וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום יוגש נגד החייל שגרם למותו של חברו מפליטת כדור

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 21:35

ועדת החקירה לבדיקת נסיבות מותו של רב"ט ברוך כברתה הגישה את מסקנותיה, שבהן נאמר כי מדובר ב"אירוע חמור של עבריינות בנשק". מעצרו של היורה הוארך עד 2 באפריל. למרות שלא נמצאה אחריות ישירה של הפיקוד, החליט הרמטכ"ל על שורה של צעדים נגד הדרג הפיקודי

הלוויית רב טוראי ברוך כברתה ז"ל/אלון חכמון

הרמטכ"ל הרצי הלוי סיכם אתמול (ראשון) את ממצאי ועדת החקירה בעניין נסיבות מותו של רב"ט ברוך כברתה, שנהרג מפליטת כדור על ידי חייל אחר בתחילת ינואר. לאחר בחינת הממצאים הצהירה התביעה הצבאית על כוונה להגיש כתב אישום נגד החייל שירה את הכדור, שהביא למותו של כברתה. מעצרו של החייל הוארך עד ל-2 באפריל, לצורך עריכת שימוע לפני הגשת כתב האישום.

בהמלצות הוועדה נאמר כי מדובר ב"אירוע חמור של עבריינות בנשק". הוועדה מצאה פערים בהתנהלות היחידה ומפקדיה בכל הקשור לאכיפת נהלי תנועה ללא מחסנית בנשק במחנה הגדודי, ופערים מערכתיים נוספים. למרות שלא נמצאה אחריות ישירה של הגורמים הפיקודיים בגדוד למקרה, על פי המלצת ראש אגם כוח אדם החליט הרמטכ"ל על שורה של צעדים פיקודיים בשל האחריות הכללית של המפקדים בגדוד.

לוחם צה"ל, רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל, נהרג הלילה (ג') כתוצאה מפגיעת נשק. ינואר 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
ברוך כברתה ז"ל/אתר רשמי, דובר צה"ל

כברתה בן ה-19 מפתח תקווה, נהרג מפליטת כדור בבסיס ענתות שסמוך לירושלים. החייל שהיה עמו בחדר נעצר. האירוע התרחש בפלוגה של גדוד ארז של המשטרה הצבאית, שבו שירתה גם נועה לזר, שנרצחה בפיגוע במחסום שועפאט. הפגיעה לא התרחשה במהלך פעילות מבצעית.

לאחר מעצר החייל החשוד בירי, נטען שהוא ניסה לפגוע בעצמו במהלך החקירה. סנגוריו של החייל החשוד טענו בדיון להארכת מעצרו כי החייל היה במצב נפשי קשה במהלך חקירתו. בתגובה, סא"ל רם קינן, הקצין האחראי על החקירה, טען כי החייל קיבל את מלוא זכויותיו. "מדובר באירוע טראגי והתייחסות החוקרים או החוקרת היתה רגישה ומכבדת. הוא נפגש עם קב"ן בהגיעו למתקן הכליאה", אמר קינן. כמו כן, הוסיף קינן וציין כי לאחר שסיפרו החוקרים לחייל החשוד על מות חברו, הופסקה החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully