וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הפלילי הבינ"ל בהאג הוציא צו מעצר לפוטין בגין פשעי מלחמה באוקראינה

עודכן לאחרונה: 17.3.2023 / 20:07

בית הדין האשים את הנשיא ב"חשד לגירוש בלתי חוקי של ילדים וחטיפתם מאוקראינה". ברוסיה דחו את את צו המעצר וטענו: "אין לבית הדין סמכות עלינו". בכירים אוקראינים בירכו על הצעד: "זו רק ההתחלה"

בווידאו: נאום פוטין לרגל שנה למלחמה באוקראינה/רויטרס

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוציא היום (שישי) צו מעצר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בגין פשעי מלחמה באוקראינה. בית הדין בהולנד האשים את הנשיא ב"חשד לגירוש בלתי חוקי של ילדים וחטיפתם מאוקראינה". צו מעצר בגין אותן האשמות הוצא גם נגד מריה אלכסיינבה לבובה-בלובה, הנציבה לזכויות הילד בלשכתו של פוטין.

לפי הצו, פוטין עלול להיעצר אם ייצא מחוץ לגבולות רוסיה. דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה טענה בתגובה לצעד זה כי ההחלטה להוציא צו מעצר היא חסרת משמעות וכי לבית המשפט אין סמכות עליהם מבחינה משפטית מאחר שרוסיה אינה חתומה על "אמנת רומא", שעליה מבוסס בית הדין בהאג.

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, בנאום מצב האומה במוסקבה ב-21 בפברואר 2023. רויטרס
צפוי להיעצר אם ייצא מגבולות רוסיה. פוטין/רויטרס

באוקראינה בירכו על הצעד בכירים במדינה. התובע הכללי אנדריי קוסטין טען כי ההחלטה להאשים את פוטין בפשעי מלחמה היא "היסטורית עבור אוקראינה וכל מערכת המשפט הבינלאומי", ראש הסגל הנשיאותי אנדריי ירמק, אמר כי "זאת רק ההתחלה".

רוסיה לא הסתירה את עובדת העברת ילדים ונערים אוקראינים לרוסיה ומסירתם למשפחות רוסיות, אך טענה כי מדובר בהצלה הומניטרית. על פי דו"ח של מכון המחקר וול הומניטריאן ריסרץ' לאב, לפחות 6,000 ילדים אוקראינים נשלחו לרוסיה למחנות "חינוך מחדש".

לבובה-בלוב, עוזרת של הנשיא ולדימיר פוטין והנציבה הנשיאותית לזכויות ילדים, צוטטה כאומרת ש-350 ילדים אומצו על ידי משפחות רוסיות ויותר מאלף ממתינים לאימוץ. ב-16 בפברואר, היא הופיעה בטלוויזיה ועדכנה את פוטין לגבי התוכנית וחשפה כי היא עצמה "אימצה" ילד בן 15 ממריופול, שנכבשה על ידי הרוסים. "כעת אני יודעת מה המשמעות היא של להיות אמה של ילד מדונבס. זה קשה, אך אנחנו אוהבים אחד את השנייה. אני חושבת שנוכל להתמודד עם כל דבר", לבובה-בלובה אמרה לפוטין. יש הסבורים כעת כי יכול להיות שהתובע של בית הדין הפלילי, קארים קהאן, ביקש את צו המעצר, בין השאר, בגלל השיחה הטלוויזיונית הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully