וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה נגד סמוטריץ': מגנים את ההצהרות הגזעניות נגד העם הפלסטיני

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 13:33

ערב הסעודית פרסמה הודעת גינוי לדבריו של השר, שאמר במהלך ביקורו בפריז כי "אין עם פלסטיני". ההודעה הסעודית הגיעה אחרי גינויים שפרסמו ירדן, מצרים ואיחוד האמירויות

בצלאל סמוטריץ' בפריז: "אין דבר כזה עם פלסטיני, זאת האמת שצריכים לשמוע בבית הלבן"/מתוך טוויטר

ערב הסעודית פרסמה היום (שלישי) הודעת גינוי לדבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאמר בכנס בפריז שנערך אמש כי "אין עם פלסטיני". "ממלכת סעודיה מגנה את הצהרותיו הגזעניות של אחד מבכירי ממשלת הכיבוש הישראלית נגד העם הפלסטיני", נכתב בהודעת משרד החוץ הסעודי. "הצהרות אלה כוזבות ומפיצות שיח של שנאה ואלימות ופוגעות במאמצים להשיג שלום", צוין בהודעה.

מדובר בהודעה חריפה ביותר של ממשלת סעודיה שמכנה באופן חריג את ישראל בשם "ממשלת הכיבוש". ראש הממשלה נתניהו הציב את נירמול היחסים עם סעודיה כאחד היעדים המרכזיים של הממשלה. ההודעה הסעודית הגיעה אחרי גינויים שפרסמו אתמול ירדן ומצרים, והבוקר פרסמה גם איחוד האמירויות גינוי לדבריו של סמוטריץ'.

כמו כן, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי נאלץ אתמול להתקשר לשר החוץ הירדני איימן אל-ספאדי וליישר את ההדורים. לאחר מכן צייץ הנגבי באנגלית בלבד כי ישראל מחויבת להסכם השלום עם ירדן ומכבדת את שלמותה הטריטוריאלית של הממלכה. בכיר ירדני אמר לרשת סקיי ניוז בערבית שהנגבי אמר לשר החוץ הירדני שדברי סמוטריץ' אינם מייצגים את עמדת ממשלת ישראל.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מציג את תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2023-2024, באולם בבניין ג'נרי, בנק ישראל 7, ירושלים. רוני כנפו
סמוטריץ'/רוני כנפו

הכנס בפריז שבו נאם סמוטריץ' היה אירוע מחווה לזכרו של ז'אק קופפר, שכיהן כיו"ר הליכוד העולמי. במהלך נאומו אמר השר כי "אתם יודעים מי הם הפלסטינים?", שאל סמוטריץ', והשיב: "אני פלסטיני. סבתא שלי, שנולדה במטולה לפני יותר ממאה שנה למשפחת חלוצים שהקימה את כל ההתיישבות בצפון - היא פלסטינית. סבי, שהיה דור 13 בירושלים, הוא הפלסטיני האמיתי". לדבריו, העם הפלסטיני הוא "המצאה של פחות ממאה שנה". סמוטריץ' אמר את הדברים כשעל הדוכן נמצא סמל האצ"ל, שבו מופיעה מפת ארץ ישראל השלמה - לרבות שטחה של ירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully