וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדבר הכי מדהים שראינו": העיירה האוסטרלית בה יורד גשם של דגים

26.2.2023 / 5:48

בפעם הרביעית ב-50 השנים האחרונות, סיפרו תושבי לג'מנו על דגים שנפלו מהשמיים במהלך סערה. החוקרים ספקנים לגבי קיומה של תופעת טבע נדירה ומספקים הסברים אחרים. אולם, בעיירה מתעקשים כי מדובר בדגי מים מתוקים, שאין להם דרך אחרת להגיע משום שאין בורות השקייה סמוכים

בעיירה לג'מנו שבאוסטרליה לא יורד הרבה גשם, אך בשבוע שעבר כשגשם התחיל לרדת, ראו התושבים שמלבד טיפות נופלים מהשמים גם דגים. זוהי הפעם הרביעית ב-50 השנים האחרונות שגשם של דגים יורד בעיירה. "הדבר הכי מדהים שראינו אי פעם", סיפרו התושבים.

בעיירה לג'מנו שבאוסטרליה יורד מעט מאוד גשם רגיל, אך גשם של דגים ירד בה כבר ארבע פעמים ב-50 השנים האחרונות: הפעם הראשונה נרשמה ב-1974, שוב ב-2004, ב-2010 ובפעם האחרונה ביום ראשון לפני שבוע.

"ידענו כי סערה גדולה מתקרבת לעיירה וחשבנו שזה רק גשם", אמר חבר המועצה המקומית אנדרו ג'ונסון ג'פאנגקה ל-ABC News, "אבל כשהגשם התחיל לרדת, ראינו גם דגים נופלים, זה היה הדבר הכי מדהים שראינו אי פעם", הוא סיפר בהתלהבות.

כבר דווח בעבר על תופעות טבע חריגות כאלה, אבל ד"ר מייקל האמר, שחקר מקרים כאלה בעבר, טוען שהרבה פעמים אנשים פשוט יוצאים אחרי הגשם ורואים את הדגים מפוזרים לכל עבר. "הם לא ממש רואים אותם נופלים מהשמיים, אבל מאמינים שכך קרה, ולא בוחרים בהסבר ההגיוני יותר - שהדגים יצאו מבורות המים המוצפים.

עם זאת, במקרה של לג'מנו, יש הרבה סיבות להאמין שהדגים אכן ירדו מהשמים במהלך הסערה. אין בורות השקייה סמוך לעיירה הנידחת, והדגים שנאספו ברחובות זוהו כדגי מים מתוקים שלא ידוע על מקור קרוב שלהם.

אנשי העיירה מספרים שלפחות חלק מהדגים היו עדיין בחיים. "כל עוד הם לא הועפו גבוה מידי או קפאו באוויר, זה לא בלתי אפשר שהדגים יישארו בחיים כשהם נישאים ברוח בסופה, אפילו אם מדובר במרחקים ארוכים", הסביר ד"ר האמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully