו בעמדה צבאית בכיכר עינבוס. מדובר צה"ל נמסר כי הלוחמים פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה ומשפחותיהם עודכנו. מדובר בפיגוע הירי השלישי שמתרחש בחווארה בתוך שבועות. בעקבות שני הפיגועים הקודמים, תוגבר האזור בכוחות לוחמים נוספים, אך התגבור ירד בהדרגה והערכה היא שחוליית המחבלים המתינה לשעת כושר.

לפני כשבוע המחבל לית נסאר פתח באש לעבר רכב ישראלי סמוך לאותה הכיכר שבמרכז חווארה, ופצע באורח בינוני את דיוויד שטרן בן ה-41 שנורה לעיני אשתו. שטרן היה חמוש, השיב אש לעבר המחבל ופגע בו. שלושה שבועות לפני כן, באותה זירה, המחבל עבד אל-פתאח חרושה רצח את האחים הלל ויגל יניב, תושבי הר ברכה בני 21 ו-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully