וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות היועמ"שית: ועדת השרים אישרה את חוק התרומות

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 16:02

ההצעה של ח"כ עמית לוי מהליכוד תאפשר לעובדי ציבור לקבל תרומות לצורך מימון משפטי, ותסייע לבנימין נתניהו, שאמור להשיב 270 אלף דולר שקיבלו מבן דודו המנוח נתן מיליקובסקי. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אמרה שהחוק "פותח פתח של ממש לשחיתות שלטונית"

בווידאו: נתניהו בישיבת הממשלה: קריאה לסרבנות - סיכול הדמוקרטיה/רוני כנפו

למרות ההתנגדות של היועצת המשפטית לממשלה: ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את "חוק התרומות", ההצעה של ח"כ עמית הלוי מהליכוד שתאפשר לעובדי ציבור לקבל תרומות לצורך מימון משפטי. הצעת החוק עשויה לסייע לראש-הממשלה בנימין נתניהו שאמור על פי פסיקת בג"ץ להשיב 270 אלף דולר לבן דודו נתן מיליקובסקי, כספים שניתנו לו לטובת מימון הגנתו המשפטית בתיקים המתנהלים נגדו.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
"פתח של ממש לשחיתות שלטונית". היועצת המשפטית לממשלה/שלומי גבאי

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הביעה הבוקר התנגדות להצעת חוק שתאפשר לאזרחים לתרום כספים לנבחרי ציבור לצרכים משפטיים או רפואיים. היא הזהירה כי הצעת החוק, שאותה מקדם ח"כ עמית הלוי (הליכוד), פותחת "פתח של ממש לשחיתות שלטונית". הצעת החוק תעלה היום להצבעה בוועדת שרים לענייני חקיקה.

הצעת החוק נועדה לאפשר לעובדי ציבור לקבל במתנה כספים למימון הליכים משפטיים או טיפולים רפואיים הכרחיים באמצעות גיוס כספים מגורמים פרטיים, גם כשהכספים ניתנים להם בגין תפקידם. ההצעה מקודמת ברקע החלטת בית המשפט העליון להורות לראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב סכום של 270 אלף דולרים לבן דודו המנוח נתן מילקובסקי, סכום שקיבל לטובת מימון ההגנה המשפטית במסגרת התיקים המתנהלים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully