וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ רונן בר יצטרף לצחי הנגבי בפסגה הביטחונית בעקבה

עודכן לאחרונה: 25.2.2023 / 20:09

השתתפותו של בר בפסגה, שקיומה נחשף בוואלה! מעידה על החשיבות הרבה שמייחס השב"כ לנסיון למנוע את קריסת הרשות הפלסטינית, ולחזק אותה כאמצעי לבלימת ההסלמה הביטחונית בגדה המערבית לכדי אינתיפאדה שלישית. בפסגה ישתתפו גם נציגי ארה"ב, הרשות הפלסטינית, ירדן ומצרים

בווידאו: ראש השב"כ, רונן בר בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן/אוניברסיטת רייכמן

ראש השב"כ רונן בר צפוי להשתתף מחר (ראשון) יחד עם היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי בפסגה הביטחונית בעקבה שקיומה נחשף בוואלה! ושאליה יגיעו נציגים של ארה"ב, הרשות הפלסטינית, ירדן ומצרים, כך לפי מקורות ישראלים שמעורים בהכנות לפסגה. מנכ"ל משרד החוץ רונן לוי ומתאם הפעולות בשטחים רסאן עליאן ישתתפו גם הם בפסגה מהצד הישראלי.

רונן בר, ראש השב"כ. מארק ישראל סלם, פול
ראש השב"כ רונן בר/פול, מארק ישראל סלם

למה זה חשוב:

השתתפותו של בר בפסגה מעידה על החשיבות הרבה שמייחס השב"כ לנסיון למנוע את קריסת הרשות הפלסטינית ולחזק אותה כאמצעי לבלימת ההסלמה הביטחונית בגדה המערבית לכדי אינתיפאדה שלישית.

עוד בוואלה!

בעקבות המבצע בשכם: הרשות מאיימת לבטל פסגה ביטחונית עם ארה"ב, ישראל, ירדן ומצרים

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בפגישת ההנהגה הפלסטינית, רמאללה 19 במאי 2020. רויטרס
הפלסטינים איימו להחרים את הפסגה לאחר המבצע בשכם. ראש הראשות הפלסטינית אבו מאזן/רויטרס

במוקד החדשות:

  • מאז המבצע בשכם ביום רביעי איימו הפלסטינים כי יחרימו את הפסגה ודרשו לקבל ערבויות מראש מארה"ב כי ישראל תפסיק את הפשיטות בערים הפלסטיניות בגדה המערבית. ביום שישי דווח ב"כאן" כי הפלסטינים יגיעו לפסגה והיא תתקיים.
  • המפגש ייפתח מחר בשעה 10 בבוקר בעקבה ויסתיים בסביבות בשעה 17:00. מן הצד הפלסטיני יגיעו לפגישה השר לעניינים אזרחיים חוסיין אל-שייח' שאחראי על ערוץ הקשר מול לשכת נתניהו, ראש המודיעין מאג'ד פרג' ויועצו המדיני של אבו מאזן מג'די אל-חאלדי.
  • מהצד הירדני יגיעו לפגישה שר החוץ איימן ספדי וראש המודיעין אחמד חוסני. מהצד המצרי יגיע ראש המודיעין עבאס כאמל ומהצד האמריקני יגיעו מחזיק תיק המזרח התיכון בבית הלבן ברט מקגרק, עוזרת שר החוץ האמריקני לנושא המזרח התיכון ברברה ליף והשליח לעניינים פלסטינים האדי עמר.
ראש המל"ל צחי הנגבי נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן. 19 בינואר 2023. שלומי אמסלם /משרד החוץ, משרד החוץ
ראש המל"ל צחי הנגבי עם היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן/משרד החוץ, שלומי אמסלם /משרד החוץ

מאחורי הקלעים:

  • מקורות שמעורים בפרטי ההכנות לפסגה אמרו כי המטרה המרכזית של המפגש היא לנסות ולעגן את ההבנות אליהן הגיעו הנגבי ואל-שייח' לפני כשבוע ימים ושהביאו לביטול ההצבעה במועצת הביטחון על הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות.
  • ההבנות בין הצדדים, שכללו גם הפחתה של פעילות צה"ל בערים הפלסטיניות, התפוצצו תוך כמה ימים כאשר התרחש המבצע בשכם בו נהרגו 11 פלסטינים, חלקם אזרחים, ונפצעו 100 נוספים.
  • הירדנים, המצרים והאמריקנים מקווים כי אם ההבנות ייחתמו בנוכחותם שני הצדדים יתקשו הרבה יותר להפר אותן כיוון שאז יואשמו באחריות להסלמה.

מה הם אומרים:

  • בשירות הביטחון הכללי סירבו להתייחס ללוח הזמנים של ראש השב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully