וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה מאי גולן לח"כ בן ארי: "קוקוריקו, תרנגולת קרקרנית"

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 6:34

הדיון שהתקיים לפני ההצבעה על "חוק החמץ", שאושר בקריאה ראשונה, עורר כמה תקריות מילוליות. השרה תקפה את חברת הכנסת מיש עתיד, ובתגובה בן ארי עמדה וצעקה: "חצופה, מי את בכלל שתגידי לי קרקרנית?". ח"כ עידן רול אמר לאמסלם: "לא היית מתקבל לעבוד בהייטק בחיים"

השרה מאי גולן לח"כ מירב בן ארי: "הקרקורים שלך מפריעים לי"/ערוץ הכנסת

שוב תקרית מילולית משפילה במליאת הכנסת: במהלך הדיון הלילה (שני) על חוק החמץ, התפתח עימות בין השרה מאי גולן מהליכוד לח"כ מירב בן ארי מיש עתיד, לאחר שגולן כינתה אותה "תרנגולת קרקרנית". גולן שהיא שרה במשרד ראש הממשלה ללא סמכויות עלתה לדוכן הנואמים במליאה ובעת שח"כ בן ארי קראה לעברה קריאות ביניים פנתה לעברה ואמרה: "את מפריעה לי, הקרקורים שלך מפריעים לי".

בן ארי כעסה על הדברים, נעמדה במקומה והשיבה: "את תדברי אליי יפה, לא תגידי לי שאני מקרקרת" והשרה גולן לא עצרה: "יום ולילה את מקרקרת. הסגנון שלך הוא הנחות והירוד ביותר, קוקוריקו, זה מה שאת, תרנגולת קרקרנית".

בן ארי הגיבה: "חצופה, מי את בכלל שתגידי לי קרקרנית. מה עשית? כלום, אפס עשית". הויכוח בין השתיים התפתח לעימות קולני וח"כ יפעת שאשא ביטון שניהלה את הישיבה ניסתה לצנן את האווירה ואמרה לשרה גולן: "לא אאפשר את השיח הזה".

מאי גולן, הליכוד. ראובן קסטרו
"יום ולילה את מקרקרת". מאי גולן/ראובן קסטרו

במקרה אחר, פנה ח"כ עידן רול מיש עתיד לח"כ דודי אמסלם מהליכוד ואמר לו: "אמסלם, לא היית מתקבל לעבוד בהייטק בחיים". בתגובה לכך העיר לו ח"כ ישראל אייכלר שניהל את הישיבה כי "מדובר בגזענות" אך ח"כ רול השיב לו: "אתה לא יודע מה זה גזענות, בהייטק יש המון מזרחים", והסביר כי דיבר על אמסלם עצמו ואמר את הדברים בגלל התנהגותו של האחרון.

רול אמר את הדברים לאחר שח"כ אמסלם זלזל במחאת הייטיקסיטים נגד הרפורמה המשפטית והוסיף בפנייתו לאמסלם: "עשית אשכרה משהו למען המדינה? לא נתקלתי באף אחד אומר "אמסלם עשה", "אמסלם חוקק" או "אמסלם סידר". רול המשיך ואמר: "אתה אפילו לא שר. לא שר השנאה, אז אתה סתם ח"כ שונא עכשיו?".

אמסלם ניצל מאוחר יותר את זכות הדיבור ותקף שוב את השופטים. "איך אמר האדמו"ר הגדול שלכם אהרון ברק? 'חופש ההפגנה אינו חופש לעצור את המדינה' ולכן הוא ישב במעצרים ועצר ילדים עד תום ההליכים. לא כמו היום ששופט בבית המשפט השלום שבאו אליו להארכת מעצר והוא אומר 'הבחור הזה יש לו תואר שני עם משקפיים, לא נראה לי שהוא מסוכן. יש לו רולקס, מרצדס ואוכל קוויאר. אתה מבין? זה שופט. לא משנה לו שהבחור עם המשקפיים נשך שוטר. מה זה חשוב העובדות? הוא לא יכול בדמיון שלו איך לעצור אותו, הוא הרי בקבוצה שלו".

דודי אמסלם, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
היה מתקבל לעבודה בהייטק? אמסלם/ראובן קסטרו

בתוך כך, "חוק החמץ" אושר הלילה בקריאה ראשונה, ברוב של 51 חברי כנסת מול 46 חברי כנסת. החוק יאפשר למנהלי בתי החולים לאסור הכנסת חמץ לשטח בתי החולים בתקופת חג הפסח, שחל בעוד כחודש. בתי החולים לא אפשרו הכנסת חמץ בתקופת חג הפסח, עד שהוגשה עתירה לבג"ץ, שקבע בדעת רוב באפריל 2020 שאין לבתי החולים סמכות בחוק לאסור הכנסת חמץ.

ח"כ משה גפני, שהציג את ההצעה, תקף את בג"ץ. "בשביל מה הכניסו את המדינה לסחרחורת הזו? לאיזה צורך התערב בית המשפט בעניין? בית המשפט אמר שאם רוצים לתת סמכות למנהל בית החולים אתם צריכים לעשות חוק בחקיקה ראשית. ההתערבות החצופה הזו היא רק בנושאים נגד הדת". ראש האופוזיציה יאיר לפיד הביע את התנגדותו לחוק, ואף טען שאם החוק יעבור - אנשים יכניסו יותר חמץ לבתי החולים. "כשאתה כופה האפקט המיידי הוא הפוך", הסביר.

ח"כ אוריאל בוסו, יו"ר ועדת הבריאות, הבהיר כי אנשי משרד הבריאות נכחו בדיוני הוועדה על החוק. "אין כפייה בחוק, אין החמרה של הרבנות או סמכות של רב בית החולים (...) יש רק שמירה על הסטטוס קוו שהיה נהוג עשרות שנים בבתי החולים. תפסיקו להפחיד את האנשים", קרא.

הצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה בהצבעה שמית, ברוב של 51 תומכים מול 46 מתנגדים ותועבר לוועדת הבריאות לצורך הכנה לקריאות שניה ושלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully