וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון למחקרי ביטחון לאומי: המהפכה המשפטית תפגע בצה"ל ותסכן את היחסים עם ארה"ב

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 9:33

המכון פרסם התרעה אסטרטגית" דחופה, וטען כי קידום השינויים במערכת המשפט במתכונתם הנוכחיים, "יפגעו קשות בתפקוד צה"ל, יפחיתו מיכולותיה של ישראל להתמודד עם אויביה, יסכנו את היחסים עם ארה"ב ויחבלו בכלכלה"

הצעת הפשרה של ח"כ רוטמן/ערוץ הכנסת

המכון למחקרי ביטחון לאומי פרסם הבוקר (שלישי) "התרעה אסטרטגית" דחופה מפני קידום השינויים במערכת המשפט במתכונתם הנוכחיים, שלטענתו "יפגעו קשות בתפקוד צה"ל, יפחיתו מיכולותיה של ישראל להתמודד עם אויביה, יסכנו את היחסים עם ארה"ב ויחבלו בכלכלה".

"ישראל ניצבת בפני צירוף של איומים חמורים על ביטחונה הלאומי, הרעה כלכלית בצילו של משבר כלכלי עולמי, וסדקים מתרחבים ביחסיה עם ארצות הברית", נכתב באזהרת המכון. "בה בעת החברה הישראלית שרויה בעימות פנימי חסר תקדים בשל קידום הרפורמה המשפטית, המעצים איומים אלה ופוגע ביכולת להתמודד אתם".

עוד נכתב כי "בלי להידרש לתוכנה השנוי במחלוקת של הרפורמה, אין ספק כי מדובר בשינוי מרחיק לכת של כללי המשחק המשטריים והמשפטיים, הנתפס על ידי רבים כאיום ממשי על הדמוקרטיה ואשר מקודם במהירות הבזק בלי שתינתן הזדמנות אמיתית לגבש הסכמה רחבה. כתוצאה מכך הולכת ומתעצמת מחאה ציבורית רחבת היקף, אשר באופן בלתי נמנע חודרת לכל מערכות החיים בישראל, לרבות לצה"ל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 19 במרץ 2023. רויטרס
עדיין מחכה להזמנה מביידן. נתניהו/רויטרס

לאור זאת, נכתב, המכון "רואה מחובתו להוציא התרעה אסטרטגית דחופה - קידום הרפורמה המשפטית מחולל כבר עכשיו משבר פנימי חסר תקדים, המעצים את האיומים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים הניצבים לפנינו. אנו מתריעים כי המשך המהלך יפגע קשות בחוסן החברתי, ברוח צה"ל ובתפקודו; יפחית מיכולתה של ישראל להתמודד מול אויביה, ולהמשיך לזכות בתמיכת ידידיה ובראשם ארה"ב; ויחבל באיתנותה הכלכלית ובפרט בהייטק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully