וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן: לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית כדי לקיים דיונים פנימיים בקואליציה

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 9:57

לאחר שהנשיא הציג את המתווה שלו לרפורמה, חבר הכנסת טען כי "אף חבר ליכוד לא יכול להסכים לו". עם זאת, הוא קרא ללוין ורוטמן "לקחת אנתחתא" בחקיקה. "גם בתוך הליכוד יש קולות וגם להם צריך להישמע"

בווידאו: הפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד קרא היום (חמישי) לעצירת חקיקת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה כדי לקיים דיונים פנימיים בקואליציה על פשרות וריכוכים. בריאיון ב"כאן רשת ב'" התייחס ביטן למתווה הנשיא יצחק הרצוג שהוצג אתמול, ואמר כי "אף חבר ליכוד לא יכול להסכים לו". עם זאת, הוסיף כי "אני מצפה משר המשפטים לוין ומחבר הכנסת רוטמן שייקחו אתנחתא ויישבו איתנו. גם בתוך הליכוד יש קולות וגם להם צריך להישמע".

ביטן קורא מזה כמה שבועות לרכך את המהפכה המשפטית, ביחד עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין, שאף החרים השבוע שתי הצבעות על חוקי הרפורמה במליאה והפר משמעת קואליציונית במחאה על ההתעלמות מקריאתו להידברות. ביטן העריך שאדלשטיין לא יצביע נגד חוקי המהפכה ולא יתמוך במתווה הנשיא אך קרא לעצירת החקיקה כדי לקיים הידברות פנים קואליציונית.

דוד ביטן. יונתן זינדל, פלאש 90
"אף חבר ליכוד לא יכול להסכים למתווה של הרצוג". ביטן/פלאש 90, יונתן זינדל

אמש, אחרי כחודשיים וחצי של הפגנות ענק, הציג הנשיא מתווה לפשרה על המהפכה המשפטית. על פי המתווה, הקואליציה לא תשלוט בוועדה לבחירת שופטים ועמדת היועצת המשפטית לממשלה תחייב את הממשלה, והדחתה תתאפשר רק כפוף לאישור ועדה מיוחדת.

עם זאת, עילת הסבירות תבוטל ביחס להחלטות ממשלה בענייני מדיניות ומינוי שרים ופסילת חוקים על ידי בג"ץ תתאפשר רק ברוב של שני שלישים מהרכב מורחב של לפחות 11 שופטים. עוד על פי המתווה, חוק יסוד יחוקק בארבע קריאות, שהאחרונה בהן תדרוש רוב של 80 חברי כנסת.

גורמים רבים הביעו תמיכה במתווה וקראו לשני הצדדים להגיע לפשרה. אולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את המתווה ואמר כי הוא "מנציח את המצב הקיים", בעוד שמנהיגי המחאה מסרו כי המתווה "מכיר רק בצרכיו של צד אחד". מנגד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע כי מפלגתו תומכת במתווה כלשונו, ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בירך על המתווה, אם כי לא קיבל אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully