וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת השלטון המקומי: עשרות משאיות אשפה חסמו רחוב מול הכנסת

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 15:06

הנהגים עלו לירושלים בשיירה בכביש 1, והגיעו לאוהל מחאה מול משרדי הממשלה. עופר, נהג באגף שפ"ע בעפולה: "באנו למחות נגד השכר הזעום והעלוב לעובדי עירייה, אנחנו עובדים שקופים". יו"ר השלטון המקומי: "האוצר עושה קופה על הגב של הצעירים שלנו"

בווידאו: מחאת השלטון המקומי: עשרות משאיות אשפה חוסמות רחוב מול הכנסת/רוני כנפו

עשרות משאיות אשפה חסמו היום (ראשון) את רחוב קפלן בירושלים שמול משרדי הממשלה. זאת, כחלק ממחאת השלטון המקומי על תנאי העסקת העובדים. הנהגים שהגיעו למקום חברו יחד בכביש 1 לשיירה גדולה.

"באנו למחות נגד השכר הזעום והעלוב לעובדי עירייה", אמר לוואלה עופר, נהג באגף שפ"ע בעיריית עפולה. "זה מתחיל בסייעות ונגמר בעובדים השקופים. הדרישה שלנו היא לשפר את השכר. לא ייתכן שהסייעות ישמרו ויחנכו ילדים שמונה שעות ביום ויקבלו שכר מינימום".

מחאת ראשי הרשויות מול משרד ראש הממשלה, ירושלים, 26 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"עובדים שקופים". נהגי משאיות האשפה במחאה מול משרדי הממשלה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

"בסוף תקציבים לרשויות הם תקציבים לתושבים. הממשלה מבטיחה להוריד את יוקר המחיה ולהוריד מסים", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, באוהל המחאה בנפתח במקום. "בסוף הוצאו התקציבים להגדלת מספר הכיתות, ומורים מתקשרים אליי ואומרים שאין תקציבים לטיולים. האוצר עושה קופה על הגב של הצעירים שלנו. בבנייה שאנחנו עושים בכל הערים במדינת ישראל, כמה מתוך זה חזר אלינו. רוצים ביוני להעלות את הארנונה, זה לא פתרון. ומה הדבר החשוב שהיה למשרד האוצר? לקחת 650 מיליון ולתת את זה בהסכמים הקואליציוניים".

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי: "אנחנו לא כאן בשביל הרשויות, אנחנו פה בשביל אזרחי ישראל. ארבע שנים ללא שלטון יציב, ועכשיו, כשיש עם מי לדבר - בוחרים לא לדבר איתנו. עולה לנו מיליונים לטפל בחופי הרחצה. שר הפנים החליט לאפשר כניסה חופשית, אבל מי ישלם על המצילים וההוצאות? אנחנו נמשיך במאבק עד שנגיע לפתרונות. אנחנו לא מטומטמים ונלך עד הסוף".

ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן: "אנחנו, ראשי רשויות מכל הקשת של החברה הישראלית, שבמשך 5 שנים היינו השלטון היציב בישראל, לא ניתן יד להמשך הפגיעה הקשה בתקציב ובסמכויות של הרשויות המקומיות ומערכת החינוך. לא נוכל לאפשר שחיקה בשירותים שאנחנו נותנים לתושבים שלנו ולא ניתן שכספי הארנונה יוסבו לקופה קטנה של הסכמים קואליציונים במקום לשמש לשירות אזרחי ישראל".

עוד בוואלה!

ארגון המורים מחדש את העיצומים: "נחריף את המאבק עד שביתה כללית"

לכתבה המלאה
מחאת ראשי הרשויות מול משרד ראש הממשלה, ירושלים, 26 בפברואר 2023. רוני כנפו
מחאת ראשי הרשויות מול משרד ראש הממשלה/רוני כנפו

ביום חמישי האחרון מערכת החינוך הושבתה בכל הארץ במסגרת השביתה של השלטון המקומי. המוחים בחרו שלא להמשיך בשביתה בבתי הספר, בעקבות "הבנות מלאות" שהושגו לגבי הסכם הסייעות כחלק מהסכם השכר הכללי של ההסתדרות. עם זאת, המאבק על שאר הנושאים נמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully