וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפולנים חוששים מפלישה רוסית, וממהרים להתחמש

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 11:59

ליותר מרבע מיליון פולנים יש כיום רישיון לנשק. כתוצאה מכך, המטווחים מדווחים על צמיחה בעסקים על רקע הנהירה חסרת התקדים למועדונים כדי ללמוד לירות או לשפר את יכולות הירי הקיימות: "אנשים מודאגים מכך שרוסיה תגיע לפולין דרך אוקראינה"

המלחמה באוקראינה אינה מראה סימני סיום, ומדינות שכנות, הגובלות איתה או עם רוסיה, חוששות מהרגע שבו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יפנה את תשומת לבו ואת השאיפות האימפריאליסטיות שלו לעברן.

לא רק הממשלות מפחדות מאפשרות של פלישה רוסית. בפולין, שמגדירה את עצמה "מדינת חזית" האזרחים מתכוננים ל"תרחיש הגרוע מכל", מתחמשים בהמוניהם ונרשמים לשיעורי ירי, כך על פי דיווח של ה"דיילי מייל".

אף שבפולין מספר האקדחים לנפש הוא בדרך כלל מהנמוכים באירופה, ליותר מרבע מיליון פולנים יש כיום רישיון לנשק, על פי הדיווח; ב-2022 נרשמה עלייה של 37 אלף רישיונות חדשים לעומת 2021.

כתוצאה מכך, המטווחים מדווחים גם כן על צמיחה בעסקים על רקע הנהירה חסרת התקדים למועדונים כדי ללמוד לירות ולשפר את יכולות הירי הקיימות. פיוטר מיודוצ'ובסקי, הבעלים של PM Shooters בוורשה, אמר לאתר "פירסט ניוז": "לפני שהחלה המלחמה באוקראינה, היינו מקבלים 35 פניות ביום בממוצע מאנשים שרוצים לשמור תור להתאמן בירי. כעת אנחנו מקבלים יותר מ-200. בסופי שבוע, אנחנו מלאים". לדבריו, "אנשים מודאגים מכך שרוסיה תגיע לפולין דרך אוקראינה. לכן הם מתעניינים ברישיון נשק או רוצים ללמוד כיצד לירות".

על פי דיווחים, לאור הביקוש הגבוה, מטווחים וחנויות נשק סובלים ממחסור מתמשך. לדברי מדריכת הירי פאולינה פטשינסקה, "גם הפרופיל של האנשים שמבקשים כעת רישיון לנשק השתנה. לפני המלחמה, זה היה תחביב. כעת מדובר בצורך לרכוש מיומנות הכרחית". בשל הביקוש, היא מתכוונת להתחיל ללמד גם בבתי ספר.

מטווחי ירי בפולין. פייסבוק, אתר רשמי
מטווחים וחנויות נשק סובלים ממחסור מתמשך/אתר רשמי, פייסבוק
מדריכת הירי פאולינה פטשינסקה, פולין. פייסבוק, אתר רשמי
כבר לא רק תחביב. מדריכת הירי פאולינה פטשינסקה/אתר רשמי, פייסבוק
מדריכת הירי פאולינה פטשינסקה, פולין. פייסבוק, אתר רשמי
תלמד גם בבתי ספר. מדריכת הירי פאולינה פטשינסקה/אתר רשמי, פייסבוק
כוחות צבא ארה"ב בתרגיל צבאי, פולין, 21 במרץ 2019. רויטרס
חיילים אמריקנים בתרגיל צבאי בפולין, 2019/רויטרס

בהשקה של מטווח ירי בבית ספר תיכון בשנה שעברה, ראש הממשלה הפולני מטאוש מורבייצקי אמר: "אם רוסיה תחשוב אפילו על תקיפת פולין, כדאי שתדע, כדאי שהקרמלין יידע, שפולין, 40 מיליון פולנים מוכנים עם נשק ביד, להגן על מולדתם".

כחלק מהמגמה, גם חברות בבעלות המדינה החלו להציע אימוני הגנה לעובדיהן. כ-5,000 עובדים בחברת הנפט והגז PGNiG יקבלו הדרכה לשיפור יכולות הגנה וניהול משברים, כולל אבטחת סייבר ושיעורי עזרה ראשונה. העובדים יכולים להתנדב לשיעורי ירי.

במקביל, הצבא הפולני עד לזינוק במגויסים חדשים. על פי ה"דיילי מייל", ב-2022, כ-14 אלף מגויסים חדשים הצטרפו לצבא - המספר הגבוה ביותר מאז בוטל גיוס החובה ב-2008. ,זה השלב הראשון, בגלל המלחמה ב-2023 הקמפיין שלנו 'הפוך לחייל של פולין' יצבור עוד מומנטום", נמסר ממשרד ההגנה הפולני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully