וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ ממשיך לתקוף את המפגינים נגד המהפכה המשפטית: "קבוצה אלימה וקיצונית"

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 11:35

נתניהו טען כי את המחאות נגד התוכנית שמקדמת הממשלה מוביל "קומץ קיצוני". לדבריו, השוו אותו לצ'אושסקו, שהוצא להורג, אך לא התייחס לדבריו בנו, שכינה את המפגינים "טרוריסטים"

בווידאו: בתום ההפגנה: מאות פרצו את חסימת המשטרה באיילון/צילום: ראובן קסטרו, קארין שגיא, משטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה "קומץ קיצונים שמובילים את ההפגנות" נגד המהפכה המשפטית. "הזכות להפגין היא נדבך יסוד בדמוקרטיה, אך היא זכות לשבש את התנהלות המדינה", אמר. "אנחנו רואים חציית קווים מסוכנת של קבוצה אלימה וקיצונית, שאני בטוח שלא מייצגת את כל המפגינים".

נתניהו טען כי השוו אותו לנשיא רומניה לשעבר שהוצא להורג, ניקולאה צ'אושסקו. עם זאת, לא התייחס לדברי בנו, יאיר, שכינה בשבוע שעבר את המפגינים "טרוריסטים".

בנימין נתניהו, יריב לוין, בישיבת ממשלה, 5 במרץ 2023. רוני כנפו
בנימין נתניהו ויריב לוין בישיבת הממשלה/רוני כנפו

אתמול הפגינו מאות אלפי בני אדם נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ, זו השבת התשיעית ברציפות. בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב נאמו השרה לשעבר לימור לבנת ופרופ' יובל נוח הררי. היא נפתחה בביצוע משותף של גלי עטרי וקורין אלאל לשיר "אין לי ארץ אחרת". בהפגנה בחיפה נאמו חבר הכנסת מרב מיכאלי, שופטת בית המשפט העליון לשעבר אילה פרוקצ'יה וחברת הכנסת לשעבר גבי לסקי. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שעד כה לא השתתף בהפגנות, הגיע הערב להפגנה באשדוד. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נאם בהרצליה.

בהפגנה בירושלים, מול בית הנשיא, נאמו השרה לשעבר פרופ' יולי תמיר, ואיתה גדי גבריהו מארגון תג מאיר, ד"ר רעות פינגר דסברג ואיילה דהן, ממובילות מחאת הסטודנטים בירושלים. בסך הכול נערכו הפגנות ב-95 מוקדים, ובהם בפעם הראשונה גם בבת ים. בתל אביב נערכה לפני ההפגנה צעדה עם מייצגי מחאה שיצאה מכיכר דיזנגוף בשעה 18:00.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לחפ"ק בתל אביב, שם קיים הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה. המשטרה חסמה הערב את הירידה לנתיבי איילון חסימה הרמטית, מתוך כוונה לא לאפשר ירידת מפגינים כדי לחסום את הכביש. בתום ההפגנה ניסו כמה מאות מפגינים לרדת לאיילון למרות חסימת המשטרה. לטענת המשטרה, כ-200 איש פרצו את החסימה במחלף השלום לכיוון דרום והבעירו אבוקה על הכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully