וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 ימים לפני יום הולדתה: סגן עמית איטח שנהרגה בתאונת דרכים הובאה למנוחות

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 17:25

במשפחת איטח קיבלו בכאב את הבשורה על מותה של הקצינה הצעירה, שהועלתה עם מותה לדרגת סגן. משפחתה, ששכלה את סבה במלחמת יום הכיפורים ושני קרובי משפחה נוספים בטרם עת, ספדה לה. "נתנו מספיק למדינת ישראל, אך אנחנו לא מתלוננים. רק מבקשים ממלאך המוות - די, מספיק"

בווידאו: זירת תאונת הפגע וברח סמוך לשלומי/צילום: מד"א

מותה של עמית בת ה-20 בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה הלילה (ראשון) בגליל המערבי זעזע פעם נוספת את משפחת איטח, שזו הפעם הרביעית שאסון כבד מכה בה. איטח, קצינה בדרגת סגן, נהרגה בתאונה שאירעה על כביש 889, ליד שלומי חמישה ימים בלבד לפני יום הולדתה. מלבדה נפצעו שני אנשים נוספים באורח בינוני-קשה בתאונה. על פי החשד, הנהג נמלט מן המקום ורק לאחר מכן נתפס.

מאות בני אדם השתתפו בהלווייתה של איטח בבית העלמין הצבאי בחדרה, ביניהם ראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליוה, קצינים בכירים מחיל המודיעין ופיקוד דרום, ממלא-מקום ראש עיריית חדרה מלכיאל אלבז, יו"ר יד לבנים בחדרה ציון בוסקילה, וראש המועצה האיזורית מטה אשר משה דוידוביץ.

"הלב מסרב להאמין", ספדה אמה תמי. " היית ילדה לתפארת, יפה, מדהימה. היה צפוי לך עתיד מזהיר וכולם יודעים זאת. נולדת לגדולות. ראינו זאת מגיל קטן. החיים שלי התהפכו היום, תשלחי לי לפעמים מלמעלה סימן קטן. תמצאי שם את סבא שמואל. יפה שלי אהובה, יש חור ענק בלב שלי. קחי איתך למעלה חיבוק ענק כמו שלימדת אותנו 20 שנה לחבק ולאהוב בלי סוף".

אחותה הצעירה של עמית, עילאי, סיפרה כי היא הייתה "אחות מקסימה וחברה למופת. לא חשבתי שדבר כזה יכול לקרות לך. ביום חמישי היית אמורה לחגוג יום הולדת 21 אבל תישארי בת 20. אתמול זו הייתה הארוחה האחרונה של עמית איתנו, אם היינו יודעים, לא היינו מסיימים לאכול".

עמית איטח ההרוגה בחשד לפגע וברח בגליל העליון. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
תועלה לדרגת סגן לאחר מותה. עמית איטח/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

סבתה פנינה, אמו של אביה, ספדה לה גם כן. "עמית, את עכשיו את ליד סבא שלך שלא זכה לראות כמה יפה וטובה היית". דודתה של איטח, דינה, אמרה כי עמית הייתה בת למופת. "כולך שמחת חיים וצחוק תמידי", אמרה. "את ילדת סנדוויץ' אמיתית, כמו בספרים. כל מה שנגעת בו הפך לזהב. בעוד כמה ימים היית אמורה לחגוג יום הולדת 21, תכננו לך טיול אתגרי כמו שאת אוהבת. עשית כל מה שטוב לך, תמיד תהיי מושלמת. תמיד תהיי ילדת חלומותינו. מבטיחה לשמור על משפחתך".

"עמית, האור פתאום כבה", ספד אחיו של סבה המנוח, ראובן. "האור שהיה נדלק כשעמית הייתה נכנסת. עלינו ארצה לפני 70 שנה כדי להגשים את חלום הציונות. סבא שלך, שקבור פה ליד, נפל במלחמת יום הכיפורים מירי טיל של האויב. אח נוסף שלנו נפל בעת שירותו במשטרת ישראל. נתנו מספיק למדינת ישראל, אך אנחנו לא מתלוננים - רק מבקשים ממלאך המוות, די, מספיק. הנחמה היחידה שלנו היא בדור ההמשך שהקים סבך שמואל. ילדיו צמחו להיות ערכיים ומובילים. עמית הלכה בדרכו של סבא, בחרה לתרום והפכה לקצינת מודיעין מצטיינת עם עתיד מבטיח. משפחתנו הקריבה הרבה במשך השנים, אך הרגשנו גאווה. עמית, תבטיחי לחבק את סבא שמוליק למעלה. תחייכי אליו את החיוך הגדול שלך ילדה יפה ואהובה".

סגן-אלוף מ', קצינת מודיעין בפיקוד דרום, סיפרה כי עמית תמיד חיפשה את האתגר הבא. "עשית את. הכל על הצד הטוב ביותר. היית ערכית ושורשית. רצית להיות מדריכה בבה"ד 1 כי האמנת זה שליחות. לא פחדת לפקד, והיית ראשונה לכל משימה"

תאונת דרכים בין 2 כלי רכב,  בכביש 889 סמוך למושב יערה לכיוון איילון. מד"א
זירת התאונה הקטלנית, הלילה/מד"א

משפחת איטח היא משפחה שורשית וידועה בחדרה, ורבים מבני המשפחה שירתו כקצינים בצה"ל. סבה של עמית, רב-סרן שמואל איטח, נהרג בעצמו בעת מילוי תפקידו כשכיהן כמ"פ בחטיבה 7 בזמן מלחמת יום הכיפורים, במהלך הקרבות באזור תעלת סואץ. הוא הותיר אחריו אלמנה בהיריון ושני ילדים נוספים - הבכור הוא אברהם, אביה של עמית. גם אחיו של שמואל איטח, יהושע, נהרג בתאונת דרכים בדרום הארץ במהלך שירותו במשטרה. אסון נוסף היכה במשפחה בשנת 1987, אז אחיין של שמואל ויהושע, הנער אברהם אבי איטח בן ה-14, טבע למוות בחוף בגבעת אולגה.

קרובתה של איטח שיתפה בכאב הגדול שפקד גם היום את בני המשפחה. "שוב אסון כבד פקד את ביתנו, אין לנו את הכוחות לעבור זאת שוב. כל אסון מציף הכל מחדש וקורע אותנו לגזרים", סיפרה. לדבריה, "עמית היתה קצינה מצטיינת, עילוי, שעתידה הצבאי עוד לפניה, ועכשיו היא לא תזכה אפילו להקים בית בישראל. עצוב עצוב נורא". משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, שבה גרה גם איטח, תושבת אדמית, הביע צער על המקרה. "קיבלנו בצער רב את הבשורות הקשות, אין מילים שינחמו באסון כבד זה", אמר. "אנחנו מחבקים את משפחת ההרוגה, הפצועים ומסייעים כמיטב יכולתנו בכל הנדרש".

רן ניר מקיבוץ אילון, מחנך של עמית בחטיבה העליונה בבית הספר מנור כברי, סיפר לוואלה! "עמית הייתה נערה עם שמחת חיים בלתי רגילה. הרבה פעמים בבוקר הייתי רואה אותה וזה היה מאיר לי את היום. פשוט היה עושה אותי מאושר. היא היתה אחת כזו שאי אפשר לשכוח, עם השיער הבלונדי ומצב הרוח הטוב והחיוך התמידי". אמר, "היא הייתה דעתנית ויודעת בדיוק מה היא רוצה. כשצריך היה, היא הייתה מתעקשת ועומדת על דעתה".

החשד: הנהג הפוגע היה שיכור

על פי חשד המשטרה, הנהג המעורב בתאונה, נאסר אסלאן בן 26 מכפר מזרעה, נסע על כביש 899 ממזרח למערב במהירות בלתי סבירה סמוך למושב יערה וסטה מנתיבו תוך כדי חציית קו הפרדה רצוף והתנגש חזיתית ברכב היונדאי, בו נסעו החיילים ושנסע לכיוון מזרח.

נוסע נוסף בן 21 נפצע באורח קשה, והנהג, גם הוא בן 21, נפצע באורח בינוני. "הוא עזב את מקום התאונה ללא הודעה והלך", טענה היום המשטרה בבית משפט השלום בעכו כנגד אסלאן, שחשוד כי נהג בשכרות ומיוחסות לו גרימת מוות ועבירות תנועה.

סניגורו, עו"ד באסל פלאח, שלח בשם משפחתו של החשוד תנחומים למשפחת הקצינה המנוחה ובמקביל שלל שימוש באלכוהול או סמים וטען כי דווקא הרכב השני הוא שסטה מנתיבו. הוא עתר לשחררו לאלתר, גם אם בתנאים מגבילים. עם זאת קבע השופט עמית רוזינס כי "עיון בחומר חקירה מגלה קיומו של חשד סביר שהחשוד ביצע את המעשים המיוחסים לו", והוסיף כי "יש לציין גם כי עולה מתיק החקירה חשד ספיציפי לביצוע פעולות שיבוש וייתכן שאף להפקרה". הוא קבע כי המעשים המיוחסים לו מקימים עילת מסוכנות והאריך את מעצרו בשלושה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully