וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים גרמנים: הקנצלר שולץ יביע בפני נתניהו דאגה מהחקיקה להחלשת מערכת המשפט

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 12:56

נתניהו ימריא לפנות ערב לברלין על רקע המשך ההפגנות נגד החקיקה שמקדמת ממשלתו. ראש הממשלה צפוי להיתקל גם בבירת גרמניה בהפנות של ישראלים שמוחים נגדו. בכיר גרמני לוואלה!: להחלשת המוסדות הדמוקרטיים בישראל עלולה להיות השפעה שלילית על היחסים עם גרמניה

בווידאו: הצוות של יוני נתניהו בנתב”ג: “רה”מ מקריב את המדינה”/ניב אהרונסון

במהלך פגישתם בברלין מחר (חמישי) צפוי קנצלר גרמניה אולף שולץ להביע דאגה בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו מההשלכות של תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט - כך לפי שני בכירים גרמנים שמעורים בנושא. בכיר גרמני אמר כי להחלשת המוסדות הדמוקרטיים בישראל עלולה להיות השפעה שלילית על היחסים עם גרמניה.

קנצלר גרמניה אולף שולץ במסיבת עיתונאים בברלין, 7 בינואר, 2022. רויטרס
יתייחס לסוגיה לאחר הפגישה עם נתניהו. הקנצלר שולץ/רויטרס

למה זה חשוב

  • גרמניה היא בעלת הברית השניה בחשיבותה עבור ישראל אחרי ארה"ב. גרמניה היא המדינה החשובה ביותר עבור ישראל באירופה. לפגיעה ביחסים עם גרמניה עלולה להיות השלכה על יחסי ישראל עם רבות ממדינות אירופה.
  • עד כה לא התבטא הקנצלר שולץ בפומבי בעניין תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. בכירים גרמנים וישראלים מעריכים כי הוא יתייחס לסוגיה במהלך מסיבת העיתונאים שתתקיים בסיום פגישתו עם נתניהו.

עוד בוואלה!

שיירת רכבים עם צוות אנטבה: החלה המחאה נגד נתניהו בנתב"ג

לכתבה המלאה

במוקד החדשות

  • נתניהו ימריא לברלין בשעות אחר הצהריים. המראתו של נתניהו תלווה בהפגנות של מתנגדי ההפיכה המשפטית בנתב"ג, בניסיון להקשות על הגעתו של ראש הממשלה לטיסה.
  • נתניהו ינחת בשעות הערב בברלין. גם בבירת גרמניה צפויות הפגנות מול מלונו, בהן ישתתפו ישראלים שמתגוררים בעיר ומוחים נגד הפגיעה במוסדות הדמוקרטיים בישראל מצד הממשלה.
  • ביום חמישי בבוקר צפוי נתניהו לקיים טקס זיכרון לקורבנות השואה בברלין, בהשתתפות הקנצלר שולץ.. בצהריים יגיע נתניהו ללשכת הקנצלר לפגישת עבודה עם שולץ.
  • מלשכת ראש הממשלה נמסר כי שני המנהיגים צפויים לדון במגוון סוגיות מדיניות וביטחוניות, ובראשן הסוגייה האיראנית וההתפתחויות בזירה האזורית. "נתניהו ידגיש את הצורך לבלום את איראן מהשגת נשק גרעיני", נמסר מלשכת רה"מ.
  • נתניהו צפוי להיפגש עם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר. האחרון, שנחשב מקורב מאוד לנשיא יצחק הרצוג, התבטא לפני כמה ימים בדבר הצורך להעביר רפורמה משפטית בהסכמה רחבה והביע תמיכה במהלכיו של הרצוג.
  • נתניהו צפוי להמריא מברלין ביום שישי ולנחות חזרה בישראל בשעות הצהריים לפני כניסת השבת.
רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 12 במרץ 2023. רויטרס
ימריא ברקע הפגנות נגדו - ינחת ברקע הפגנות נגדו. נתניהו/רויטרס

מאחורי הקלעים

  • לפני כשלושה שבועות הגיע לישראל יועצו לביטחון לאומי של הקנצלר שולץ, ינץ פלוטנר, ונפגש עם מקבילו הישראלי צחי הנגבי ועם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר. נתניהו הצטרף גם הוא לפגישות למשך כחצי שעה.
  • במהלך השיחה העביר היועץ לביטחון לאומי הגרמני מסר לנתניהו וליועציו הבכירים מהקנצלר שולץ, לגבי הדאגה הגרמנית מהאפשרות שתכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט תעבור כלשונה.

תזכורת

  • שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק אמרה לשר החוץ החוץ אלי כהן במסיבת עיתונאים אחרי פגישתם בברלין בסוף פברואר, כי גרמניה מודאגת מאוד מהחקיקה להחלשת מערכת המשפט ומהכוונה להעביר חוק עונש מוות.
  • שרת החוץ הגרמנייה הוסיפה כי הרבה מדינות בעולם, כולל גרמניה, מסתכלות על ישראל כמודל לדמוקרטיה ליברלית, ולכן החקיקה בישראל מדאיגה. "גרמניה משוכנעת שדמוקרטיה חזקה צריכה בית משפט עצמאי שיכול לבקר את החלטות הרוב", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully