וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בהסתדרות: המייל החריף שנשלח לעורכת הדין הלא-נכונה

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 23:44

בהסתדרות שלחו מכתב חריף נגד עו"ד שמילוביץ' גרינגרד, בטענה שהיא "מטעה את הציבור" בפעילותה בחברה הישראלית לריפוי בעיסוק - אלא שהיא כלל לא מייצגת אותה. המכתב נשלח גם למספר חברי כנסת. גורמים בהסתדרות: "טעות בתום לב שתוקנה"

די לעושק המחיה! דברי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד/דוברות ההסתדרות

המאבק נגד "חוק פינדרוס", שיוריד את התנאים לטיפול פרא-רפואי, הגיע גם לשורות ההסתדרות, בעוד הארגונים השונים שמיוצגים בה טוענים כי היא לא מתנהלת באופן שקוף ולא מאפשרת למטופלים לדעת כיצד היא מתכוונת להיאבק בחוק. בשבוע שעבר נשלח מטעם הלשכה המשפטית בהסתדרות מכתב בתפוצה רחבה, שתוקף בחריפות את עורכת הדין של החברה הישראלית לריפוי בעיסוק - אך שעורכת הדין אליה מוען המכתב, כבר לא מייצגת את החברה.

על המכתב חתומה עו"ד מור חלד בהעתק אל אלי גבאי, יו"ר איגוד מקצועות הבריאות בהסתדרות העובדים, אליו מופנית עיקר הביקורת הנוגעת לשקיפות ההסתדרות. המכתב נשלח מספר חברי כנסת.

אלא שהמכתב כלל בתוכו האשמה חמורה כלפי החברה הישראלית לריפוי בעיסוק, שנאבקת נגד "חוק פינדרוס". כותרת המכתב היא "ניסיונות חוזרים ונשנים להטעיית ציבור המרפאות בעיסוק" והוא מוען אל עו"ד גליה שמילוביץ' גרינגרד. במכתב נטען כי ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג בענף, ולא החברה הישראלית לריפוי בעיסוק, והוטחו האשמות חמורות כלפי שמילוביץ' גרינגרד, בין היתר שהיא "מטעה את הציבור". אלא, שהיא כלל לא מייצגת את החברה הישראלית לריפוי בעיסוק.

עו"ד גליה שמילוביץ גרינגרד. באדיבות המצולמת, באדיבות המצולמים
עו"ד שמילוביץ׳ גרינגרד/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמת

אלי גבאי עצמו הסביר כי מדובר בטעות, כי התאריך התעדכן באופן אוטומטי על ידי המחשב ובכלל מדובר בהעתק של מכתב שיצא בעבר אל עו"ד שמילוביץ' גרינגרד, כשעוד ייצגה את החברה הישראלית לריפוי ועיסוק. אך, נראה שתוכן המכתב עצמו גם הוא לא דומה למקור. גורמים בהסתדרות טענו בפני וואלה כי "מדובר בטעות בתום לב, מכתב מתוקן נשלח ברגע שהטעות התגלתה".

היום (שלישי) נערך בכנסת כנס "מצילים את מקצועות הבריאות", שמטרתו להיאבק בחוק שזכה לכינוי "חוק פינדרוס", על שמו של ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה. המאבק על החוק מתנהל מאז הקמת הממשלה האחרונה. בעוד שיוזמי החוק ח"כ יצחק פינדרוס ומשה גפני מבקשים לאפשר למטפלים חרדים הכשרה לא אקדמית על מנת שיוכלו לטפל בעיקר בתוך המגזר החרדי במקצועות כמו ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת, המטפלים הפרא-רפואיים, ובעיקר חלק מהארגונים שמייצגים אותם, מתנגדים בתוקף לחוק, בטענה שהוא יסכן את המטופלים.

היועמ"ש להסתדרות עו"ד חילי שמיר ועו"ד מור חלד מסרו בתגובה: "ההסתדרות נאבקת בימים אלה על שמירת מעמד מקצוע קלינאיות התקשורת, במסגרת פעולותיה נשלחו לח"כ עופר כסיף מסמכים רבים הנוגעים למקצוע קלינאיות התקשורת ולחשיבות השמירה על מעמדו. למסמכים אלה שורבבה בטעות טיוטת מכתב לפני שלוש שנים, שלא נשלחה מעולם לאף גורם ולא הייתה אמורה לזלוג מחוץ להסתדרות. מיד כשהובנה הטעות שוחחנו עם עו''ד גרינגרד והבענו צער על כך, וכן תוקנו הדברים מול ח''כ כסיף במכתב רשמי הכולל התנצלות על הטעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully