וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפער האכזרי בין מילים למעשים: נתניהו האשים את קודמיו בחולשה מול הטרור. במה הוא שונה?

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 17:35

גוש נתניהו הוביל קמפיין שלם נגד ממשלת בנט-לפיד והאשים אותה בחולשה ורפיסות נוכח המצב הביטחוני באותה תקופה. אלא שבתוך חודש בלבד מאז שב לכהן כרה"מ, מספר הנרצחים תחת נתניהו דומה כמעט לכל תקופת הממשלה הקודמת. אסור יותר לשבת בחיבוק ידיים, הגיע הזמן למעשים

בווידאו: פצועים באירוע ירי, חווארה, 26 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

די היה לראות את ההודעה שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שוועדת השרים לחקיקה אישרה היום את ההצעה של עוצמה יהודית לעונש מוות למחבלים כדי להבין את גודל הפער בין מילים למעשים. ממשלות נתניהו לאורך שנים בלמו פעם אחר פעם את אותה הצעה בגלל עמדת גורמי הביטחון, בהם שב"כ שטענו כי הצעת החוק לא תשיג הרתעה, תייצר מוטיביציה לנקמה ואפילו למקרים של חטיפות ישראלים. לא רק הם השמיעו התנגדות, גם שרים בליכוד לא אהבו את ההצעה וראשי הסיעות החרדיות התנגדו לה. קשה להאמין שמה שאחרים לא הצליחו בן גביר יצליח לעשות, אבל סיפור הצעת החוק הוא רק תמונת מראה למציאות הטרור הקשה של כולנו.

ממשלת נתניהו הוקמה לפני כחודשיים. כל ראשיה, כולל נתניהו, מתחו ביקורת חריפה על תדירות הפיגועים והטרור בתקופת קודמיהם בנט ולפיד. הם האשימו אותם בחולשה ורפיסות מול אויבי ישראל והמחבלים שביצעו פיגועים. למי שהפסיק לשכוח, הנה כמה דוגמאות: לאחר הפיגוע בבאר שבע שבו נרצחו ארבעה בני אדם כתב נתניהו בטוויטר: "החולשה של בנט ולפיד עולה בחיי אדם. אחרי שהם הפקירו את הנגב לרע"מ ולתנועה האיסלאמית עכשיו הם מפקירים את חייהם של תושבי הנגב למחבלים איסלאמיים צמאי דם".

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין וחברי הקואליציה חוגגים לאחר הצבעה על תוכניות השיפוץ השיפוטי של הממשל. ב-21 בפברואר 2023, הכנסת.. יונתן זינדל, פלאש 90
תוך חודש בלבד תחת כהונתו, מספר הנרצחים דומה כמעט לכל תקופת בנט-לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחר הפיגוע הקשה בחדרה, שבו נרצחו שני שוטרי משמר הגבול ונפצעו חמישה בני אדם נוספים, כתב השר איתמר בן גביר: "דם יהודי אינו הפקר", והוסיף: "עד מתי נהפך למרמס? עד מתי חוסר המשילות והתגובה תחגוג? בנט, זה גדול עליך. לך". השר במשרד הביטחון ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' העלה את תמונות של הנרצחים בפיגועים וכתב: "הם כבר לא יצביעו לעולם".

אלה רק שלושה מקרים אבל יש עוד רבים כאלה. קמפיין שלם הוביל גוש נתניהו מהאופוזיציה נגד המצב הביטחוני הקשה של ישראל באותה תקופה. בלי להתייחס לרגע לביקורת על שימוש ציני בפיגועים לטובת ניגוח פוליטי, נתניהו ראה בכך את אחד הדרכים לשוב לשלטון. ועכשיו מה? בתוך חודש ימים בלבד תחת כהונתו, מספר הנרצחים דומה כמעט לכל תקופת ממשלת בנט-לפיד.

אין פתרון קסם נגד טרור. אויבנו לא מבחינים בין שמאל לימין, דתיים, חילונים וחרדים. מחבל מטרתו לרצוח יהודי, ויהי מה. אבל ממשלה שראשיה הבטיחו להלחם בטרור ולמגר את הפיגועים בכל הכוח, האשימו את קודמיהם ברפיסות מול המחבלים והאויבים שלנו - לא יכולה יותר לשבת בחיבוק ידיים מול 13 נרצחים בפיגועי טרור בתוך תקופה כה קצרה. הבטחתם? הגיע הזמן גם להתחיל לקיים. פחות דיבורים, יותר מעשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully