וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מרבע מיליון הפגינו ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית, מפגינים חסמו את איילון

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 21:44

זה השבוע ה-10 ברציפות שבו התקיימו הפגנות נגד המהפכה המשפטית מהצפון ועד הדרום. ניצב עמי אשד, שהודח בשל מדיניותו בנוגע לחסימות הכבישים, התקבל בתשואות בהפגנה בקפלן. 3 מפגינים נעצרו בתל אביב, אחד בירושלים; בנתניה, אחד עוכב לחקירה בחשד שזרק חזיז לעבר מפגינים

עשרות אלפי אנשים מגיעים למוקדי ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/לפי סעיף 27 א

המחאות נגד המהפכה המשפטית התחדשו היום (שבת) ברחבי הארץ, בשבוע העשירי ברציפות. יותר מרבע מיליון מפגינים הגיעו לעשרות מוקדי ההפגנות. במהלך ההפגנה בתל אביב, הכריזו המארגנים כי ביום חמישי ייערך "יום שיבוש" נוסף. עשרות מפגינים ירדו לחסום את נתיבי איילון בתל אביב ופונו על ידי כוחות המשטרה במקום. שלושה מפגינים נעצרו. בירושלים החלה תהלוכה מכיוון בית הנשיא, ומפגין אחד נעצר.

מפקד מחוז תל אביב היוצא ניצב עמי אשד מפקד גם הערב על אבטחת המחאות ההמוניות בתל אביב, והתקבל בתשואות בקפלן.

ניצב עמי אשד, שהדחתו הוקפאה, התקבל בתרועות ומחיאות כפיים בידי המוחים בתל אביב/מערכת וואלה!
ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 11 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 11 במרץ 2023/אתר רשמי, ללא
הפגנה נגד המהפכה המשפטית במרכז חורב בחיפה, 11 במרץ 2023. עמרי רוזנברג, אתר רשמי
מספר חסר תקדים של מפגינים בחיפה, 11 במרץ 2023/אתר רשמי, עמרי רוזנברג
חסימה באיילון הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 11 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגין חוסם את איילון/ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף את הממשלה בעצרת המחאה בבאר שבע. "אם ועדת החוקה תמשיך בחקיקה המטורפת הזו, זוהי יריקה בפרצופו של הנשיא. ממשלה שיש בה שתי מפלגות שכל המהות שלהן היא סרבנות והשתמטות מצה"ל, שלא תטיף לנו מוסר", קרא.

עוד טען לפיד, "ישראל במשבר הגדול בתולדותיה. גל טרור נורא פוגע בנו. הכלכלה מתרסקת, כסף בורח מהארץ. פה בדרום, הבטחון האישי מתרסק כל יום מחדש. האיראנים חתמו אתמול הסכם עם סעודיה שיכניס לתוכנית הגרעין שלהם מיליארדי דולרים". לבסוף טען, כי "הדבר היחיד שמעניין את הממשלה זה להמשיך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית ואת אחדות עם ישראל".

נערכים להפגנה בתל אביב, 11 במרץ 2023. ראובן קסטרו
נערכים להפגנה בתל אביב, 11 במרץ 2023/ראובן קסטרו
חסימה באיילון הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 11 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים חוסמים את איילון/ראובן קסטרו

מספר חסר תקדים של מפגינים הגיע למרכז חורב בחיפה, כ-50 אלף איש. בצומת כרכור התקיימה הפגנה בהשתתפות מאות מפגינים, שחסמו את כביש 65 לסירוגין. כוחות משטרה גדולים פועלים כדי לפתוח את הכביש, ומכוונים את התנועה. המשטרה הודיעה שלא תאפשר את הפרת הסדר הציבורי. מספר חסר תקדים של מפגינים, העומד על כמה מאות, הגיע גם לזכרון יעקב. עשרות שוטרים הגיעו להפגנה בכביש מספר 4, בצומת הכניסה ליישוב.

בחדרה עצרה המשטרה שני תושבי העיר בשנות ה-30 לחייהם, בחשד שהשליכו ביצים לעבר מפגינים במחאה, שבה השתתפו עשרות בני אדם. בנתניה, עוכב לחקירה תושב העיר בן 22, בחשד שהשליך חזיז לעבר המפגינים.

הפגנה בצומת כרכור/דוברות המשטרה
הפגנה בצומת כרכור, 11 במרץ 2023. דוברות המשטרה, אתר רשמי
כוחות משטרה גדולים בהפגנה בצומת כרכור, 11 במרץ 2023/אתר רשמי, דוברות המשטרה

ח"כ גדעון סער טען בהפגנה בהוד השרון: "אם (הממשלה) יצליחו במהלך הזה הם לא יעצרו שם. הממשלה תפעל לשנות את חוקי הבחירות באמצעות הרוב שלהם בכנסת כדי להנציח את שלטונם". לאחר מכן פנה "לחוגגים ברומא", ורמז לנתניהו: "לפעמים החגיגה נגמרת. המדינה לא רשומה על שמכם בטאבו. אתם לא תעשו מה שאתם רוצים בכסף שלנו, אתם לא תפגעו בזכויות שלנו, אתם לא תשנו את אופי המשטר בישראל. לא ניתן לכם לסכן את עתיד ילדינו".

בהפגנה בנתניה נאם ח"כ אביגדור ליברמן. "לפני שעליתי לבמה, עמדתי כמה דקות טובות למטה, הסתכלתי מסביבי, חיפשתי אנרכיסטים, חיפשתי טרוריסטים, וכל מה שראיתי זה פטריוטים, ראיתי אנשים שמשרתים בצה"ל, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים", אמר.

"לכן, אני רוצה לומר לכל הנמושות בממשלה, לכו לעזאזל. אני בין אלו שסברו שאין מקום לסירוב לשרת בצה"ל, אין מקום לסירוב להתייצב למילואים, אבל אתם יודעים - הסרבנים האמיתיים הם אלו שמסרבים לשרת בצה"ל, אלו שמסרבים אפילו לעשות שירות אזרחי ואילו שמסרבים לצאת לעבוד. אלו שהתרגלו לחיות על קצבאות מהמסים שאנחנו משלמים. הם הסרבנים האמיתיים", סיכם ליברמן.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 11 במרץ 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו
חסימה באיילון הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 11 במרץ 2023. ראובן קסטרו
חסימה באיילון הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 11 במרץ 2023/ראובן קסטרו

הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט קרא לראש הממשלה בהפגנה בהרצליה: "השתלט על שריך הפרועים וחסרי הניסיון וזכור: אתה הוא האחראי על הביטחון הלאומי.על שמך יירשמו פגיעה קשה בצה"ל כצבא העם, במשטרת ישראל, במוסדות השלטון והגופים הממלכתיים". לאחר מכן פנה לאזרחי ישראל, "אני חש גאווה גדולה לעמוד ביניכם בהפגנות בשבועות האחרונים ולראות את ההתגייסות המרגשת שלכם ואת הדאגה האמיתית לעתיד המדינה שלנו. החוט המקשר בעשרות ומאות שיחות שקיימתי בהפגנות היה - אנחנו פה במאבק אין ברירה, וננצח עבור המדינה. זה לא יהיה קל, זה לא יהיה קצר, אבל אנחנו ננצח במאבק עבור החברה הישראלית, מכל קצוות הקשת הפוליטית".

ראש שב"כ לשעבר עמי אילון נאם בחיפה וקרא, "כשכשמנהיגות תאוות כוח דורסת את המשטר הדמוקרטי - חלה עלינו החובה לצאת לרחובות, להציב מחסום ולהתוות דרך". הוא פנה לשר הביטחון יואב גלנט ואמר, "כשאתה יוצא כנגד כנגד אנשי מילואים הקוראים להפסיק להתנדב למילואים, על רקע ההפיכה המשטרית - טול קורה מבין עיניך. הסתכל סביבך וראה - מי הם חבריך לקואליציה? כמה מהם שירתו בצה"ל? וכמה לא התקרבו לשערי הבקו"ם?".

הוא המשיך לתקוף את הממשלה, "הממשלה בה אתה חבר איבדה את סמכותה להטיף מוסר... הממשלה בה אתה חבר, המרסקת את ליבת הערכים שעל בסיסם הוקמה מדינת ישראל שעבורם אנחנו נשבעים להקדיש את כל כוחותינו ואף להקריב את חיינו - הממשלה הזאת הולכת ומאבדת את יכולתה ואת סמכותה המוסרית לשלוח לוחמים לקרב".

נערכים להפגנה בתל אביב, 11 במרץ 2023. ראובן קסטרו
נערכים להפגנה בתל אביב, 11 במרץ 2023/ראובן קסטרו
נערכים להפגנה בתל אביב, 11 במרץ 2023. ראובן קסטרו
נערכים להפגנה בכיכר הבימה/ראובן קסטרו
נערכים להפגנה בתל אביב, 11 במרץ 2023. ראובן קסטרו
נערכים להפגנה בתל אביב, 11 במרץ 2023/ראובן קסטרו

בשעה 18:00 יצאה מרחבת הבימה צעדה לעבר צומת קפלן בתל אביב, מקום המחאה המרכזי. בקפלן נאמו מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל, המפכ"ל בדימוס משה קראדי, השופטת בדימוס הילה גרסטל ולירון דמרי ממחאת ההיי-טק.

בשעה 18:30 התכנסו ברחוב קפלן פינת לאונרדו דה וינצ'י ניצבים במשטרה יחד עם קצינים בכירים נוספים, גמלאים ובני משפחותיהם. הם מחו תחת הכותרת "ניצבים להגן על המשטרה וניצבים להגנה על הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully