וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה הפילה הצעת חוק של ליברמן להחלת הריבונות על בקעת הירדן

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 18:06

את הצעת החוק הגישה ישראל ביתנו במטרה לאתגר את הממשלה מימין, והצביעו נגדה 66 ח"כים לעומת 14 בעד. "התחמקות ממשלת 'הימין' כביכול מההתחייבויות הפומביות הופכת את ממשלת נתניהו לממשלה של סמרטוטים", אמר ליברמן. הקואליציה: "לא הצעת חוק בעד ריבונות אלא בעד הטרלה"

הרפורמה במערכת המשפט (חוק יסוד השפיטה) אושרה בקריאה ראשונה. 21 בפברואר 2023/ערוץ כנסת

הקואליציה הפילה היום (רביעי) הצעת חוק להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן שהגישה ישראל ביתנו במטרה לאתגר את הממשלה מימין. 66 ח"כים הצביעו נגד, בהם איתמר בן גביר, צביקה פוגל, יואב גלנט, אבי דיכטר, שלמה קרעי ומשה גפני. 14 ח"כים הצביעו בעד. מאוחר יותר הודיעו ח"כים מעוצמה יהודית שיגישו הצעת חוק דומה, להחלת ריבונות בשטחי יהודה שומרון ובקעת הירדן.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כשהציג את החוק: "אתם ממשלת הכל דיבורים, ממשלת כלאם פאדי. גם לחברי הציונות הדתית ועוצמה יהודית חשוב הכיסא. הבהרתם כשהייתם באופוזיציה שאין כאבי בטן עם חיילים, אין כאבי בטן עם נכים ואין כאבי בטן עם מקרי אונס, אבל עכשיו כשאתם בקואליציה אולי הגיע הזמן להיזכר בערכים ובאידיאולוגיה שלשמם נבחרתם".

עוד אמר, "התחמקות ממשלת ה'ימין' כביכול מההתחייבויות הפומביות, לא רק בנושא בקעת הירדן, אלא גם בנושא פינוי חאן אל אחמר, בנושא הסדרת אביתר ובנושא הבנייה בשטחי E1, הופכת את ממשלת נתניהו השישית לממשלה של סמרטוטים וממש לא לממשלת ימין על מלא".

מליאת הכנסת, 13 במרץ 2023. דני שם טוב, דוברות הכנסת
הקואליציה הפילה את הצעת החוק. מליאת הכנסת, השבוע/דוברות הכנסת, דני שם טוב

"זו הצעת חוק מטרילה, כל הקואליציה בעד ריבונות", השיבה שרת ההתיישבות אורית סטרוק מטעם הממשלה. "אנחנו נקדם את זה בזמן המתאים. הבאנו תשעה יישובים חדשים-דנדשים מהיילודים הבאנו עשרת אלפי יחידות דיור מקדמים את חוק חומש והסדרה של עשרות יישובים בהתיישבות הצעירה והניסיונות של ליברמן לגרור אותנו להתפרקות כדי שיוכל לחזור לשלטון עם חבריו תומכי הטרור לא יצלחו. נצביע נגד כי זו לא הצעת חוק בעד ריבונות אלא הצעת חוק בעד הטרלה".

בעקבות דבריה, השיב לה ליברמן: "את יודעת כמה שליחים הוא שלח בחודש האחרון למנסור עבאס?
אני מציע לך להסתכל בספר התקציב על סכומי מתווה הסיוע למגזר הערבי אותו כיניתם 'מס עבאס' , זה בדיוק אותם סכומים שאתם הקצבתם בתקציב הקרוב". הוא הוסיף, "ביבי פונה לסיעות האופוזיציה, ולמנסור עבאס, כדי להחליף אתכם. את סיעות הציונות הדתית ועוצמה יהודית, הוא לא מפסיק לעבוד על זה גם היום וגם אתמול".

עוד בוואלה!

האופוזיציה הודיעה שתחרים את ההצבעה במליאה אם החוקים יגיעו לקריאה שניה ושלישית

לכתבה המלאה

מאוחר יותר הודיעו ח"כים מעוצמה יהודית שיגישו היום הצעת חוק להחלת ריבונות בשטחי יהודה שומרון ובקעת הירדן. על הצעת החוק של ליברמן אמרו: "מלכתחילה לא הייתה בכוונתנו לשתף פעולה עם מסע ההטרלות של האופוזיציה, שנזכרה לפתע כי יהודה ושומרון חשובים לה - וזאת לאחר שנה וחצי בהם רדפה ממשלתם את ההתיישבות עד חורמה". בעקבות ההודעה, בישראל ביתנו הודיעו כי הגישו שוב את הצעת החוק להחלת הריבונות על בקעת הירדן והמועצה האזורית מגילות בצפון ים המלח. "אולי עד הפעם הבאה שההצעה תגיע למליאה, חברי הציונית הדתית, עוצמה יהודית והליכוד יחזרו בתשובה ויזכרו בערכים והאידיאולוגיה לשמם הם נבחרו", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully