וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסע של שלום": נשיא סין שי ג'ינפינג בביקור במוסקבה

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 17:04

הקרמלין פירסם לוח זמנים של הפגישות המתוכננות בין שני המנהיגים. הפגישה האישית הראשונה נערכה היום ואחריה "ארוחת צהריים לא רשמית". מחר יחתמו שי ופוטין על מסמכים שמעידים על "העמקת היחסים בין שתי המדינות", על פי דובר הקרמלין

בווידאו: נשיא סין שי ג'ינפינג נחת במוסקבה/רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפינג נפגש עם ולדימיר פוטין במוסקבה/רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג הגיע היום (שני) לביקור הראשון שלו ברוסיה מאז הפלישה לאוקראינה. הוא צפוי לשוחח בארבע עיניים עם הנשיא ולדימיר פוטין. מטוסו נחת נמל התעופה הבין-לאומי ונוקובו במוסקבה. שי אמר עם נחיתתו כי הוא מצפה לתנופה חדשה ביחסים בין רוסיה לסין וכי סין מוכנה להגן על הסדר העולמי שמבוסס על החוק הבינלאומי, לצד רוסיה, דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית TASS.

פוטין אמר כי "המדינות שלנו הן כמו שחקנים שחושבים אותו הדבר. הן תומכות בעקביות בעיצוב סדר עולמי רב קוטבי שמבוסס על החוק הבינלאומי לעומת משטרים 'מסוימים' שמשרתים את הצרכים של המיליארד המוזהב".

פוטין ארח את שי בקרמלין וכינה אותו "חבר יקר". הוא אמר כי הוא מכבד את הצעה הסינית להסכם בנוגע למלחמה באוקראינה וגם "מקנא קמעה" בפיתוח המהיר של סין בעשורים האחרונים. לאחר הדברים, השניים פרשו לארוחת צהריים , שאחריה צפויות להתחיל שיחות רשמיות.

לקראת הביקור הממלכתי, שי הילל את הקשרים המתחזקים עם מוסקבה וניסה שוב להציע את סין כמתווכת במלחמה באוקראינה. במאמר מערכת שפורסם ב"רוסיסקאיה גאזטה", עיתון יומי שמפרסמת הממשלה הרוסית, שי כינה את הביקור שלו במוסקבה "מסע של שלום", וכתב כי סין ורוסיה "ביססו אמון פוליטי הדדי וטיפחו מודל חדש של יחסים בין שתי מדינות גדולות".

"היחסים הבילטרליים צמחו באופן טבעי והם חסינים יותר. יש בהם דינמיות חדשה וחיים, והם משמשים דוגמא טובה לפיתוח של מודל חדש של יחסים בין מדינות גדולות, שמאופיינים באמון, קיום הדדי בשלום ושיתוף פעולה ששני הצדדים מרוויחים ממנו", הוא הוסיף.

שי התייחס גם לסוגיית אוקראינה והציג את סין ככוח חיובי של שלום. הוא אמר כי הגישה של בייג'ינג "יעילה במניעת זליגה של המשבר ותיווך הסכם פוליטי".

ולדימיר פוטין מצדו שיבח אתמול את סין בעבור "המוכנות שלה לתרום תרומה משמעותית להסדר המשבר באוקראינה" במאמר שפורסם באתר של הקרמלין.

נשיא סין שי ג'ינפינג הגיע למוסקבה, 20 במרץ 2023. רויטרס
השיירה של שי ג'ינפינג במוסקבה/רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפינג הגיע למוסקבה, 20 במרץ 2023. רויטרס
השיירה של שי ג'ינפינג במוסקבה/רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפינג הגיע למוסקבה, 20 במרץ 2023. GettyImages
נשיא סין שי ג'ינפינג נוחת במוסקבה/GettyImages
נשיא סין שי ג'ינפינג במוסקבה, 20 במרץ 2023. GettyImages
נשיא סין שי ג'ינפינג במוסקבה/GettyImages

המאמר, שנכתב בעבור קהל סיני וכותרתו "רוסיה וסין: שותפות שפניה לעתיד", הנשיא הרוסי חגג את העמקת היחסים בין שתי המדינות. הוא כינה את שי "חבר ותיק" וכתב: "אנחנו אסירי תודה על העמדה המאוזנת של סין בנוגע למתרחש באוקראינה, על ההבנה של הרקע ושל הסיבות האמיתיות של כך. אנחנו מברכים על הנכונות של סין למלא תפקיד בונה בפתירת המשבר הזה".

פוטין האשים את אוקראינה בכישלון של שיחות שלום וציין גם את נאט"ו כאשמה. "בשונה מכמה מדינות שטוענות להגמוניה וזורעות מחלוקת בהרמוניה הגלובלית, רוסיה וסין בונות גשרים באופן מילולי ומטאפורי", כתב פוטין. "אני משוכנע שהחברות והשותפות שלנו, שמבוססות על בחירה אסטרטגית של העמים של שתי המדינות, ימשיכו לצמוח ולהתחזק לטובת השגשוג של סין ורוסיה".

שי מתכנן לערוך שיחת טלפון עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לאחר הביקור. השיחה תהיה חלק מהניסיון לאזן את ההשפעה השלילית של הביקור שלו במוסקבה על היחסים של שי עם המערב, אמרו מומחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully