וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר: התקציב יאושר - ותורנויות המתמחים יקוצרו מספטמבר

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 15:51

בדיון בכנסת הודיע נציג המשרד הכי התקציב לקיצור תורנויות מתמחי הרפואה יכלל בתקציב המדינה הקרוב. יו"ר ארגון הרופאים המתמחים מרשם ריי ביטון המייצגת את המתמחים: "אנחנו נדרשים לעלות על ההגה אחרי 26 שעות תורנות"

בווידאו: ועדת הבריאות-בחינת יישום תכנית משרד הבריאות לקיצור תורנויות מתמחים/ערוץ הכנסת

התקציב לקיצור תורנויות המתמחים יכלל בתקציב המדינה הקרוב ויאפשר קיצור תורנויות החל מחודש ספטמבר הקרוב. כך אמר נציג משרד האוצר היום (רביעי) בדיון משותף של ועדות הבריאות והצעירים בכנסת. יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ אריאל בוסו מש"ס, ניהל את הדיון עם יו"ר הוועדה לענייני צעירים, ח"כ נעמה לזימי מהעבודה.

בסיכום הדיון דרשו שתי הוועדות ממשרדי הבריאות, האוצר והעבודה לפעול למימוש המתווה, תוך שקילה ובחינה מעמיקה של כלל המשתנים וצרכי המערכת, על מנת שהמתווה לקיצור תורנויות המתמחים ייושם בבתי החולים לא יאוחר מה-1 לספטמבר 2023, בדגש על בתי החולים באזורי הפריפריה הגאוגרפית. בנוסף, דרשו בוסו ולזימי משר האוצר לדאוג כי התקציב שהוקצה ליישום המתווה, וטרם הועבר, בסך 30 מיליון שקלים - יועבר בהקדם למשרד הבריאות לשם יישום המתווה.

ד"ר ריי ביטוןיו"ר ארגון הרופאים המתמחים "מרשם", אמרה בדיון: "איננו מבקשים תנאים מיוחדים או שכר אסטרונומי, בסך הכול לעבוד במסגרת שעות מקובלת יותר לעת המודרנית, להעניק את הטיפול הראוי למטופלים שלנו, לקיים חיי-משפחה, לשמור על בריאותנו, ולשמור על הסובבים אותנו בכבישים - כאשר בסיום תורנות בת 26 שעות אנו נדרשים לעלות על ההגה ולנהוג הביתה באופן עצמאי". היא הדגישה כי כ-1,200 רופאים יושבים מובטלים בבית - ולא משובצים בסבב, בזמן שהמתמחים קורסים מחוסר כוח-אדם שיחליף אותם.

ד"ר ספי מנדלוביץ', המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הוסיף: "יש לקצר את התורניות בצורה אחראית. המשרד מקדם חקיקה שתאפשר הסדרת העסקת עוזרי-רופא, מקצוע הקיים בארה"ב, ובנוסף, הפניית רופאים-מצטיינים ותכניות לחוקרים בפריפריה - וכל התכניות הללו מתוקצבות כבר".

ד"ר ריי ביטון , יו"ר ארגון המתמחים ״מרשם״ בעת מסירת מכתבי התפטרות . משרד הבריאות, תל אביב 7 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
המתמחים במחאה על קיצור התורנויות/ראובן קסטרו

לפי ח"כ אימאן חט'יב יאסין (רע"מ) 52, מהמתמחים העידו כי נרדמו על ההגה בחזרה מהעבודה, ו-5% מהם גם היו מעורבים בתאונות-דרכים. לדברי ד"ר רוני בלנק, חוקר במרכז המידע והמחקר של הכנסת, לא נקבע תאריך לתחילת יישום המתווה לרופאים המועסקים במקצועות הכירורגיה, הקרדיולוגיה, ההרדמה והטיפול הנמרץ שאינם מועסקים במחלקות פנימיות, אך בהיתר נכתב כי גם הם ייכללו במסגרת התכנית הרב-שנתית (תכנית החומש) לקיצור התורנויות.

כמו כן, ההיתר המתוקן קובע כי התוכנית הרב-שנתית תיושם במהלך השנים 2027-2023 ולא בשנים 2026-2022 כפי שנקבע בהיתר הקודם. ועדיין - לא נקבעו תאריכי יעד לתחילת היישום בבתי חולים שאינם בפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully