וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים ניסו לדרוס לוחמים בחווארה - ונמלטו

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 22:58

הכוחות השיבו באש לעבר גלגלי הרכב ולא דווח על נפגעים. המשטרה פתחה בחקירת המקרה. מבדיקה ראשונית עולה כי המתנחלים יידו אבנים לעבר חיילי צה"ל שהוצבו במקום, בראשם סגן מפקד פלוגה. בהמשך, סימנו החיילים לרכב המתיישבים לעצור - אך השניים האיצו לעברם וברחו מזירה

תיעוד רגעי הירי/ללא

מתנחלים ניסו הערב (שני) לדרוס לוחמים במחסום חווארה, סמוך לשכם - ונמלטו. הכוחות השיבו באש לעבר גלגלי הרכב ולא דווח על נפגעים. המשטרה פתחה בחקירת המקרה.

מבדיקה ראשונית עולה כי המתנחלים יידו אבנים לעבר חיילי צה"ל שהוצבו במקום, בראשם סגן מפקד פלוגה. בהמשך, סימנו החיילים לרכב המתנחלים לעצור - אך השניים האיצו לעברם וברחו מהמקום.

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לדברים בחשבון הטוויטר שלו שם כתב: "תקיפה של חיילי צה"ל על ידי מתפרעים יהודים היא מעשה פסול וחמור מאוד. לא תהיה סובלנות כלפי פורעי חוק. ‏צה"ל הוא המקנה חיים למדינת ישראל ולאזרחיה, המפקדים והחיילים פועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל".

אביתר, 27 בפברואר 2023. אבי רוקח
כוחות צה"ל באביתר, 27 בפברואר 2023/אבי רוקח
מח"ט בנימין אליאב אלבז. דובר צה"ל
מח"ט בנימין אליאב אלבז/דובר צה"ל

דובר צה"ל התייחס הערב לכמה אירועים של ניסיונות לפגוע בקצינים ובחיילים. בהודעה נאמר: "אתמול התקבל דיווח על שני אזרחים ישראלים שיידו אבנים לעבר רכב פלסטיני סמוך ליישוב רימונים שבמרחב חטיבת בנימין. מפקד החטיבה המרחבית שחלף בסמוך לנקודה ניגש על מנת להרחיק את מיידי האבנים.
החשודים תקפו מילולית את הקצין והדפו אותו, כוח מג"ב עצר את השניים והם הועברו להמשך טיפול משטרתי".

בנוסף, נאמר בהודעה, "מספר אזרחים ישראלים יידו אבנים מוקדם יותר הערב לעבר כוחות צה"ל במרחב צומת הגז שבחטיבת שומרון. אזרח ישראלי ניסה לדרוס קצין צה"ל ששהה בנקודה, הכוח הגיב בירי לעבר גלגלי הרכב, והרכב נמלט".

בהודעה גינה דובר צה"ל "גילוי אלימות שהיא, בוודאי כנגד חיילים וכוחות הביטחון". עוד נאמר בהודעה כי צה"ל מגבה את מפקד החטיבה ולוחמיו "אשר עושים לילות כימים לבטחונם של אזרחי ישראל ותושבי איו"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully