וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר גל של מחאות: השלטון בגאורגיה משך את החוק שעורר סערה

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 10:15

חוק "הסוכנים הזרים", שמתנגדיו משווים אותו לחוק רוסי ששימש כדי להדוף התנגדות לשלטון, ירד מהשולחן לאחר יומיים של מחאות אלימות ברחבי המדינה ומעצר של עשרות מפגינים. מפלגת השלטון הודיעה על משיכת החוק, אחרי שגם נשיאת המדינה והאיחוד האירופי גינו את הצעת החוק

הרגע שבו זרנוק מים פוגע במפגינה בטביליסי, גאורגיה/רויטרס

חוק "הסוכנים הזרים", שגרר ביקורת וגל מחאות אלימות בגאורגיה, ירד מהשולחן היום (חמישי) - כך הודיעה מפלגת השלטון במדינה. החוק ביקש לקבוע שארגונים גאורגיים שמקבלים יותר מ-20% מימון זר יירשמו כ"סוכנים זרים" או ייאלצו לשלם קנסות.

במפלגת השלטון, "החלום הגאורגי", הודיעו על משיכת החוק "ללא תנאים", וציינו כי יש "לצמצם את העימותים" במדינה. בעבר המפלגה הודתה כי רצו להעביר את החוק כדי לחשוף את המתנגדים לכנסייה הגאורגית האורתודוקסית, הדת השולטת במדינה.

הפגנות בטביליסי, גאורגיה, נגד חוק סוכנים זרים. רויטרס
ההפגנות בגאורגיה, שלישי/רויטרס
הפגנות בטביליסי, גאורגיה, נגד חוק סוכנים זרים. רויטרס
ההפגנות בגאורגיה, שלישי/רויטרס
הפגנות בטביליסי, גאורגיה, נגד חוק סוכנים זרים. רויטרס
ההפגנות בגאורגיה, שלישי/רויטרס

המתנגדים להצעת החוק, בהם נשיאת גאורגיה סלומה זוראבישווילי, השוו אותה לחוק רוסי שעבר ב-2012 ששימש כדי להדוף התנגדות לשלטון. גם גורמים באיחוד האירופי גינו את הצעת החוק, והזהירו כי היא תעכב את הצטרפות גאורגיה להתאגדות. ממשלת גאורגיה טוענת מנגד כי הטיוטה לחוק התבססה על חוקי "סוכני החוץ", הקיימים בארצות הברית מאז שנות ה-30'.

הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה ביום שלישי, בזמן שעשרות אלפי מפגינים התכנסו מסביב לפרלמנט. חלק מהמפגינים השליכו פצצות דלק, אבנים ובקבוקי פלסטיק לעבר המשטרה, שברו חלון בבניין הפרלמנט והפכו ניידת משטרתית. המשטרה השתמשה בגז מדמיע, רימוני הלם וזרנוקי מים כדי לפזר את ההמונים, לאחר כמה שעות של מחאה. משרד הפנים של ג'ורג'יה אמר כי 77 בני אדם נעצרו במהלך המחאה ביום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully