וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מוחים נגד המהפכה המשפטית מול משרד רה"מ: "אל תקרעו את מגילת העצמאות"

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 19:33

המפגינים הכריזו על הקמת "מאחז הדמוקרטיה" וקוראים קריאות נגד הרפורמה שמקדמת הממשלה. ציפי לבני: "אדוני ראש הממשלה - אתה לא קורבן בסיפור הזה, אנשים טובים רוצים אחדות". ראש אמ"ן לשעבר: "לא ניתן לאלה שלא משלמים מסים להכתיב לנו באיזו מדינה נחיה"

בווידאו: ציפי לבני במחאה נגד הרפורמה המשפטית/מערכת וואלה!

מאות בני אדם מפגינים הערב (חמישי) מול משרד ראש הממשלה בירושלים נגד המהפכה המשפטית. המפגינים הכריזו על הקמת "מאחז הדמוקרטיה". ציפי לבני, לשעבר שרת המשפטים והחוץ, נשאה דברים באירוע: "אני קוראת ליושבים בבניינים סביבנו - אל תקרעו את מגילת העצמאות. אדוני ראש הממשלה אתה לא קורבן בסיפור הזה, אנשים טובים רוצים אחדות".

"אנחנו רוב העובדים, משלמי המסים והמשרתים", אמר בהפגנה ראש אמ"ן לשעבר, עמוס מלכא. "לא ניתן לאלה שלא עובדים, לא משרתים ולא משלמים מסים שיכתיבו לנו באיזו מדינה אנחנו נחיה".

הקמת "מאחז הדמוקרטיה" מול משרד רה"מ, ירושלים, 2 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הקמת "מאחז הדמוקרטיה" מול משרד רה"מ, ירושלים, 2 במרץ 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר מגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully