וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרה של בכירי המשק לסמוטריץ': חיים יום-יום את הפגיעה הכלכלית עקב המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 18:15

בפגישה מתוחה שנמשכה עד 2 בלילה, בה השתתפו גם קיש ולוין, התריעו בכירי המשק כי הם מוטרדים מפגיעה בכלכלת ישראל בעקבות מהלכי הממשלה. במקביל הזהירו חלקם בהודעה רשמית כי בעקבות המהפכה "כל בית בישראל ייפגע, יהיו פיטורים המוניים" וקראו לממשלה לעצור את החקיקה

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

בכירי המשק התריעו הלילה (חמישי) בפני שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מפני פגיעה כלכלית בעקבות המהפכה המשפטית. בפגישה שהתקיימה עד שתיים בלילה, בנוכחות שר החינוך יואב קיש ושר המשפטים יריב לוין, בכירי המשק בהם יו"ר תנובה, יו"ר קבוצת עזריאלי ומנכ"ל בנק דיסקונט הודו כי הם חיים יום-יום את הפגיעה הכלכלית ומוטרדים ממנה.

בפגישה השתתפו חיים גבריאלי, יו"ר תנובה; עדו נויברגר, מנכ"ל ווליו בייס; הראל ויזל, הבעלים של פוקס; דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי; אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט; נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ, ובכירים נוספים. סמוטריץ' התבשם מהנתונים הכלכליים - והצדדים יצאו ללא שורה תחתונה. במהלך הפגישה הוציאו כמה מאנשי העסקים נייר עמדה, עליו חלקם סירבו לחתום.

במהלך הפגישה, חלק מבכירי המשק הוציאו הודעה רשמית, בה התריעו כי כתוצאה מהמהפכה "כל בית בישראל יפגע כלכלית; ההשקעות בארץ ע"י משקיעים מקומיים וזרים יפסקו, הפיחות בערך השקל יחריף, דרוג האשראי של מדינת ישראל ירד ובעקבותיו הריבית בארץ תמשיך לעלות בקצב גבוה כך שכל תשלומי המשכנתאות ימשיכו לעלות ולהתייקר, תוך חשש לפגיעה קשה בחסכונות הציבור ובקרנות הפנסיה".

הבכירים מעריכים, כי תוצאות המהפכה המשפטית עלולות לגרום "לפיטורים המוניים במשק, ואבטלה של רבבות רבות של עובדים בכל מגזרי המשק המקומי".

בכירי המשק קראו לממשלה לעצור את תהליכי החקיקה, שלדבריהם "החלו את 'התגלגלותו של כדור השלג הכלכלי'" ולבחון מחדש את התהליכים "שנדרשים להיעשות בהסכמה לאומית רחבה, תוך בחינת השפעתם באופן רוחבי גם על הכלכלה, החברה והביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

למכתב בכירי המשק המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully