וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית בצל מחאות: נתניהו ביטל השתתפות בכנס

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 19:24

ראש הממשלה היה אמור להשתתף בוועידת מקרקעי ישראל בתל אביב, אך ביטל את השתתפותו. הביטול מגיע לאחר שלא הגיע לטקס קורס חובלים וכן לכינוס ועידה למען זכויות לאנשים עם מוגבלות: "הוא בורח מכל מקום שהוא מוזמן אליו"

בווידאו: הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ועידת מקרקעי ישראל/אורי סלע

מאות בני אדם הגיעו הבוקר (רביעי) מחוץ לכינוס ועידת מקרקעי ישראל בתל אביב כדי למחות נגד המהפכה המשפטית. המפגינים חוסמים את התנועה לכיוון מזרח ברחוב חיים לבנון סמוך למוזיאון.

אחד המשתתפים בכינוס היה אמור להיות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך הוא ביטל את הגעתו. זו הפעם השלישית שנתניהו מבטל הגעתו לאירוע כשברקע המחאות נגד הרפורמה: נתניהו היה אמור להשתתף בטקס סיום קורס חובלים, אך לא הגיע. השבוע הוא היה אמור לנאום בוועידה הראשונה למען זכויות לאנשים עם מוגבלות של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, אך גם לוועידה הזו הוא לא הגיע.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ועידת מקרקעי ישראל. 22 במרץ 2023. אורי סלע
ההפגנה מחוץ למוזיאון ארץ ישראל בתל אביב/אורי סלע

גם שר המשפטים יריב לוין היה מיועד לנאום בוועידה, אך גם הוא ביטל. מלשכת לוין נמסר כי הסיבה לאי הגעתו הייתה שיקולי לו"ז. בלשכת ראש הממשלה נאמר לגבי ביטול ההגעה לוועידה השבוע כי אין אמת בכך שהביטול נבע מחשש למחאה.

"הוא בורח מכל מקום שהוא מוזמן אליו", צעקו הבוקר המפגינים מחוץ לכניסה לוועידת מקרקעי ישראל במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב: "הוא לא מגיע כי הוא פחדן ושפן". המוחים הניפו שלטים שעליהם נכתב בין השאר "חוקה עכשיו", "לא בשביל זה נלחמנו חשופים בצריח" ו"לא נאפשר הפיכה משטרית".

במקביל, שיירת מכוניות עשתה את דרכה לאזור הכנסת בירושלים כדי להפגין במקביל לכינוס ועדת החוקה, שאמורה להצביע היום על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לקריאה שנייה ושלישית. המשטרה חסמה את רחוב קפלן בקריית הממשלה בירושלים משני הכיוונים לקראת הגעת השיירה והמפגינים עברו למוזיאון ישראל הסמוך והתמקמו שם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ועידת מקרקעי ישראל. 22 במרץ 2023. אורי סלע
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ועידת מקרקעי ישראל. 22 במרץ 2023/אורי סלע
עשרות סבתות מתאספות לצעדת מחאה נגד המהפכה המשפטית בכיכר הבימה.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנת הסבתות בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במהלך הלילה, ועדת החוקה של הכנסת התכנסה כדי להצביע על יותר מ-5,000 הסתייגויות שהגישה האופוזיציה לנוסח החדש של הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. לפנות בוקר, חברי האופוזיציה החליטו כאות מחאה שלא להמשיך לנמק את ההסתייגויות שהגישו - ועזבו את אולם הוועדה.
יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן הודיע כי הוועדה תתכנס שוב ב-10:00, לסיום ההצבעה על ההסתייגויות. בתוך כך, ועדת הכנסת צפויה לאשר הבוקר באופן חריג ימים נוספים שבהם המליאה תפעל לאישור חקיקה לפני היציאה לפגרה.

ביום ראשון הקרוב יתקיימו הצבעות במליאה החל מהשעה 16:00 אחר הצהריים אף שהמליאה לא מתכנסת בימי ראשון. יום לאחר מכן יתקיימו הצבעות כבר מ-10:00 בבוקר במקום מהשעה 16:00, וייתכן כי המליאה תישאר פתוחה להצבעות עד יום חמישי הבא.

ביום ראשון 2 באפריל, יומה האחרון של הכנסת לפני היציאה לפגרה, המליאה תיפתח החל מ-10:00 בבוקר. בקואליציה שואפים להעביר עד אז את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים בקריאה שניה ושלישית וכן חוקים נוספים כמו חוק החמץ, חוק הנבצרות שיגיע הלילה לאישור הכנסת ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully