וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם סולם דרך ציר נסתר: פרטים חדשים על חדירת המחבל מלבנון

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 13:21

גורמי צבא חשפו מידע חדש בעניין הפיגוע שביצע המחבל מלבנון בצומת מגידו, שלפי הערכות עבר את הגבול חמוש בחגורת נפץ ומצוייד בסולם. לפי אחד הגורמים, המחבל בחר בציר נסתר כדי לחצות את הגבול, במיקום שמחייב איסוף מודיעין מתמשך על האזור המאפיין את פעילות חיזבאללה

בווידאו: חשד לפיגוע: פיצוץ ברכב סמוך לצומת מגידו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורמי צבא חשפו היום (שלישי) פרטים חדשים בעניין הפיגוע שביצע המחבל מלבנון בצומת מגידו בשבוע שעבר. לפי אחד הגורמים, המחבל בחר בציר נסתר כדי לחצות את הגבול, במיקום שמחייב איסוף מודיעין מתמשך ומדויק על האזור. המחבל, על פי הגורם, עבר את הגבול באמצעות סולם וחלקי סולם אף נתפסו בתיקו.

כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה 15 במרץ 2023. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הנהג החשוד בסיוע למחבל ואיש כוחות הביטחון, יום הפיגוע/אתר רשמי, מערכת וואלה!

אופן הפעילות, שכלל איסוף מודיעין קבוע במשך שנים, ניתוח של פעולות צה"ל ונתיבי החדירה, מחזקים את ההערכה כי ארגון חיזבאללה לא רק אישר את הפעולה, אלא היה מעורב בה.

גורם צבאי נוסף סיפר כי הנחת המטען דווקא בצומת מגידו, ולא באזורים ויישובים קרובים יותר לגבול, מצביעים על ניסיון לייצר תודעה אחרת בישראל בעניין האיומים מלבנון.

הגורם הוסיף כי גששים שהוקפצו לגזרה בשילוב פעילות של לוחמים, אמ"ן ושב"כ סייעו בבניית התמונה המלאה סביב המחבל והפיגוע. אותו גורם הוסיף כי יש עדיין חלקים בפרשה שעדיין לא ברורים ובהם השאלה מי אסף את המחבל מגבול לבנון והביא אותו עד לצומת מגידו.

עוד בוואלה!

חשד לפיגוע בצפון: פצוע קשה בפיצוץ רכב בצומת מגידו, כביש 65 נפתח לתנועה

לכתבה המלאה

הפיגוע בצומת מגידו אירע ביום שני שעבר, כשסמוך לשעה 07:15 בבוקר הפעיל מחבל לבנוני מטען צד דמוי כלימגור על הציר, בעת שעברו כלי רכב במקום. כתוצאה מפיצוץ המטען נפצע באורח קשה אדם אחד, שנסע ברכבו בנתיב המנוגד לנתיב בו התבצע הפיצוץ. הפצוע הוא שרף א-דין חמאיסי, בן 21, תושב סאלם שבעמק יזרעאל.

תחילה לא היה ברור האם זהו פיגוע או אירוע פלילי, אך לאחר חקירה התבהר כי מדובר בפיגוע טרור בשל השימוש במטען צד תקני, שאינו אופייני לאירועים פליליים. זמן קצר לאחר הפיגוע הוטל צו איסור פרסום על פרטי האירוע וחקירתו. כבישים רבים באזור נחסמו ופעילות ערה של כוחות הביטחון נצפתה באזור.

הרמטכ"ל הרצי הלוי |כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה 15 במרץ 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
הרמטכ"ל בהערכת מצב לאחר הפיגוע/אתר רשמי, דובר צה"ל

לאחר הפיגוע נעצר כלי רכב חשוד באזור מושב יערה הסמוך לגבול לבנון. המחבל נורה ברכבו על ידי כוחות השב"כ וימ"מ, ואלו גם עצרו את הנהג שהסיע אותו. ברשות המחבל נמצאו אמצעי לחימה, חגורת נפץ מוכנה להפעלה ופריטים נוספים.

בעקבות הפיגוע התקיימה התייעצות ביטחונית בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון, יואב גלנט. האיפול שהוטל על פרטי הפיגוע, לצד דיווחים באמצעי התקשורת על איסור הפרסום, הביאו לגל של שמועות ודיווחים כוזבים בעניין פרטי הפיגוע, עד לפרסום פרטיו כמה ימים לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully