וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על תנאי העסקה: מאות נהגי אוטובוס במזרח ירושלים ישבתו

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 9:35

הנהגים יפתחו הבוקר בשביתה על רקע תנאי העסקתם. במכתב ששיגר ועד הנהגים בחברה "ירושלים-רמאללה" הם טענו כי החברה לא עומדת בשכר הפנסיה ומשלמת לעובדים פחות מחברות אחרות. השבוע יחלו ההכנות לרמדאן וצפוי עומס רב בכבישים והשביתה עלולה ליצור קושי וכעס רב

שיחת סקייפ עם משה שטיינמץ על חברת האוטובוסים הערבית שעוברת בשכונות המערביות בירושלים. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
השביתה עלולה ליצור קושי וכעס גדול בציבור/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

מאות נהגי אוטובוס במזרח ירושלים יפתחו הבוקר (שני) בשביתה על רקע תנאי העסקתם. במכתב ששיגר ועד הנהגים בחברה "ירושלים-רמאללה" לדירקטוריון הם טענו כי החברה לא עומדת בשכר הפנסיה והנלווים ומשלמת לעובדים פחות מחברות אחרות יחד עם רשימת דרישות נוספות.

בשבוע הבא יתחיל חודש הרמדאן והציבור הערבי צפוי להתמודד עם הוצאות גדולות לאורך כל החג, עקב היעדר הכנסות משמעותי והחגיגות הדתיות שנמשכות לאורך כל החודש. יחד עם ההכנות שימשכו במזרח ירושלים בשבוע הקרוב והעומס הצפוי בעקבות כך בכבישים - השביתה שתחל היום, ללא תאריך סיום, עלולה ליצור קושי וכעס גדול בציבור.

מושבים באוטובוס של דן. Roman Yanushevsky, ShutterStock
הנהגים צפויים לפתוח בשביתה ללא תאריך סיום ידוע/ShutterStock, Roman Yanushevsky

על אף שמשרד התחבורה מסבסד את התחבורה הציבורית במזרח ירושלים, היא לא השתנתה מהותית מזו שפעלה בעיר מהעת שצה"ל שחרר אותה במלחמת ששת הימים ב-1967. הפעלת הקווים מחולקת בין מספר חברות נפרדות, ומאמצי משרד התחבורה למזג אותן לחברה אחת בעלת משאבים כלכליים משופרים טרם צלחו.

קווי האוטובוס משרתים רק את האוכלוסיה הערבית, ללא נוסעים יהודיים. מסופי הנוסעים צפופים ומיושנים, והשירות שמקבלים הנוסעים פחות טוב מאשר במערב העיר.

כך למשל רק ב-2019 הופעל רב קו בקווי מזרח ירושלים, אך כזה שמותאם רק לשימוש בהם. הוא אינו כולל אפשרויות שיש ברב קו בקווים המשרתים את הנוסעים היהודים כמו היכולת לנסוע במספר קווים במהלך 90 דקות ללא תשלום נוסף ולעבור לקווים שמפעילות אגד, סופרבוס ואקסטרה.

עוד בוואלה!

מפגינים חסמו כבישים בשכונות במזרח ירושלים, המשטרה פועלת לפתיחתם

לכתבה המלאה
מזרח ירושלים. ShutterStock
השירות שמקבלים הנוסעים במזרח ירושלים פחות טוב מאשר במערב העיר/ShutterStock

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה פועלת לקידום תחבורה ציבורית יעילה וזמינה בשכונות מזרח ירושלים, בדומה לפעילותה במערב העיר. טענת חברת רמאללה להפסדים כספיים כבדים בחברה לא ברורה, שכן משרד התחבורה לא פגע בשום אופן בתשלומים לחברה. יתרה מכך, במטרה לתת מענה לבעיה התזרימית של החברה, הוקדמו לחברה בחודש מרץ תשלומים בהיקף לא מבוטל".

"התעריפים שמשלם המשרד לחברת רמאללה הינם מהגבוהים בשוק, מה ששם בסימן שאלה את טענות החברה להפסדים, ולכן הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הפעילה לאחרונה רואה חשבון מבקר במטרה להבין את הטענות להפסדים. עוד יודגש כי כלל החברות הפעילות במזרח ירושלים חתמו על חוזה להארכת ההסכמים שלהם, פרט לחברת רמאללה, שהחליטה לפגוע בנהגיה במטרה להפעיל לחץ על המשרד, מהלך שאינו מקובל כלל על משרד התחבורה. מכאן שמשרד התחבורה אינו רואה כל מניעה כי חברת רמאללה תשלם לנהגים את תשלום המשכורות לחודש מרץ על בסיס התשלומים שהועברו למפעיל בגין חודש זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully