וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השלכות דרמטיות בדירוג האשראי": סוכנות דירוג עולמית מזהירה מפני המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 23:19

לפי פרסום סקירת חברת מוד'יס, במידה והרפורמה תמשיך להיות מקודמת, ההשפעות הכלכליות ייראו בטווח הארוך - ויהיו משמעותיות. "אנו מצפים שממשלה בעלת דירוג גבוה תטמיע רפורמה על בסיס הסכמה רחבה ובאמצעות דיאלוג", טענו בסקירתם

בווידאו: 80 אלף שקל על ביגוד: ועדת הכספים אישרה את הגדלת הוצאות מעון רה"מ/ערוץ הכנסת

סוכנות הדירוג העולמית מודי'ס הוציאה היום (שלישי) אזהרה חריגה על הפגיעה המסתמנת בדירוג האשראי בעקבות הרפורמה המשפטית. אף על פי כן הוסיפה כי אינה מתכוונת להוריד אותו כרגע.

לפי סקירת החברה שפורסמה הערב, נקבע כי במידה והמדיניות תימשך והרפורמה המשפטית תמשיך להיות מקודמת, ייתכנו השפעות דרמטיות בדירוג האשראי בטווח הארוך. אולם, הוסיפו, ההשלכות טרם ייראו בטווח הקצר. "הרפורמות המוצעות עלולות להחליש את המוסדות ולהשפיע לרעה על פרופיל האשראי הריבוני שלה", טענו בחברה. "אנו מצפים בדרך כלל שממשלה בעלת דירוג גבוה תטמיע רפורמה מוסדית גדולה על בסיס הסכמה רחבה ובאמצעות דיאלוג נרחב ותקשורת ברורה", הוסיפו.

בחברה, שהתייחסה בעבר למצב הפוליטי במדינה כשהזהירה על ירידה בדירוג האשראי עקב מצע "הציונות הדתית", טענו כי ייתכן והשינויים המשפטיים יחלישו מהותית את האטרקטיביות של ישראל כיעד השקעה, וישנו את תפיסת החוזק הכלכלי שלה. עוד הוסיפו והזהירו על הפגיעה הדרמטית המסתמנת בענף ההייטק, שמהווה מרכיב משמעותי מכלכלת המדינה ושרבים מהמשתייכים אליו כבר הוציאו את כספיהם מחוץ לגבולותיה.

בנימין נתניהו, יריב לוין, בישיבת ממשלה, 5 במרץ 2023. רוני כנפו
השינויים המשפטיים יחלישו מהותית את האטרקטיביות של ישראל כיעד השקעה/רוני כנפו

נכון לזמן זה, בחברה רואים במוסדות הישראלים גורם תומך בפרופיל האשראי שלה "a1", הנחשב לגבוה יחסית. זאת, לעומת מדינות שונות באיחוד האירופי שנמצאים בדירוג נמוך יותר. "הציון משקף את הערכתינו, את איכות המוסדות המבצעים והמחוקקים וכן את עוצמתם של מערכת המשפט והחברה האזרחית, אשר אנו מציינים ב-"aa" ו-"a" בהתאמה בניתוח שלנו", הסבירו. אם הרפורמות השיפוטיות המוצעות ייושמו במלואן, הוסיפו האנליסטים, ייתכן ויהיה לחץ כלפי מטה על הציונים הללו.

"‏האזהרה של סוכנות הדירוג מודי'ס מלמדת שוב למה נתניהו לוחץ על האופוזיציה להיכנס 'להידברות'", הגיבה לאזהרת החברה יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי. "הוא בסה"כ רוצה תעודת הכשר מהאופוזיציה להפיכה המשטרית. להציג לעולם חזית אחידה מזויפת. המסכה נפלה מוקדם מהצפוי. אסור לנהל איתו לא הידברות ולא התפשרות. עצירה מוחלטת של החקיקה. נקודה רות סוף", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully