וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' טען ש"מקשיבים לכל חלקי העם", אך הבהיר: "נשנה את השיטה לבחירת שופטים"

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 20:40

שר האוצר טען כי "כולם כבר מסכימים שמערכת המשפט במדינת ישראל זקוקה לתיקון", והוסיף כי קיים משבר אמון מול בית המשפט. לדבריו, שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים יסייע בפתרון המשבר. "מדינה דמוקרטית חייבת מערכת משפטית איתנה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טען הערב (רביעי) בהצהרה שנשא לצד יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, כי בקואליציה פתוחים להידברות על המהפכה הממשפטית, אך הבהיר כי עדיין מתכוונים לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים בשבועיים הקרובים. "נקיים שיח מלא עם כל מי שירצה, אנחנו קשובים לכל חלקי העם", אמר סמוטריץ'. "זה לא סוף הדמוקרטיה, מי שטוען אחרת עושה זאת ממניעים לא ענייניים".

"כולם כבר מסכימים שמערכת המשפט במדינת ישראל זקוקה לתיקון ולרפורמה אמיתית - המחנה הלאומי הלך אל הקלפי פעם אחר פעם, מסר מנדט לנבחריו, אבל הרגיש שקולו מושתק", הוסיף שר האוצר. "כך, צלל אמון הציבור בבית המשפט העליון צלילה אדירה. מדינה דמוקרטית חייבת מערכת משפטית איתנה שעושה את תפקידה, וזוכה לאמון רחב מציבור רחב".

הצהרת סמוטריץ' ורוטמן בכנסת 21 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
"אנחנו מתקנים באחריות". סמוטריץ' ורוטמן/אתר רשמי, ללא

לדברי יו"ר מפלגת הציונות הדתית, "משבר האמון בבית המשפט מסוכן לדמוקרטיה הישראלית. הוא גרם לקהלים הולכים וגדלים להרגיש שאין בידם את הזכות לבחור. שיש מי שמזלזל ברצונם, ומעקר את בחירתם הדמוקרטית ואת החירות שלהם. אז אנחנו מתקנים באחריות. אנחנו מקדמים גיוון חשוב והכרחי בהרכב שופטי בית המשפט כדי להבטיח ייצוג לכל חלקי העם".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את סמוטריץ' אחרי נאומו: "למי שלא הבין את האמת בין כל השקרים של סמוטריץ' ורוטמן - הם ממשיכים את החקיקה. ‏ממשיכים להרוס את הכלכלה, ממשיכים לפרק את צה"ל, ממשיכים לאיים שלא יצייתו לפסקי דין של בית המשפט, הורסים את הדמוקרטיה, קורעים את העם, אבל מסרבים לקחת אחריות על מעשיהם ורק מאשימים אחרים. ‏הם לא רק מסוכנים, הם גם פחדנים".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא לעצור את חקיקת הרפורמה בתגובה לנאום. "אין קץ לצביעות - בזמן שהם מנהלים את הרס מערכת המשפט בוועדת החוקה, סמוטריץ' ורוטמן קוראים לעצור ולדבר", מסר. "החורבן על ראשכם. החורבן על ראשו של נתניהו. עיצרו הכל ונדבר עוד הערב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,נתיבי איילון,  תל אביב, 18 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית. שבוע שעבר/ראובן קסטרו

בתוך כך, ועדת החוקה מתכנסת בשעה זו כדי להצביע על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לפני קריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, כחלק מקידום המהפכה המשפטית. על פי ההצעה החדשה של הקואליציה, הרכב הוועדה ישונה כך שיהיו בה 11 חברים, והיא תתחלק לשתיים: ועדה לבחירת שופטים לעליון וועדה שתמנה שופטים בערכאות נמוכות יותר.

הוועדה שתדון במינויים לעליון תורכב משלושה שרים, שלושה חברי כנסת מהקואליציה, שני חברי כנסת מהאופוזיציה ושלושה שופטי עליון, בהם הנשיא. בכל קדנציה, בשני המינויים הראשונים לעליון יידרש רוב רגיל של שישה חברים בלבד, כך שהקואליציה תוכל למנותם בעצמה, אבל מהמינוי השלישי והלאה יידרש רוב רגיל והסכמת נציג האופוזיציה במינוי השלישי והשופטים במינוי הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully