וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג עונה לביקורת על מתווה הפשרה למהפכה המשפטית: "מציע לכולם ללמוד אותו לעומק"

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 11:33

לאחר שהמתווה נדחה על ידי הקואליציה וספג ביקורת גם ממתנגדים לרפורמה, אמר הנשיא כי הפשרה שהציע היא "אלטרנטיבה טובה". עוד אמר כי מדובר במצע לדיון שעל בסיסו יש לעבוד: "יש להביא להסכמה לאומית, כדי להרגיע את הרוחות ולהביא לדו שיח"

בווידאו: הרצוג עונה לביקורת על המתווה: "מציע לכולם ללמוד אותו לעומק"/רוני כנפו

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב הבוקר (חמישי) לביקורות על מתווה הפשרה למהפכה המשפטית שהציג אמש ואמר כי "אני מציע לכולם ללמוד המתווה ואת הנאום שלי לעומק, ולראות כמה הוא מציג אלטרנטיבה טובה לישראל".

"'מתווה העם' שהצגתי הוא הצעה, מצע לדיון שעל בסיסו ניתן לעבוד, לשנות, ולדייק - זה לא סוף הדיון אלא רק תחילתו", הוסיף. "הכול לטובת מציאת הסכמה רחבה בחברה הישראלית וכמה שיותר מהר כדי למנוע פילוג בתוכנו, כדי להביא להסכמה לאומית, כדי להרגיע את הרוחות ולהביא לדו שיח".

יצחק הרצוג, נשיא המדינה, בטקס הענקת אזרחות כבוד של עיריית תל אביב, 13 במרץ 2023. ראובן קסטרו
"מציע לכולם ללמוד לעומק את מתווה הפשרה". הנשיא הרצוג/ראובן קסטרו

אמש, אחרי כחודשיים וחצי של הפגנות ענק, הציג הרצוג מתווה לפשרה על המהפכה המשפטית. על פי המתווה, הקואליציה לא תשלוט בוועדה לבחירת שופטים ועמדת היועצת המשפטית לממשלה תחייב את הממשלה, והדחתה תתאפשר רק כפוף לאישור ועדה מיוחדת.

עם זאת, עילת הסבירות תבוטל ביחס להחלטות ממשלה בענייני מדיניות ומינוי שרים ופסילת חוקים על ידי בג"ץ תתאפשר רק ברוב של שני שלישים מהרכב מורחב של לפחות 11 שופטים. עוד על פי המתווה, חוק יסוד יחוקק בארבע קריאות, שהאחרונה בהן תדרוש רוב של 80 חברי כנסת.

גורמים רבים הביעו תמיכה במתווה וקראו לשני הצדדים להגיע לפשרה. אולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את המתווה ואמר כי הוא "מנציח את המצב הקיים", בעוד שמנהיגי המחאה מסרו כי המתווה "מכיר רק בצרכיו של צד אחד". מנגד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע כי מפלגתו תומכת במתווה כלשונו, ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בירך על המתווה, אם כי לא קיבל אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully