וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ קורא לא לסרב להתגייס למילואים: "המשיכו להגן על הארץ בגיחות ובמחאות"

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 18:19

יו"ר המחנה הממלכתי ביקש ממשרתי המילואים להמשיך להפגין נגד המהפכה המשפטית, אך לא לסרב להתגייס. בנוסף, פנה לראש הממשלה ותהה: "מה מרגיש איש מילואים ששרים ואנשי ציבור קוראים לו ולמשפחתו אנרכיסטים?"

בווידאו: לא לסרב להתגייס למילואים: "המשיכו להגן על הארץ בגיחות ובמחאות"/ערוץ הכנסת

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא היום (ראשון) למילואימניקים לא לסרב להתגייס במחאה נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. "המשיכו לשרת, להתייצב בכל תנאי. להגן על הארץ הזו במחאות ולהגן עליה בגיחות. אל תתנו יד לסרבנות, עם כל הכאב", אמר גנץ בישיבת סיעתו. "אנחנו ננצח במאבק הזה - במוקדם או במאוחר. מדינת ישראל וערכיה חזקים מכל ממשלה".

גנץ התייחס להשוואה שעשה ראש הממשלה בנימין נתניהו בין המפגינים לפורעים שהציתו מבנים בכפר חווארה בשבוע שעבר. "מה מרגישה אמא שהייתה במחאה אבל לא ישנה בלילה כי הבן שלה עומד במחסום בשומרון או טס לתקיפה מעל לבנון, כשראש הממשלה משווה אותה לפורעים ששורפים בתים בחווארה?", תהה גנץ. "מה מרגיש איש מילואים ששרים ואנשי ציבור קוראים לו ולמשפחתו אנרכיסטים?".

בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 27 בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
"אנחנו ננצח במאבק הזה - במוקדם או במאוחר. מדינת ישראל וערכיה חזקים מכל ממשלה". גנץ/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

"איך מרגישים רמטכ"לים וקצינים בכירים במילואים, חלקם גיבורי מלחמות ישראל, שמכנים אותם ואת פקודיהם טרוריסטים ומעלילים עליהם שהם ממומנים על ידי איראן?", המשיך יו"ר המחנה הממלכתי. "אדוני ראש הממשלה - קצת צניעות. אנחנו ואנשי המחאה לא פחות פטריוטים מכם. לא פחות אוהבים את המדינה מכם ולא פחות עושים מכם".

מחותמי עצומת המילואים של מערך המבצעים המיוחדים נמסר בתגובה: "גנץ ואנשיו לא מבינים את הסיטואציה ולא מייצגים את קולנו. עוד ועוד מצטרפים אלינו כל הזמן. לא נתנדב למילואים תחת דיקטטורה, בשום מצב, ולא משנה מה יגידו. נחזור להתנדב כשיחזירו לנו את הדמוקרטיה. בימים הקרובים צפו לדראמות נוספות בנושא".

בשבוע האחרון הודיעו קצינים, בהם רופא שמשרת שנים בחטיבת מילואים, כי לא יגיעו לשירות מילואים עד שלא תיפסק המהפכה המשפטית שאותה מובילה הממשלה, אך האיום שממנו חששו מאוד בצמרת המטה הכללי של צה"ל התממש היום עם הודעתם של עשרות טייסים מטייסת 69 של חיל האוויר להתייצב לאימונים. יש לציין כי הטייסים לא סירבו להגיע לאימון אלא ביקשו לא להשתבץ בימים שבהם יש הפגנות.

טייסים מפגינים במחאה על המהפכה המשפטית, מחוץ לתחנת המשטרה תל אביב 1 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
טייסים מפגינים במחאה על המהפכה המשפטית/אתר רשמי, ללא

37 מתוך 40 טייסי המילואים בטייסת המכונה "טייסת הפטישים", הנחשבת לאחרת מהטייסות האסטרטגיות ביותר בחיל האוויר שהייתה בין היתר מעורבת בתקיפת הכור הגרעיני בסוריה ב-2007, הודיעו כי לא יגיעו השבוע לטיסות אימונים בשל המהפכה המשפטית אלא אם כן יזומנו לפעילות מבצעית. הם ציינו גם כי במקום ימי המילואים האלה הם יתייצבו להפגין מול משרדי הממשלה.

על רקע ההתפתחויות הועלו טענות בצמרת הצבא, שהמרכזית ביניהן נוגעת למצב הרגיש שאליו נקלע חיל האוויר, וכתוצאה נשאלת השאלה לגבי כשירות המבצעית של החיל. גורמים בחיל האוויר אמרו כי פגיעה בהיקף האימונים של צוותי האוויר היא פגיעה ישירה בטווח בזמן המיידי מוכנות של החיל בפעילות המבצעית ובטווח הארוך במוכנות למלחמה ולכן לא מדובר בחשש אלא בפגיעה חמורה שמחייבת את הרמטכ"ל הרצי הלוי ואת מפקד חיל האוויר תומר בר, שפיקד בעברו על טייסת 69, לנקוט עמדה ולהבהיר את את ההשלכות המבצעיות מול הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully