וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האירוע הביטחוני, בצפון ממשיכים בשגרה: "מתכוננים לפסח"

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 19:57

תושבי האזור מתקשים להתרגש מהפרשה שנמצאת תחת איפול של הצנזורה. "אנחנו יודעים להסתגל", אמר ראש צוות החירום של קיבוץ אילון. "הכל שגרה, אין חריג ואין כלום", אמר דבוראי מהאזור

בוודיאו: שרף אלדין, בן 21 מכפר סאלם, הוא הצעיר שנפגע הבוקר בפיצוץ מטען על כביש 65/יואב איתיאל

"זו שיחת היום כאן וברור שיש סקרנות ויש שאלות ולכולם אני אומר דבר אחד - אל תאמין לשום דבר שאתה שומע", אמר לוואלה! דוד שטיפט, ראש צח"י, צוות החירום היישובי של קיבוץ אילון, "אף אחד לא יודע כלום ועד שתצא הודעה רשמית מהצבא אז כל השיח הזה ממקורות כאלה ואחרים כולו ניזון משמועות לא מבוססות. אנחנו יודעים להסתגל ולנהל שגרת חיים מלאה לגמרי גם בשבוע כמו השבוע. אבל, חשוב להדגיש - אנחנו נוקטים בגישה מחמירה ומתכוננים לכל תרחיש".

הרפתן הוותיק של איילון, גילי שגיא, גם הוא אומר, "מי שחי כמונו סמוך לגבול רגיל לחיים בצל המציאות הביטחונית. אז עבדנו יותר עם מקומיים ולא עובדי חוץ ואשתי נאלצה לוותר השבוע על חוג יוגה בקיבוץ ראש הנקרה, אבל ההשפעה על החיים כאן הייתה מינורית ביותר ובתוך הישוב נמשכה שגרה. לי חשוב לומר שאנחנו סומכים על הצבא ומודים לצה"ל שהוא מאפשר את קיום השיגרה ככל שניתן".

גבול ישראל - לבנון. דורון הורוביץ, פלאש 90
גבול ישראל - לבנון/פלאש 90, דורון הורוביץ

"מבחינתנו זה אולד ניוז כבר יומיים", אומרת ליאת הלוי כהן, תושבת מצפה הילה, מנהלת השיווק של אתר התיירות ראש הנקרה, הרגיש לכל חריג. "גם באותו יום זה לא השפיע על כמות המבקרים. האתר פתוח ולא סגרנו אפילו לדקה. תיירים זרים ומקומיים נהנו וממשיכים להנות מאתר הרכבל והנקרות הייחודי שלנו, וגם השמש כבר חזרה לאזורנו אז אנחנו כאן ללא דאגה, מהבחינה הזו בכל אופן. גם כתושבת האזור זה היה מבחינתנו בקטנה. שמענו בלילה פעילות, יש אנשים שסגרו להם כביש והייתה אי נוחות לשעות ספורות - וזהו. אנחנו מצפים לשבת שמשית ומתכוננים לאירועי פסח".

עוד בוואלה!

כולם יודעים על "האיפול הביטחוני" - והצפון מופקר על ידי המדינה

לכתבה המלאה
הודעת מועצת מטה אשר לתושבים בדבר פרשייה ביטחונית בצפון. ללא, אתר רשמי
הודעת מועצת מטה אשר לתושבים בדבר פרשייה ביטחונית בצפון/אתר רשמי, ללא

"אני לא מרגיש שינוי בכלל", אמר לוואלה! גדי שבתאי, בעלי "חיות וחלומות" בשלומי, חנות חברתית למזון וציוד לבעלי חיים. "אנשים יוצאים ובאים ומבחינתי וממה שאני רואה הכול מתנהל כרגיל ואצל הלקוחות ממה שאני רואה אין אצלם שינוי באווירה או במצב הרוח וזו במילים אחרות אינדיקציה שהאזרחים סומכים על כוחות הבטחון, על הצבא, על המשטרה ועל שב"כ וזה כשלעצמו חשוב מאד. אני רואה גם בעסקים לצידי שהתנועה היא רגילה ושגרתית. יש כמובן חילופי דעות ושיח ושאלות מה קרה ושמועות. אבל אין תכונה מיוחדת. דאגה תמיד קיימת כאן. אנחנו על קו העימות ותמיד יש דריכות פנימית מובנית. אבל רגועים".

"הכל שגרה, אין חריג ואין כלום. תרשום - על גבול המשעמם. וזאת הכותרת", אמר לוואלה! ששי ברכה, דבוראי ממושב מנות. "אנחנו בעונה מיוחדת, עובדים עם הכוורות מכינים אותן לאגירה של הדבש ובאמצע האטרף של האביב ושל הפריחה. זו תקופה עמוסה ויפה. תקופה של התחלות חדשות ולא נותנים לשום דבר להפריע לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully