וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסו בעצמכם: החידה המתמטית שתביך גם אתכם (והילדים שלכם יפתרו בשניה)

12.11.2022 / 23:30

חידה מתמטית שהופצה ברשת לאחרונה גרמה להרבה מאוד אנשים לשבור את הראש. בסירטון מצורף נראית אישה מנסה לפתור את החידה בכל דרך אפשרית, עד שהבן הקטן שלה מוצא פיתרון בשנייה

איך 550=5+5+5 עם הוספת קו אחד?/@La La Life

קריאה לכל חובבי החידות: יש חידה מתמטית חדשה שהשאירה אלפים ללא תשובה. היא כוללת תרגיל לא נכון, שכל מה שאתם צריכים לעשות זה להפוך אותו לנכון. נשמע פשוט, לא? הבעיה היא שצריך לעשות את זה על ידי הוספה של קו אחד בלבד.

בסירטון ויראלי ששותף ברשת נראה התרגיל שכתוב על דף "550=5+5+5", ומה שצריך לעשות זה להוסיף לו קו אחד כדי "לתקן" אותו, וזה ממש לא פשוט כמו שזה נראה.

בסירטון ששותף על ידי @xivecct75 בטיקטוק נראה גבר מסביר לאשתו את החידה והיא מנסה לפתור את זה במספר דרכים. קודם כל היא מנסה להוסיף את הספרה 1. כשהיא מבינה שלהפוך מספר אחד ל-15 או 51 לא יעזור היא שוברת את הראש. הגבר אומר לה: "עם קו אחד הופכים את המשוואה הזאת לנכונה, רק קו אחד". לאחר מכן האישה ניסתה להפוך את אחד ממספרי 5 ל-6, אבל גם זה לא עבד.

קחו שניה לחשוב על זה

האם הצלחתם לפתור את החידה?

כן!
לא, זה לא הגיוני
20086 משתתפים

והפתרון הוא...

לפתע היא חשבה שהצליחה למצוא תשובה כשהיא מוסיף קו על סימן השיוויון והפכה אותו לאי שיוויון, מה שהפך את המשוואה לנכונה, אלא שהגבר אומר: "לא לא לא, זה אולי נכון, אבל זה לא מה שאמורים לעשות. המטרה זה להפוך את זה לשיוויון נכון".

כשהיא ויתרה האישה עוזבת בייאוש את החידה, ובעלה עומד לגלות לה מה התשובה שלפתע בנה לוקח את הדף ופותר את זה במהירות, מול עיניה ההמומות. הפיתרון שלו (והנכון) הוא להוסיף קו אנכי אחד ליד סימן הפלוס הראשון, כך שהוא יהפוך ל-4, והמשוואה תהפוך ל - 550=5+545.

הסירטון נצפה מעל 4 מיליון פעמים, והמגיבים התחלקו בין אלה שאמרו שהחידה קלה, לכאלה שנשארו המומים מהתשובה. "הילד הזה הוא אני, זה היה קל", כתב אחד ושני הוסיף: "הראש שלי מתפוצץ". שלישי כתב: "אני ראיתי את זה כמה פעמים ועדיין שכחתי איך עושים את זה", ואילו רביעי סיכם: "לא הייתי עולה על זה בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully