וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מאשימה חיילים רוסים באונס בת 4 ואמה - מול עיני האב

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 12:07

בית הדין הבינלאומי הפלילי יוציא צווי מעצר לרוסים בגין חטיפת ילדים מאוקראינה לרוסיה. דובר הקרמלין: "עלינו להשיג את היעדים שלנו. נכון לעכשיו, הדרך היחידה היא באמצעים צבאיים בשל העמדה הנוכחית של משטר קייב"

הקרמלין אמר היום (שלישי) כי המשמעות של עמדת קייב היא שאת יעדי רוסיה באוקראינה אפשר להשיג רק באמצעות כוח, כך דיווחו סוכנויות הידיעות הממלכתיות ברוסיה, שציטטו את דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב. "עלינו להשיג את היעדים שלנו. נכון לעכשיו, הדרך היחידה היא באמצעים צבאיים בשל העמדה הנוכחית של משטר קייב", אמר פסקוב.

בנוסף, התייחסה רוסיה לדיווח אתמול כי בית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג צפוי להוציא שני צווי מעצר נגד אזרחים רוסים בקשר למלחמה באוקראינה. פסקוב אמר כי רוסיה אינה מכירה בסמכות השיפוטית של בית הדין.

התובע של בית הדין צפוי לבקש משופט לאשר את צווי המעצר נגד כמה רוסים בגין חטיפת ילדים מאוקראינה לרוסיה ופגיעה מכוונת בתשתיות אזרחיות במדינה, כך לדברי מקור המעורה בנושא. בנוסף, הוא אמור לפתוח שני תיקים פליליים.

התובע קארים קהאן יבקש את צווי המעצר על בסיס ראיות שנאספו עד כה, דווח ברויטרס וב"ניו יורק טיימס". אם יאושרו, יהיו אלה הצווים הראשונים של בית הדין הפלילי שהוצאו בקשר לפלישה הרוסית לאוקראינה. עם זאת, לא סביר שהצווים יובילו למשפטים משום שבית הדין לא ישפוט נאשמים בהיעדרם, ורוסיה, שאינה חברה בבית הדין, לא תמסור אותם מרצונה.

קהאן פתח בחקירה לגבי פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות ורצח עם באוקראינה לפני שנה. הוא ביקר שלוש פעמים באוקראינה ובאתרים שקשורים לפשעי המלחמה.

מסמך של התביעה האוקראינית שמראה 12 חיילים רוסים החשודים בפשעי מלחמה ובאלימות מינית בבובארי, אוקראינה, במרץ 2022. רויטרס
תמונות של החיילים הרוסים שאוקראינה מאשימה באלימות מינית/רויטרס

רוסיה לא הסתירה את עובדת העברת ילדים ונערים אוקראינים לרוסיה ומסירתם למשפחות רוסיות, אך טענה כי מדובר בהצלה הומניטרית. מריה לבובה-בלובה, עוזרת של הנשיא ולדימיר פוטין והנציבה הנשיאותית לזכויות ילדים, צוטטה כאומרת ש-350 ילדים אומצו על ידי משפחות רוסיות ויותר מאלף ממתינים לאימוץ. על פי דו"ח של מכון המחקר וול הומניטריאן ריסרץ' לאב, לפחות 6,000 ילדים אוקראינים נשלחו לרוסיה למחנות "חינוך מחדש".

ואדים שישימארין, חייל רוסי שהועמד לדין באוקראינה בגין פשעי מלחמה, אוקראינה, 18 במאי 2022. רויטרס
חייל רוסי שהואשם בפשעי מלחמה, מאי 2022/רויטרס

אוקראינה האשימה גם שני רוסים בתקיפה מינית של ילדה בת 4 ובאונס קבוצתי של אמה לעיני האב, תחת איומי אקדח. התקריות הן חלק משורה של פשעי מין שביצעו חיילים רוסים מחטיבת הרובאים המונעת ה-15 בארבעה בתים במחוז ברובארי ליד קייב במרץ 2022 . "הם בודדו את הנשים, תיאמו את מעשיהם ואת התפקידים של כל אחד מהם", אומרים התובעים שראיינו את הקורבנות ועדי ראייה.

מרבית הפשעים בוצעו ב-13 במרץ, כשהחיילים "היו שיכורים ופרצו לחצר בית, שבו גרה משפחה צעירה", נטען בתביעה. האב הוכה בסיר מתכת ואולץ לכרוע על ברכיו, בזמן שאישתו עברה אונס קבוצתי. אחד החיילים אמרו לבת ה-4 כי הוא "יהפוך אותה לאישה" לפני שפגע בה.

לאחר מכן, שני החיילים נכנסו לבית של זוג מבוגר והיכו אותם, אנסו אישה בהריון בת 41 ונערה בת 17. במיקום אחר, החיילים הכניסו את כל הדיירים למטבח וביצעו אונס קבוצתי בנערה בת 15 ובאמה. כל הקורבנות שרדו.

הקרמלין הכחיש שמפקדיו מודעים לאלימות המינית של פקודיהם. החיילים המדוברים, בני 32 ו-28, הם צלפים, על פי התביעה. המבוגר יותר כבר נהרג ואילו הצעיר, ששמו יבגני צ'רנוחניז'ני, חזר לרוסיה. שניהם נחשבים חלק מקבוצה בת שישה חשודים שמואשמים בפשעים בבובארי.

משרד התובע הכללי באוקראינה אמר כי הוא חוקר יותר מ-71 אלף דיווחים על פשעי מלחמה מאז תחילת המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully