וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזיפת השופטים במשפט הרצח של ספיר נחום: "קטסטרופה"

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 23:49

לאחר שלא הופיע אף עד לדיון בשלב ההוכחות, שמתנהל בעצלתיים מאז רצח הצעירה בחודש יוני אשתקד, שופטי ההרכב זעמו על התנהלות התביעה והסנגוריה. "לא מרוצה מהדרך שבה התיק מנוהל", אמר ראש ההרכב לתובע. מתוך 128 עדים - רק שלושה נשמעו עד כה

בווידאו: וולא חלאילה, הנאשם ברצח ספיר נחום, בדיון בבית המשפט בחיפה/יואב איתיאל

משפט הרצח של ספיר נחום מתנהל בעצלתיים. דיון אחר דיון התבטלו ונדחו, ובשבוע שעבר פקעה סבלנותם של השופטים. לפתיחת ישיבת ההוכחות שנקבעה בשבוע שעבר ב-09:00 לא הופיע אף עד. שופטי ההרכב אברהם אליקים, רבקה אייזנברג ואינאס סלאמה לא חסכו ביקורת מהתובע עו"ד ענאן ג'אנם המופיע בשם פרקליטות מחוז חיפה ומהסנגור עו"ד אביעד חייט.

"ישיבת היום נוהלה בחוסר יעילות בשל התנהגות שני הצדדים", סיכם בסופה לפרוטוקול אב בית הדין, סגן נשיא בית המשפט המחוזי חיפה, השופט אברהם אליקים, אחרי שמיעת שני שוטרים שבסופו של דבר הואילו להופיע, באיחור של יותר משעה.

"ידעתי שיש לי דיון ולא זכרתי את השעה הספציפית", תירץ מי שהיה ראש משרד החקירות בתחנת עכו. עד אחר הופיע בשעה 11:00, אחרי שהדיון הסתיים ואף כבר הוצא לו צו הבאה. בפועל ירדו לטמיון מרביתן של שלוש השעות שהקציב הרכב השופטים לדיון.

"ביטלנו יותר מדי ישיבות", הזכיר השופט אליקים, "הפרקליטות עומדת על ניהול תיק רצח, אבל בקצב של תיק תעבורה", אמר. הוא כינה את ההתנהלות "קטסטרופה" והכריז כלפי התובע והסנגור, "אני מאוד לא מרוצה מהדרך בה אתם מנהלים את התיק".

ספיר נחום המנוחה נעלמה ב-2 ביוני אשתקד. הנאשם וולא "רובין" חלאילה נעצר כבר למחרת והוא מוחזק מאחורי סורג ובריח מאז, זה תשעה חודשים. עשרה ימים אחר כך נמצאה גופתה של ספיר נחום וכתב אישום הוגש ביולי. את נאום הפתיחה שלה השמיעה הפרקליטות רק בחודש שעבר, אחרי חצי שנה.

ספיר נחום, רובין וולאא חלאילה. יואב איתיאל
וולא חלאילה, הנאשם ברצח, וספיר נחום ז"ל/יואב איתיאל

חלאילה עומד על חפותו מהיום הראשון. גם בדיון בשבוע שעבר הוא ניצב נינוח בתא הנאשמים, משדר ביטחון עצמי, בטוח כי יזוכה. הוא אינו מכחיש כי ספיר נחום עלתה לרכבו בבוקר שבו נראתה לאחרונה, אבל בחקירותיו כמו גם בבית המשפט באמצעות עו"ד אביעד חייט הוא טוען כי אחרי סיבוב בעיר עכו הוא הוריד אותה סמוך לחוף התמרים ומאז לא ראה אותה עוד. "על זה התיק", הדגיש הסנגור עו"ד חייט.

"מדובר בתיק שבו הנאשם עצור תקופה ארוכה", הזכיר השופט אליקים והוסיף, "אם הנאשם זכאי אז חבל על כל דקה שהוא במעצר". הוא הזהיר, "בתיק הזה שהוא תיק נסיבתי הכול יכול לקרות". פעמיים ציין כי אם גרירת הרגליים של הפרקליטות רומזת על חוסר עניין בתיק, אזי השופטים יודעים לבטל את כתב אישום ואם צריך אז לזכות.

ואכן מדובר בתיק מורכב, עם 128 עדים, ושמיעת העדויות רק בתחילתה. עד היום נשמעה רק עדה אחת, האחות עדן. בשבוע שעבר כאמור נשמעו עדותיהם של שני שוטרים. "עד היום הצדדים לא חשבו שכדאי לדבר על תיק מוצגים, על עדים שלא יעידו וגם המאשימה לא מזמינה מספיק עדים ומוודאת הגעתם", ציין השופט אליקים לקראת תום הדיון. "אנו מצפים, כי הצדדים ישנו סגנון והישיבה הבאה תנוהל ביעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully