וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החובש בזירת התאונה הקטלנית בצפון: ביקשתי עזרה ונתקלתי בסירוב מוחלט

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 11:51

בדיון במשפטו של ראפע אסלאן, המואשם בגרימת מוות ברשלנות של עמית איטח בשנה שעברה, סיפר חובש מד"א שהגיע ראשון לזירה כי עוברי האורח הרבים שהיו במקום סירבו לעזור לו לחלץ את ההרוגה מהרכב. "זאת העבודה שלך לא שלנו", אמרו לו

בווידאו: תיעוד של עו"ד ראפע אסלאן נכנס למכונית דקות לפני התאונה בה נהרגה עמית איטח/מצלמות אבטחה

בבית המשפט המחוזי בחיפה, בפני השופט אמיר טובי, נמשך משפטו של ראפע אסלאן, עורך הדין בן ה-30, בנו של "פייסל הגדול", המואשם בגרימת מותה ברשלנות של עמית איטח ופציעתם הקשה של שני חבריה, וכן בהפקרת הנפגעים ובשיבוש הליכי משפט. בדיון ההוכחות האחרון שהתקיים ביום חמישי, נחשפה תמונת הזוועה של זירת התאונה בדקות הארוכות שאחריה. חובש מד"א סיפר כי ביקש עזרה מעשרות האנשים שנכחו במקום - וסורב.

"נכנסתי לרכב וראיתי שם את החיילת ההרוגה, שהייתה במצב הכי קשה מבחינתי. ניסיתי להוציא אותה או להגיע אליה ולא יכולתי, תיאר פיני קרן, חובש מד"א. "ניסיתי לבקש מעוברי אורח שהיו במקום, והיו הרבה מאוד שהגיעו, שיעזרו לי להוציא אותה החוצה ונתקלתי בסירוב מוחלט", סיפר החובש מעל דוכן העדים לתובע פרקליטות מחוז חיפה, עו"ד טל עופר. "ביקשתי מהם: בואו חבר'ה, תעזרו לי להוציא אותה החוצה. הם אמרו לי 'זאת העבודה שלך ולא שלנו'. מדובר בבחורים צעירים רבים שהיו שם. לא ספרתי אותם". הוא הוסיף שהצעירים דיברו בערבית.

קרן תיאר את זירת התאונה: "היתה זירה מאוד קשה. בשניות הראשונות אתה מנסה לעכל מה קורה. ראיתי המון אנשים" הוא סיפר כי איטח "הייתה פשוט מחוצה בין הכיסא שליד הנהג למושב האחורי. ניסיתי למשוך אותה החוצה ולא הצלחתי, תוך כדי שאני מנסה לנהל את הזירה". עוד סיפר על הפצועים האחרים: "הנהג שישב ברכב היה בהכרה. הוא התלונן על כאבי בטן. הנוסע שישב מצד הנהג עף לתעלה מחוץ לרכב. הגעתי אליו והוא היה ברמה של פציעה קשה עד אנוש".

תמי ועמית איטח, עמית איטח, תמי איטח. באדיבות המשפחה
עמית איטח/באדיבות המשפחה

בחקירה הנגדית, הסנגור משה גלעד, המייצג את אסלאן יחד עם עורך הדין שלומי שרון, עו"ד ולנטין זברוב ועו"ד מעין דבוש, ביקש לחדד את הדברים שמסר החובש בעדותו במשטרה. "כמה בערך בני מיעוטים היו בזירה? אני יודע שלא ספרת, אבל תעריך", ביקש מקרן. החובש העריך כי היו כ-"30-20 שהיו מפוזרים בשטח. חלק לא קטן היה באזור הרכב" החובש המשיך לענות כי הסירוב לעזרה שקיבל היה מ"אדם שהיה הכי קרוב לרכב, בעברית במבטא ערבי".

עוד סיפר החובש בחקירה הנגדית על "המולה" בזירת התאונה: "חלקי מכוניות היו מפוזרים בכל מקום, אנשים רצו ממקום למקום, לא הבנתי בשניות הראשונות מה קרה פה בכלל. לאחר מכן הבנתי שהם דיברו ביניהם שהיו במסיבה בגורן. שמעתי אותם מדברים ביניהם בטלפון".

עמית, חיילת כבת 20 תושבת אדמית שבצפון, נהרגה בתאונת דרכים קטלנית בכביש 889 סמוך לשלומי שבגליל המערבי בפברואר בשנה שעברה. מלבדה נפצעו בתאונה שני צעירים נוספים תושבי הקיבוץ איילון, חיילים בצנחנים. אחד מהם יישאר נכה לשארית חייו, לאחר שהרופאים קטעו את אחת מרגליו. על פי החשד, הנהג נהג בשכרות ונמלט מן המקום ורק לאחר מכן נתפס. חשד זה לא השתכלל לכדי כתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully