וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה תגיע לאיטליה: ישראלים מתכננים להפגין במהלך ביקור נתניהו ברומא

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 6:05

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מתוכננת מחר במרכזה של בירת איטליה, בזמן ביקורו של ראש הממשלה. מארגני המחאה: "היא נועדה להעלות את המודעות בקרב דעת הקהל האיטלקית והמוסדות האיטלקיים לסחף האנטי-דמוקרטי של ממשלת הימין הקיצוני הנוכחית בישראל"

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

הפגנה נגד המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה בישראל צפויה להתקיים מחר (שישי) ברומא, במקביל לביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבירת איטליה. ההפגנה מאורגנת על ידי קבוצה עצמאית בשם "אזרחים ישראלים חופשיים", המורכבת לפי המארגנים מנציגי החברה האזרחית הישראלית באיטליה. האירוע יתקיים החל מהשעה 15:00 בפיאצה סנטי אפוסטולי שבמרכז רומא.

מארגני ההפגנה אמרו כי היא נועדה "להעלות את המודעות בקרב דעת הקהל האיטלקית והמוסדות האיטלקיים לסחף האנטי-דמוקרטי של ממשלת הימין הקיצוני הנוכחית בישראל, המנסה להגביל את כוחו של הצדק באמצעות רפורמה במערכת המשפט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בשדה התעופה בן גוריון לפני יציאתם לביקור בליסבון, פורטוגל 4 בדצמבר 2019. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה יטוסו היום לביקור ברומא/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

על רקע ההפגנות ברחבי ישראל המארגנים מסבירים כי ההפגנה ברומא שמה למטרה את שימור השיטה הדמוקרטית בישראל. עוד הוסיפו כי "הערבות למערכת דמוקרטית במדינה שאיתה יש לאיטליה יחסים פוליטיים וכלכליים משפיעה גם על אירופה. החשש מריכוזיות השלטון בידי הממשלה כבר גרם לכמה משקיעים לעזוב את הארץ".

"ישתתפו בעיקר יהודים איטלקים וישראלים המתגוררים באיטליה כמו סטודנטים שאמורים לשוב לישראל יום אחד בהנחה שתמשיך להיות דמוקרטית או אנשים כמוני שעל הקו ישראל-איטליה ומחלקים את זמנם בין שתי המדינות", אמרה לוואלה! דורית, אחת ממארגנות ההפגנה.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
עשרות אלפי מוחים נגד המהפכה בתל אביב, יום שבת/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין

"זה בכלל לא לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ", היא עונה לביקורת נגד מחאה בחו"ל של ישראלים על ראש הממשלה שלהם ומדיניות ממשלתו. "כל מי ששייך לעולם החופשי מרגיש כמונו, אנחנו חושבים שישראל לא דמוקרטית מסכנת לא רק את ישראל והישראלים אלא את יהדות העולם כולה. לא עולה על דעתנו כלל שהמדינה תתקיים כדיקטטורה". היא מדגישה, "אנחנו רואים בהפגנה הבעת עמדה מוסרית, כלל וכלל לא פוליטית".

לדבריה, קשה לאמוד כמה יגיעו להפגנה. "קהילת הישראלים ברומא קטנה מאוד אבל אנחנו שומעים על אנשים שיגיעו ובכל מקרה מבחינתנו הכמות לא משמעותית אלא האמירה הברורה שאנחנו עומדים לצד האחים שלנו בישראל, מחזקים אותם וחושבים שהמאבק שלהם למען מדינה חופשית הוא הרואי ואנחנו מחבקים אותם מרחוק".

שלט מחאה על רקע תל אביב נגד המהפכה המשפטית- " חובה להתנגד לדיקטטורה" , נתיבי איילון בתל אביב. ראובן קסטרו
שלטי מחאה באיילון, יום שני/ראובן קסטרו

בין המארגנים נמצא גם איתמר בן ה-46 שמתגורר באיטליה שלוש שנים ובעל עסק בינלאומי למוצרים אקולוגיים. זו לו הפעם הראשונה שהוא מארגן הפגנה. "נעשה את המקסימום לעזור לחברים ולמשפחה בארץ", הוא אומר, "אני פשוט דואג לעתיד מדינת ישראל וישראל דמוקרטית חשובה גם לאיטליה".

איתמר הכחיש כל קשר שלו ושל מארגני ההפגנה למודעות בהן נכתב על ביקור נתניהו "PERSONA NON GRATA" ("אישיות לא רצויה"). "זו לא מודעה שיצאה מאיתנו. אנחנו לא מפגינים נגד ממשלת ישראל או ראש הממשלה אלא בעד ישראל דמוקרטית, חזקה וליברלית. עד לאחרונה חשבנו שכולם בעד זה, אבל מסתבר שלא ושצריך להזכיר. נכון, זה לא שגרתי להפגין בחו"ל ובקהילה היהודית לא כולם תומכים. חלק גדול תומך כן אבל קשה לו להבין בדיוק את הפרטים. מי שנחשף וראה וקרא על 'הרפורמה' הזו הוא איתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully