וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הסנאט העביר חקיקה שאוסרת על טיקטוק במכשירים פדרליים

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 11:32

ההצבעה על החוק היא הצעד האחרון של המחוקקים בארצות הברית במסגרת הקמפיין נגד חברות סיניות בשל חששות לביטחון הלאומי. הממשל האמריקני רוצה למנוע אפשרות של ריגול סיני באמצעות חברות טכנולוגיה סיניות

הסנאט האמריקני העביר אמש (רביעי) הצעת חוק שאוסרת על עובדים פדרליים להשתמש באפליקציה הסינית המצליחה טיקטוק במכשירים ששייכים לממשלה. החוק חייב לעבור גם בבית הנבחרים לפני שיגיע לשולחנו של הנשיא ג'ו ביידן לחתימה. בית הנבחרים יצטרך לאשר את החוק לפני שמושב הקונגרס הנוכחי יסתיים - בשבוע הבא.

ההצבעה על החוק היא הצעד האחרון של המחוקקים בארצות הברית במסגרת הקמפיין נגד חברות סיניות בשל חששות לביטחון הלאומי. הממשל האמריקני רוצה למנוע אפשרות של ריגול סיני באמצעות חברות טכנולוגיה סיניות.

דקוטה הצפונית ואייווה השבוע הצטרפו למספר גדל של מדינות בארצות הברית שמחרימות טיקטוק, שנמצאת בבעלות של בייטדאנס, ממכשירים של המדינה, על רקע החששות כי מידע יעבור לממשלה הסינית. ואילו מרקו רוביו, סנאטור רפובליקני, חשף ביום שלישי הצעת חוק דו-מפלגתית לאסור כליל את טיקטוק בארצות הברית. חקיקה זאת תחסום את העסקות מכל פלטפורמה חברתית שנמצאת בסין או ברוסיה, או נתונות תחת השפעתן, נמסר מלשכתו.

רשתות חברתיות. Unsplash
רשתות חברתיות/Unsplash

באוגוסט 2020 במושב הקונגרס האחרון, אישר הסנאט פה אחד חקיקה שאוסרת את השימוש בטיקטוק במכשירים של הממשלה. יוזם החוק, הסנאטור הרפובליקני ג'וש האולי, הציג את הצעת החוק שוב ב-2021. סוכנויות פדרליות רבות, כולל משרדי ההגנה, ביטחון המולדת והחוץ, כבר אוסרות את האפליקציה על מכשירים שבבעלות הממשלה. "טיקטוק היא סיכון ביטחוני משמעותי לארצות הברית, ואין לה מקום במכשירים של הממשלה", אמר האולי.

מושל דקוטה הצפונית דאג ברמן ומושלת אייווה קים רינולדס אף פירסמו הנחיות שאוסרות על סוכנויות של המדינה להוריד את האפליקציה על גבי ציוד של הממשלה. ב-12 מדינות בארצות הברית נקטו בצעד דומה, כולל באלבמה ויוטה השבוע.

בווידאו: טראמפ אומר כי יאסור את פעילות "טיקטוק" בארה"ב מחשש לאיסוף מידע מסין/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

לטענת טיקטוק, החששות לגבי ביטחון לאומי מתודלקים על ידי מידע כוזב וכי החברה תשמח להיפגש עם מחוקקים כדי לדון בהתנהלות שלה. "אנחנו מאוכזבים שכל כך הרבה מדינות בוחרות ליישם מדיניות שמבוססת שקרים לגבי טיקטוק, שאינם מסייעים לקדם את הביטחון הלאומי של ארצות הברית:: הודיעה החברה אתמול.

ב-2020, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ניסה לחסום משתמשים חדשים מהורדה של טיקטוק ולאסור על עסקות אחרות במטרה לחסום את השימוש באפליקציה בארצות הברית, אך הפסיד בשורה של מאבקים בבית המשפט. הוועדה להשקעות זרות בארצות הברית הורתה ב-2020 לבייטדאנס להפסיק להשקיע בטיקטוק בשל החששות כי מידע יעבור לידי ממשלת סין, אך בייטדאנס לא עשה זאת. לטיקטוק יש בסך הכל יותר ממאה מיליון משתמשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully