וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא התייעצות: משרד הבריאות מקדם הורדת תנאי הקבלה של קלינאי תקשורת ומרפאים בעיסוק

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 18:57

הקואליציה מתכוונת להוריד את רף הקבלה ללימודי תעודה בלבד, ללא צורך בתואר אקדמי. משרד הבריאות לא הזמין נציגים של בעלי המקצוע לדיונים - אך קבע שהוא לא מתנגד להחלטה, ואף הקים מטה מיוחד לבחינת הנושא. בעלי המקצוע זועמים: "חשש אמיתי לפגיעה בבריאות הציבור"

בווידאו: בר סימן טוב חזר לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות/מערכצ וואלה!

משרד הבריאות מקדם הורדת תנאי הקבלה של קלינאי תקשורת ומרפאים בעיסוק, ללא התייעצות עם בעלי המקצוע - כך נודע היום (ראשון) לוואלה. הקואליציה מתכוונת להוריד את תנאי הקבלה למקצועות הללו ללימודי תעודה בלבד, ללא צורך בתואר אקדמי - צעד שעורר מחאה מצד בעלי המקצועות. כעת, משרד הבריאות הקים מטה מיוחד, שיבחן את הדרכים לפתיחת מסלולי הכשרה נוספים.

במטה המשולב של החברה הישראלית לריפוי בעיסוק והאגודה הישראלית של קלינאי התקשורת זועמים על משרד הבריאות, שלא הזמין נציגים מהם לדיונים בנושא ואף ממדרים אותם מהם. המטה שיגר שני מכתבים למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, אך הוא בחר להתעלם מהם.

פיזיותרפיסטית בודקת את היציבה של ילד. ShutterStock
"חשש אמיתי לבריאות הציבור". ריפוי בעיסוק, אילוסטרציה/ShutterStock

במכתב למנכ"ל הביעו ראשי המטה דאגה רבה לפגיעה בשלום הציבור. "הסוגיה העומדת לפתחו של משרד הבריאות היא סוגיה מקצועית הנוגעת לליבת העיסוק במקצועות הבריאות הקבועים בחוק", כתבו לבר סימן טוב והדגישו, "האגודות המקצועיות מתנגדות לשינויים המוצעים ששומטים את הרציונל תחת חקיקת החוק, עומדים בניגוד לו, ומעל לכל מעוררים חשש אמיתי לפגיעה בבריאות הציבור".

שינוי תנאי הקבלה למקצועות הללו הוחלט כחלק מההסכמים הקואליציוניים בין נציגי המפלגות החרדיות למפלגת הליכוד, במטרה לאפשר לחרדים וחרדיות להתמקצע בתחומים אלו, מבלי ללמוד לימודי תואר במוסד אקדמי אלא לימודי תעודה בלבד. המשמעות להחלטה כזאת עלולה ליצור פער ביכולות וברמת הידע בין המטפלים, ומתוך כך ברמת הטיפול.

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות מייחס חשיבות עליונה לשמירה על רמה מקצועית גבוהה של כל העוסקים במקצועות הבריאות, כשלנגד עיניו עומדת טובת ובטיחות המטופלים. גורמי המקצוע במשרד הבריאות מקיימים דיונים מעמיקים בנושא, על מנת להמשיך ולהבטיח רמה מקצועית גבוהה של מטפלים ומטפלות במקצועות הבריאות. המשרד מכיר בחשיבות פתיחת מסלולי הכשרה נוספים שיאפשרו למגוון אוכלוסיות להשתלב בשוק העבודה תוך הקפדה על רמה מקצועית גבוהה. ככלל, המשרד איננו מנהל דיונים מקצועיים על פי לוח זמנים של התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully