וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: סירת מהגרים התרסקה ליד החוף - 59 הרוגים

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 18:51

התאונה קרתה ליד סטקאטו די קוטרו, אתר נופש בחוף המזרחי של קלבריה, בקצה המגף האיטלקי. "נכון לעכשיו, 80 אנשים נמצאו בחיים - חלקם הצליחו להגיע לחוף לאחר התאונה - עשרות גופות נמצאו לאורך החוף", נמסר ממשמר החופים

בווידאו: איטליה: התנגשה בסלעים - 43 מהגרים נהרגו/רויטרס

59 מהגרים, ובהם תינוק, ילדים ונשים, מתו ו-80 שרדו, כשסירה שנשאה אותם התרסקה היום (ראשון) על סלעים ליד החוף בדרום איטליה, כך דיווחו משמר החופים והמשטרה האיטלקית.

התאונה קרתה ליד סטקאטו די קוטרו, אתר נופש בחוף המזרחי של קלבריה, בקצה המגף האיטלקי. "נכון לעכשיו, 80 אנשים נמצאו בחיים - חלקם הצליחו להגיע לחוף לאחר התאונה - ועשרות גופות נמצאו לאורך החוף", נמסר ממשמר החופים.

עוד דווח כי הסירה, שעליה היו יותר ממאה אנשים, התנגשה בסלעים במרחק "כמה מטרים מהחוף". משמר החופים ממשיך לחפש אחר ניצולים אחרים.

מוקדם יותר, ראש העיר קוטרו, אנטוניו צ'רסו, אמר לערוץ SkyTG24, כי סירת העץ של המהגרים "התפרקה" בשל הים הסוער, וחלקים ממנה נסחפו במרחק 300 מטר מהחוף. הוא סיפר כי היה עד "למראה ששום אדם אינו רוצה לראות בחייו, מראה נוראי שנשאר איתך כל החיים".

סירת מהגרים התנפצה חול חופי דרום איטליה. רויטרס
שרידי הסירה מעץ נסחפו לחוף/רויטרס
סירת מהגרים התרסקה לחופי דרום איטליה. רויטרס
גופות המהגרים על החוף/רויטרס
סירת מהגרים התרסקה לחופי דרום איטליה. רויטרס
מחפשים אחר ניצולים בים/רויטרס

לוחמי אש חיפשו אחר ניצולים בים, אך החיפוש שובש משום שהתנאים היו קשים מדי. סוכנות הידיעות האיטלקית Adnkronos דיווחה כי המהגרים בסירה הגיעו ככל הנראה מאיראן, פקיסטן, אפגניסטן וסומליה. בדיווח אחר נמסר כי המהגרים הגיעו גם מעירק ומסוריה. הם יצאו מהעיר איזמיר בטורקיה לפני שלושה-ארבעה ימים, הוסיף גורם רשמי איטלקי. לדבריו היו 14-150 אנשים בסירה.

ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני, שמתנגדת להגירה, הביעה צער עמוק והבטיחה לעצור את ההגירה דרך הים. האפיפיור פרנציסקוס אמר כי הוא מתפלל בשביל כל מי שהיה בסירה.

איטליה היא נקודת מעבר מרכזית בעבור מהגרים שמנסים להגיע לאירופה דרך הים. הנתיב הימי ידוע כאחד המסוכנים בעולם. על פי הארגון הבינלאומי להגירה, 20,333 אנשים מתו או נעלמו בים התיכון מאז 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully