וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי: אם לא תמצא פשרה לפי מתווה הנשיא - לא אשב מנגד

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 20:31

ארנון בר דוד ודובי אמיתי נפגשו הערב עם נשיא המדינה. השניים הביעו תמיכה במתווה שהציג הרצוג בנוגע למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. "קוראים לכל חברי הכנסת מימין ומשמאל לעצור את הטירוף הפוקד את החברה הישראלית ולגלות אחראיות למען עתיד מדינתנו"

בווידאו: מחאות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ראובן קסטרו, קרין שגיא

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי נפגשו הערב (ראשון) נשיא המדינה יצחק הרצוג בבית הנשיא בירושלים. השניים הביעו תמיכה במתווה הנשיא בנוגע למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה והודיעו שבמידה ולא תמצא פשרה - הם לא ישבו מנגד. "אנו קוראים לכלל חברי הכנסת ולכל סיעות הבית מימין ומשמאל לעצור את הטירוף הפוקד את החברה הישראלית ולגלות אחראיות ומנהיגות למען עתיד מדינתנו", אמרו.

בסיום הפגישה שהתקיימה במשך כשעה ובה דנו על ההשלכות הכלכליות של הרפורמה, הודיעו השניים שיעמדו מאחוריי הנשיא בכל מתווה שיוציא לדרך. זאת, בתנאי שלא תהיה תמונת ניצחון לאף צד - לא קואליציה ולא אופוזיציה.

"אנשי העסקים מכל התחומים נתנו הסכמתם וערוכים לכל פעולה שתביא את מקבלי ההחלטה לירושלים למתווה מוסכם", אמר אמיתי. "אין לנו את היכולת או האפשרות לשבת ולשתוק יותר. עבר הזמן, הקרע הוא יותר ממה שרואים בירושלים, הם לא רואים מה קורה בשטח".

מוקדם יותר היום יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן נפגש עם הנשיא יצחק הרצוג, כדי לדון במהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. זאת, לאחר שהרצוג קרא בשבוע שעבר לעצור את החקיקה, כדי להגיע למתווה בהסכמה רחבה. עוד חזר והדגיש את קריאתו בצורך לגבש הסכמות נרחבות. הבוקר התייחס רוטמן במהלך דיוני הוועדה לקריאתו של הנשיא וטען כי "אנשים מהצד הפוליטי הנגדי לא מוכנים לדבר".

יו"ר ההסתדרות, יצחק הרצוג ונשיאות המגזר העסקי מביעים תמיכה במתווה נשיא המדינה. 12 במרץ 2023. דוברות נשיא המדינה, אתר רשמי
"לא נשב מנגד". יו"ר ההסתדרות, הרצוג ונשיא המגזר העסקי הערב/אתר רשמי, דוברות נשיא המדינה

בשבוע שעבר קרא הרצוג לעצור את חקיקת התוכנית שמקדמת הממשלה, משום שלדבריו, הצליח להביא להסכמות על רוב הנושאים. "יש מספיק הסכמות כדי לזנוח את החקיקה ולהביא מתווה אחר מוסכם לוועדת החוקה", אמר הנשיא בנאום שנשא לאומה. "מכלול החקיקה שנידון כעת צריך לעבור מהעולם - ומהר. הוא שגוי, הוא דורסני, הוא מערער את יסודותינו הדמוקרטיים ולכן יש להחליפו במתווה אחר מוסכם".

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully