וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעקו לנו 'מחבל": השוטר שירה למוות באיאד אל-חלאק בעל הצרכים המיוחדים מעיד במשפט

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 22:02

לאחר שלפני שלוש שנים ירה למוות בתושב מזרח ירושלים עם צרכים מיוחדים, עלה השוטר הנאשם להעיד במשפטו. "הייתי בטוח שיהיה מסע רצח", העיד השוטר והמשיך לכנות את אל-חלאק "מחבל". "בתדריכים הזהירו אותנו כל הזמן ממפגעים בודדים, זה מעלה את החשד"

בווידאו: סרטון התומך בשוטר שירה באיאד אל חלאק בהשתתפות הלוחם, בני משפחתו ואנשים עם מוגבלות/צילום והפקה: קמפיין "לוחם לא פושע"

שוטר מג"ב שירה למוות בתושב מזרח ירושלים עם צרכים מיוחדים, איאד אל-חלאק, לפני כשלוש שנים, עלה היום (שלישי) לראשונה לדוכן העדים במשפטו. השוטר טען בפתח עדותו כי הוא ומפקדו היו בטוחים שאכן מדובר במחבל. "שני שוטרים כחולים הצביעו וצעקו לנו 'מחבל', הייתי בטוח שיהיה מסע רצח", אמר. "מבחינתי הוא עכשיו רוצח אנשים וכל שנייה בן אדם יכול למות".

על אף שכבר ידוע כי אל-חלאק לא היה מחבל, השוטר המשיך לכנות אותו כך. "המפקד צעק לו לעצור, המחבל לא הקשיב לו. בשלב הזה המפקד שלי ירה ואז שמעתי צעקות של אישה, חשבתי שהוא הולך לרצוח אותה", סיפר השוטר. "המחבל פנה לחדר אשפה ואני נכנס לשם, ויריתי לעברו. הוא נפל לרצפה וצעקתי לו 'אל תזוז', ראיתי תנועה וירית שוב. אלו היו שניות בודדות בהרגשה של נצח".

השוטר ובת זוגו באולם בית המשפט, כ-3 שנים לאחר שירה למוות באיאד אל-חלאק, בית משפט המחוזי בירושלים. ללא, אתר רשמי
השוטר ובת זוגו באולם בית המשפט, היום/אתר רשמי, ללא

לדברי השוטר, הוא לא ידע שמדובר באדם עם מוגבלות עד שהגיע לחקירה במח"ש. "הייתי בהלם", סיפר. בהמשך שאלה אותו עורכת הדין בחקירה הנגדית אם לא ראה שאל-חלאק לא אוחז בנשק. השוטר טען כי "אי אפשר לראות בריצה, בירי באירוע כזה אני לא יכול לראות מה בדיוק יש לו ביד, אפשר לנחש. בתדריכים אומרים לנו 'מפגעים בודדים', בחילופי משמרות אומרים לנו שזה הזמן של מחבלים ‏'לבוא ולהצליח בפיגוע', כל זה מעלה לי את החשד".

משפטו של השוטר נפתח לפני כשנה בבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין המתה בקלות דעת. "פעלתי לפי מה שלימדו אותי כדי להציל חיים", אמר השוטר בסרטון שפורסם כחודשיים לאחר תחילת משפטו, בו הוא מדבר בפנים מוסתרות, "לקחו לוחם עם מוטיבציה אדירה, שרצה רק למנוע פיגוע ורוצים להפוך אותו לפושע, לזרוק אותו לכלא עם רוצחים ועבריינים".

עוד בוואלה!

"כמעט נגמר במוות של ישראלים": אלוף פיקוד מרכז מגיב להתפרעויות בחווארה

לכתבה המלאה
איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
לא הבין את בקשת השוטרים לעצור, ונורה למוות. איאד אל-חלאק/אתר רשמי, ללא

בתחילת משפטו ישב השוטר באולם מאחורי פרגוד, כדי שבני משפחת אל-חלאק לא יראו את פניו. רנא, אימו של אל-חלאק זעמה בסוף הדיון על הפרגוד באולם: "כל לילה אני מתפללת על איאד. אני פונה לאמא של השוטר, את לא תשני לא יום ולא לילה, את וכולכם פושעים. אני מבקשת בקשה אחת - לראות את השוטר ולדעת איך קוראים לו".

אל-חלאק, בן 32, נורה בבוקר ה-30 במאי 2020 כשהיה בדרכו מביתו בוואדי ג'וז למוסד לבעלי צרכים מיוחדים שבו למד בעיר העתיקה. הייתה זו תקופת גל הקורונה הראשון, ואל-חלאק עוטה מסיכה כירורגית על פניו וכפפות שחורות לידיו. אחד השוטרים באזור קרא לו לעצור אך אל-חלאק, שלא הבין את בקשתם, נמלט ונורה למוות כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully