וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל ביידן שוקל להחרים את טיקטוק בארצות הברית

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 12:07

תריסר סנאטורים רפובליקנים ודמוקרטים חשפו חקיקה שמרחיבה את הסמכות החוקית של הנשיא ג'ו ביידן להחרים את טיקטוק בארצות הברית. דוברת טיקטוק: מדובר בחרם על יצוא התרבות האמריקנית וערכיה למיליארדי אנשים ברחבי העולם שמשתמשים בשירותים שלנו"

תריסר סנאטורים רפובליקנים ודמוקרטים חשפו אמש (שלישי) חקיקה שמרחיבה את הסמכות החוקית של הנשיא ג'ו ביידן להחרים את טיקטוק ברחבי ארצות הברית.

החקיקה, שנקראת חוק Restricting the Emergence of Security Threats that Risk Information and Communications Technology (RESTRICT), אינה מטרגטת את טיקטוק באופן ספציפי, אך מעניקה לממשלה האמריקנית כוחות חדשים, כולל חרם, על מוצרי אלקטרוניקה או תוכנות של יצרניות זרות, שמשרד המסחר רואה בהם איום על הביטחון הלאומי.

החוק מוצע על רקע חששות בארצות הברית כי חברות בעלות קשרים לסין יהיו נתונות ללחץ של בייג'ינג להעביר לה מידע אישי של אמריקנים. במקרה של טיקטוק, המחוקקים אמרו כי חוקי הביטחון הלאומי של סין עשויות לאלץ את החברה האם של טיקטוק, בייטדאנס, לספק גישה לנתוני המשתמשים בארצות הברית, לממשלת סין.

מנכ"ל טיקטוק, שו צ'ווי, אמר השבוע כי החברה לא קיבלה בקשות כאלה מממשלת סין, ולעולם לא תציית לדרישה כזאת. החברה אף נקטה בצעדים לחסום את המידע הזה מהארגון הגלובלי, באמצעות אחסון המידע בשרתים שמופעלים על ידי אורקל האמריקנית.

דוברת טיקטוק, ברוק אוברווטר, אמרה כי חרם של ממשלת ארצות הברית יפגע בחופש הביטוי של האמריקנים ויהיה "חרם על יצוא התרבות האמריקנית וערכיה למיליארדי אנשים ברחבי העולם שמשתמשים בשירותים שלנו".

טיקטוק. ShutterStock
טיקטוק/ShutterStock

החוק הדו-מפלגתי יעניק למשרד המסחר שיקול דעת רחב יותר לזהות ולמנוע סיכונים שנובעים מטכנולוגיה שמיוצרת על ידי חברות עם קשרים ליריבות זרות, כולל סין, רוסיה, איראן, צפון קוריאה, קובה וונצואלה.

החוק מורה לשר המסחר ל"זהות, למנוע, לשבש, לאסור, לחקור" סיכוני ביטחון לאומי שנובעים מטכנולוגיה שקשורה למדינות האלה. הוא גם מעניק לשר המסחר את הסמכות "לנהל משא ומתן, לכפות או לאכוף כל אמצעי מניעה בתגובה".

תחת החוק, הממשלה האמריקנית תידרש גם לחלוק ראיות שנאספו על ידי קהילת המודיעין כדי לתמוך בהאשמות לגבי חברה או מוצר שמהווים סיכון ביטחוני לאומי.

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן תמך בחוק ואמר כי הוא "מסגרת עבודה שיטתית להתייחסות לאיומים מבוססי טכנולוגיה על הביטחון של האמריקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully