וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ביטן: ועדת האתיקה ביקשה להשעות עו"ד שהורשע בסיוע לשוחד

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 17:19

ועדת האתיקה במחוז תל אביב ביקשה להטיל על אבי דוידוב קנס של 50 אלף שקל והשעיה במשך 18 חודשים מעיסוק במקצוע. הוא העו"ד שסייע לשוחד של חבר הכנסת דוד ביטן, בכך שליווה שני יזמי נדל"ן ששילמו לכאורה את השוחד. מדובר בקנס הגבוה ביותר שביקשה הוועדה להטיל על עו"ד

בווידאו: דוד ביטן הגיעה לבית המשפט, עם תחילת שלב העדויות במשפטו/מערכת וואלה!

ועדת האתיקה במחוז תל אביב ביקשה היום (ראשון) מבית הדין לאתיקה להטיל על עורך הדין אבי דוידוב קנס של 50 אלף שקל והשעיה במשך 18 חודשים מעיסוק במקצוע. דוידוב הוא העו"ד שסייע לשוחד של חבר הכנסת דוד ביטן, בכך שליווה שני יזמי נדל"ן ששילמו לכאורה את השוחד.

לפי מקורות המעורבים בניהול התיק, בעוד ועדת האתיקה של מחוז תל אביב ביקשה להטיל את העונש על דוידוב בשל תפקידו כעו"ד, ועדת האתיקה של מחוז מרכז סירבה לדון בעניינו של ביטן שגם הוא עו"ד. מדובר בקנס הגבוה ביותר שמבקשת הוועדה להטיל על עו"ד, זאת מעבר לחודשי ההשעיה שצפויים להיות מוטלים על-ידי בית הדין לאתיקה.

דוד ביטן. יונתן זינדל, פלאש 90
הואשם בשוחד. ביטן/פלאש 90, יונתן זינדל

דוידוב הורשע בסוף השבוע שעבר על ידי בית המשפט המחוזי בלוד במסגרת עסקת טיעון שבה הודה בעבירה של סיוע למתן שוחד. לפי הודאתו, הוא עסק בניהול וליווי יזמי נדל"ן בתפקידו כיועץ משפטי לשני פרויקטים. עוד עלה מהודאתו כי הוא פעל בשיתוף פעולה עם עד מדינה בתיק ד.ג. לקידום יזמי הנדל"ן והכל תוך שהוא מודע לכך שביטן, אז סגן ראש העיר ראשון לציון, לוקח טובות הנאה כספיות מעד המדינה ד.ג. עבור סיוע בפתרון ניהול הפרויקטים.

ד.ג. פנה לדוידוב והשניים סיכמו שדוידוב יתקשר בחוזה עם קבוצת רכישה באחד הפרויקטים, כך שלפי החוזה הוא יפעל לפתרון הקשיים בהם הם נתקלו תמורת תשלום. הכל תוך שדוידוב מודע לכך שהכסף ישמש את ד.ג. לכיסוי תשלומי השוחד לדוד ביטן, שהיה אמור לסייע בפתרון הבעיות בפרויקט. בהמשך, קיבל דוידוב מחברי הקבוצה 135 אלף שקל שמתוכם הוא העביר לעד המדינה 117 אלף שקל כנגד חשבונית בעוד את יתרת הסכום הוא שלשל לכיסו.

הפרויקט השני יוחס לדוידוב בכך שהיה מודע לעובדה שעד המדינה קידם את הפרויקט באמצעות מתן שוחד לביטן והוא נענה לבקשת העד להעביר תשלום בסך 13 אלף שקל לטובת של ביטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully