וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החידה המתמטית של כיתה ה' שהמבוגרים לא הצליחו לפתור - ואתם?

5.3.2023 / 23:46

שאלה בחשבון, ברמת קושי לא גבוהה במיוחד, גרמה לאנשים בוגרים רבים לתהות מדוע בכלל היא חלק מחומר הלימוד - כי הם לא מסוגלים לפתור אותה היום - עד שפרופסור אחד הותיר את כולם במבוכה

כולם שונאים מתמטיקה/REDDIT

בחור צעיר נשאר המום לאחר שראה שאלה במבחן בחשבון של אחיו הקטן שבכיתה ה'. מטרת השאלה ששותפה ב-Reddit הייתה לנסות ולהבין כמה עמודים יש בספר אחד. "קליין קרא 30 עמודים מספר ביום שני, ו-1/8 מהספר ביום שלישי", נכתב בשאלה, "הוא השלים את רבע הספר שנותר ביום רביעי. כמה עמודים יש בספר?".

רוב הגולשים ברשת החברתית נותרו המומים אחרי פרסום השאלה. "כעת כולנו יכולים לשאול את השאלה הברורה - "האם אתה חכם יותר מילד בכיתה ה?", עם השאלה הזו בתור שאלון" המיע אחד המגיבים ושני הוסיף: "גיליתי היום שהייתי נכשל בחשבון בכיתה ה'".

מצליחים לפתור?

תרגיל במבחן בחשבון לילד בכיתה ה'. Reddit, צילום מסך
התרגיל ה"בעייתי"/צילום מסך, Reddit

הנה זה בעברית

חידה מתמטית של כיתה ה'. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
ובעברית/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

הצלחתם לפתור?

לא כי זה בלתי אפשרי
לא כי לא הבנתי
כן. התשובה היא 56
כן. התשובה היא 48
כן. התשובה היא 36
כן. התשובה היא 40
12789 משתתפים

כאמור, רוב המגיבים לא אהבו את סגנון השאלה וטענו כי היא קשה מדי או לא הגיונית, "תמיד אמרתי לעצמי: "אנשים צריכים להיבחן על כישורים בסיסיים לפני שאפשר לתת להם להיות חלק מהחברה", כתב אחד המגיבים, "כעת אני מבין שאסור לי להיות חלק מהחברה".

לא כולם הסכימו שהשאלה הייתה קשה מדי, "אני לא רוצה להיות חצוף, אבל מה מעניין או מיוחד בבשאלה הזאת?", כתב אחד, "זה נראה כמו עוד שאלה מתמטית שהייתי פותר בכיתה ה'".

עוד שאלות שבילבלו מבוגרים
האם תצליחו לפתור תרגיל של כיתה ב' שהכשיל את ההורים?

תרגיל המיועד לילדים בני 8 שאף אחד אחר לא מצליח לפתור

ואז נחלץ לעזרת כולם אדם עם תואר של פרופסור בהנדסה, עם התמחות במתמטיקה שימושית, שאמר שהשאלה אינה קשה אבל צריך להוסיף אליה את ההנחה שקליין החל לקרוא את הספר ביום שני. ברגע שעשית את זה, אתה יכול לפתור את השאלה בקלות - כי מדובר בחמש שמיניות מהספר, לחלק בחמש ולהכפיל ב-8 ולגלות שבספר יש... 48 עמודים.

עוד דוגמא

נסו בעצמכם: החידה המתמטית שתביך גם אתכם (והילדים שלכם יפתרו בשניה)

לכתבה המלאה

עוד מגיבים הגיבו עם הפתרון שלהם ולרבים הייתה דרך משלהם לפתור את השאלה, אבל התשובה תמיד הייתה זהה. כמה השתמשו ב-ChatGPT לעזרה, אחרים במחשבון והיא כאלה שממש חישבו לבד בראש: "זה 48. המשוואה היא 30+0.125X+0.25X = X - לאחר מכן מוצאים מהו ה-x. זו אלגברה אבל אני לא זוכר אם זה מה שלמדתי בכיתה ה'. אני ילד משנות ה-80 ולא היו לנו סירי או אלקסה שיתנו לנו את התשובה :)."

בינתיים, חלק מהגולשים כלל לא היו מודאגים מענייני מתמטיקה ותהו: "למה קליין פשוט לא קרא את 18 העמודים הנותרים ביום שני? קליין עצלן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully