וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: זייף מסמכים רפואיים במטרה לקבל קצבת נכות - ולקח מהמדינה מיליוני שקלים

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 16:49

מאיר רוטמן, תושב ירושלים בן 47 חשוד כי דיווח על לקויות שמיעה אצל ילדיו ואצל עוד 96 ילדים מעשרות משפחות ברחבי הארץ - וקיבל מהמדינה קצבאות נכות בשווי עשרה מיליון שקלים. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים

בווידאו: חוקרים של מחוז ירושלים ושל אגף חקירות בביטוח הלאומי פשטו על משרדיהם ובתיהם של חשודים בביצוע עבירות הונאת כספי ציבור/דוברות משטרת ישראל

מאיר רוטמן, תושב ירושלים בן 47, נעצר אמש (ראשון) בחשד שהוציא במרמה קצבאות נכות עבור ילדיו ועבור ילדים נוספים ובכך קיבל מיליוני שקלים מקופות המדינה. מהחקירה עלה כי רוטמן זייף מסמכים רפואיים על לקות שמיעה, שנכתבו כביכול על ידי רופאים מבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק שבירושלים, והעידו על נכות של עשרות ילדים מעשרות משפחות ברחבי הארץ.

תחילה, על פי חשד המשטרה, הצליח החשוד להוציא את קצבת הנכות עבור ילדיו ובהמשך ניסה להשיג באותה השיטה את הקצבה עבור עוד 96 ילדים מעשרות משפחות ברחבי הארץ - ובכך לקח מהמדינה עשרה מיליון שקלים עבור קצבאות הנכות שלהם. מעצרו של רוטמן הוארך בשבעה ימים, חקירת המשטרה, מס הכנסה וביטוח לאומי נמשכת וצפויים להיעצר חשודים נוספים.

המוסד לביטוח לאומי סניף ירושלים. ראובן קסטרו
הביטוח הלאומי בירושלים/ראובן קסטרו

בסוף חודש פברואר נעצרו חשודים רבים בביצוע מעשי הונאה לצורך קבלת קצבאות. על פי החשד, העצורים השתמשו במסמכים מזויפים, כדי להגיש מאות בקשות לקבלת הכרה בנכות לילדים מהביטוח הלאומי. במהלך החקירה אותרו מאות בקשות, שלפי החשד בוצע בהן שימוש במסמכים המזויפים ושהוגשו לסניפים השונים של המוסד.

עוד עלה בחקירה כי במקרים רבים הוגשו בקשות עבור שני ילדים מאותן המשפחות, כדי להגדיל את תשלומי הקצבאות החודשיות. בנוסף, על פי החשד, העצורים הפעילו עסקנים בקרב הציבור בהבטחה למשפחות כי ידאגו עבורן לתשלומי קצבאות מכובדים. בתמורה לכך, נדרשו אותן משפחות לוותר מראש על סכום הכסף שייזקף לזכותן רטרואקטיבית עם קבלת ההכרה על ידי הביטוח הלאומי, זאת אומרת - עשרות אלפי שקלים לכל מקרה.

במשך חודשים ארוכים התנהל מעקב ואיסוף חומרים ומידע על החשודים על ידי אגף החקירות של הביטוח הלאומי והועברו למשטרה. החשודים, ביניהם בעליהם ועובדיהם של משרד הטוען שמסייע בתחום הגשת תביעות נכות לביטוח לאומי ואנשי מקצוע נוספים, הועברו לחקירה משותפת של מפלג הונאה ימ"ר ירושלים ונציגי אגף חקירות בביטוח הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully