וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החניקה, הטעויות בדרך והמעצר: פוענח רצח ספיר נחום

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 16:18

ביום שני יואשם וולאא חלאילה בחטיפה ורצח ספיר נחום. מהחקירה עולה שחלאילה הוביל את ספיר למקום בו קבר אותה, ואף ביקר שם כמה פעמים לפני הרצח. "אחד החשודים המניפולטיביים שפגשנו". המשטרה פרסמה סרטון בו ספיר נראית בפעם האחרונה, והחשוד נראה עוקב אחריה

בווידאו: הגשת הצהרת תובע נגד ווללאא חלאילה החשוד ברצח ספיר נחום/צילום: יואב איתיאל

המשטרה הגישה היום (חמישי) הצהרת תובע נגד וולאא רובין חלאילה, החשוד ברצח הצעירה ספיר נחום. בתוך כך, המשטרה פרסמה סרטון מיום היעלמותה, בו היא נראית בפעם האחרונה כשהיא צועדת לכיוון ביתה מהגן, לאחר ששמה שם את ילדיה בבוקר. כמה שניות אחר כך נראה החשוד במכוניתו כשהוא נוסע לכיוונה. לטענת המשטרה, ממצאי החקירה הובילו לכך שחלאילה הוביל את נחום למקום בו נמצאה גופתה, שם קבר אותה לאחר שככל הנראה חנק אותה.

השופט זיאד סאלח ענה לשאלת הסניגור ואמר כי הוא "מכיר פחות או יותר את התיק ולהגיד לך שזה תיק מושלם? זה לא. ליוויתי את החקירה כמעט מההתחלה, לא אוכל בשלב זה לקבוע את סיכויי ההרשעה אבל כן יש ראיות לכאורה, רובן נסיבתיות, המקימות תשתית ראייתית. לבקשת המשטרה מסיר את איסור הפרסום שנותר". השופט האריך את מעצרו עד יום שני.

בטרם הצהרת התובע, האריכה המשטרה את מעצרו של חלאילה שבע פעמים. זאת, לצורך השלמות חקירה הנדרשות על ידי הפרקליטות. השופט דרש שבפרק זמן שהקציב להארכת המעצר, תסיים המשטרה את כל מה שדרוש כדי לסיים את החקירה.

חלאילה ניסה לשדר בטחון עצמי ומצב רוח מרומם גם היום בכניסתו לאולם בית המשפט. בתגובה להגשת הצהרת התובע ענה, "מה מצפים ממני? שאני אשכב על הרצפה ואבכה? אני בנאדם חף מפשע והכל טוב, תפסו שעיר לעזאזל. הכל בסדר". סנגורו אמר במהלך הדיון כי "מה שקורה בתיק הזה הוא דבר שאין לו מקום במדינה מתוקנת. עצרו אותו ערב שבת בדרך לבית חולים עם אמא שלו ומאז הוא עצור, חף מכל פשע". הוא ציין כי חלאילה ביקש בדיקת פוליגרף, וטען כי מדליפים רק חלק מהפרטים בחקירה, ולעומת זאת מפרסמים את הרישום הפלילי שלו.

ספיר נחום ובתה. באדיבות המשפחה
נחום ובתה/באדיבות המשפחה

התיעוד האחרון: ספיר נחום צועדת מכיוון הגן, החשוד אורב לה עם מכוניתו

בווידאו: התיעוד האחרון של ספיר נחום צועדת לביתה כשבן הזוג לשעבר אורב לה/מערכת וואלה!

ראש מיפלג תשאול בימ"ר חוף, יוני חג'ג', תיאר היום את השתלשלות החקירה, שניהל ביאן מולא, מפקד מחלק תפקידים מיוחדים. בתיאורו סיפר חג'ג כי לאחר היעלמותה של נחום הם פנו לחלאילה בעקבות עדותה של אחותה של נחום. הם מחליטים לעצור אותו בעקבות התשובות החשודות שקיבלו בתשאול. נציג המשטרה תיאר את המצלמות שתיעדו את רכבו של חלאילה מגיע כמה פעמים לאזור בו נמצאה גופתה של נחום.

"הוא הגיע לשם לא רק באותו יום כדי לבצע את הרצח, אלא גם כמה שעות לפני כן, וכן ביום אחר לכמה שעות", סיפר נציג המשטרה. "הבנו שהחשוד עם ספיר הגיעו לאותה זירה. מצאנו אותה במצב לא טוב, קבורה בקבר שמישהו חפר. שני קילומטר של הליכה רגלית בתוך סבך קוצים".

"המסקנה החד משמעית והברורה שלנו היא שמאחורי החטיפה והרצח עומד וולאא חלאילה, בשל פנייתה של ספיר לעורך דין לקבל מזונות", קבע נציג המשטרה. "הוא לא מכיר בילד, בין היתר בשל שמו. מכיר בילדה אבל לא משלם מזונות. הוא אחד החשודים המניפולטיביים שפגשנו. משבש בכל דרך את החקירה. עשה כל שיכול היה לשבש, אבל למרות זאת הצלחנו. הוא השאיר את הטלפון שלו בבית, יצא מהבית עם מטרה ברורה לבצע את הרצח. באמצעים טכנולוגיים הצלחנו לאכן אותו במקום הזה, כמו מצלמות במרחב הציבורי".

חג'ג סבור שחלאילה הרג את נחום בחניקה. "אי אפשר לסחוב אותה למקום הזה. היא צריכה היתה ללכת. לא רוצה לחשוב מה עבר עליה כשהיא בגופיה ונעלי אצבע. שמח שהצלחנו לאתר אותה. אפילו הכלבים שחלפו 150 מטר משם לא זיהו כלום. כלבנים אמרו לנו שגם אם היו עוברים כמה מטרים מהמקום לא היו מאתרים את הגופה".

עוד עולה כי טרם האירוע ביצע חלאילה הכנת שטח מקדימה באזור מציאת הגופה וביום הרצח, בשעות הבוקר ביצע פעולות לאיתור ספיר נחום ואסף אותה לרכבו סמוך לגן הילדים, שם נראתה לאחרונה.

ווללאא רובין חלאילה, החשוד ברצח בת זוגו ספיר נחום. דיון בבית המשפט השלום בעכו, 11 ביולי 2022. יואב איתיאל
"אחד המניפולטיביים שפגשנו". חלאילה/יואב איתיאל

נציג המשטרה תיאר את היחס של חלאילה לחוקרים. "כנחקר הוא היה כל הזמן זחוח, בטוח בעצמו, בטוח שלא נמצא כלום. הוא התייחס להכל בביטול ובהתנשאות. היה אומר לנו, 'תמצאו את הגופה ונדבר אחר כך. עד אז אל תבלבלו לי את השכל'. כשאמרנו לו שמצאו את הגופה הוא השתולל בתא אבל מולנו שיחק אותה רגוע. כבר בשלבים הראשונים ידענו שהוא משקר, אבל לא הטחנו בו 20 ימים שיצא ששיקר בפוליגרף.
כל הזמן שואלים אותו 'אתה לא מעוניין לדעת אם יצאת דובר אמת או שקר'. הוא ענה 'אין לזה ערך ראייתי', לא מעניין אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully