וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זייפו נכות לילדים: עשרות נעצרו בחשד להונאת מיליונים

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 10:49

70 שוטרים פשוט הבוקר על בתיהם ומשרדיהם של החשודים. מהחקירה עלה כי הגישו מטעם המשפחות מסמכים כוזבים של ביטוח לאומי כדי לקבל הכרה בנכות לילדים. בנוסף גילו החוקרים כי החשודים הפעילו עסקנים שהבטיחו למשפחות קבלת קצבאות ולקחו עשרות אלפי שקלים לכל מקרה

בווידאו: חוקרים של מחוז ירושלים ושל אגף חקירות בביטוח הלאומי פשטו על משרדיהם ובתיהם של חשודים בביצוע עבירות הונאת כספי ציבור/דוברות משטרת ישראל

עשרות שוטרים פשטו ועצרו הבוקר (שלישי) חשודים רבים בביצוע עבירות הונאת כספי ציבור בהיקף של עשרות מיליוני שקלים במשך שנים. על פי החשד, העצורים השתמשו במסמכים מזויפים, כדי להגיש מאות בקשות לקבלת הכרה בנכות לילדים מהביטוח הלאומי. במהלך החקירה אותרו מאות בקשות, שלפי החשד בוצע בהן שימוש במסמכים המזויפים ושהוגשו לסניפים השונים של המוסד.

עוד עלה בחקירה כי במקרים רבים הוגשו בקשות עבור שני ילדים מאותן המשפחות, כדי להגדיל את תשלומי הקצבאות החודשיות. בנוסף, על פי החשד, העצורים הפעילו עסקנים בקרב הציבור בהבטחה למשפחות כי ידאגו עבורן לתשלומי קצבאות מכובדים. בתמורה לכך, נדרשו אותן משפחות לוותר מראש על סכום הכסף שייזקף לזכותן רטרואקטיבית עם קבלת ההכרה על ידי הביטוח הלאומי, זאת אומרת - עשרות אלפי שקלים לכל מקרה.

עצורה באזיקים. דוברות משטרת ישראל
עצורה באזיקים/דוברות משטרת ישראל

במשך חודשים ארוכים התנהל מעקב ואיסוף חומרים ומידע על החשודים על ידי אגף החקירות של הביטוח הלאומי והועברו למשטרה. החשודים שנעצרו הבוקר, ביניהם בעליהם ועובדיהם של משרד הטוען שמסייע בתחום הגשת תביעות נכות לביטוח לאומי ואנשי מקצוע נוספים, הועברו לחקירה משותפת של מפלג הונאה ימ"ר ירושלים ונציגי אגף חקירות בביטוח הלאומי.

"ממצאי החקירה חשפו ניצול ציני ועברייני של הקלות לציבור. מעשי המרמה המיוחסים לחשודים הביאו להוצאת מיליוני שקלים מקופת המוסד על חשבון כספי הציבור ומי שבפועל באמת זקוק לסיוע ומטפל בילדים עם מוגבלות", נמסר מהמשטרה. "מדובר בחקירה מורכבת שנמצאת בתחילתה לאחר שלבי איסוף מידע. נמשיך לחקור את הפרשה, תוך שיתוף פעולה עם גורמי החקירה מטעם ביטוח לאומי במטרה להגיע לאמת ולמצות את הדין עם המעורבים בכך".

מהביטוח הלאומי נמסר כי "המוסד עושה מאמצים רבים לטובת צמצום בירוקרטיה, שירותיות והסתמכות על גורמי רפואה מקצועיים מבלי לטרטר אזרחים לוועדות הרפואיות. נדרשת אחריות ציבורית כוללת ומידה של ערבות הדדית כדי להבין שכל ניסיון מרמה שכזה פוגע בנזקק, בנכה, במשפחות שצריכות סיוע - ומדובר בפשע פלילי, חברתי ומוסרי גם כלפיהם. הביטוח הלאומי ואגף החקירות יחד עם משטרת ישראל ימשיכו לעבוד יחד, מתוך אחריות חברתית, כדי לעצור את המבקשים להרע ולהזיק ולוודא שהקצבאות יגיעו למי שבאמת ובתמים זקוק לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully